Vangsten van het seizoen 2016

Started by maurice, January 01, 2016, 13:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F


iMarco

https://vimeo.com/162249062

Papa heeft beet :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Arie de Vries

Op Baggelhuizen was het behoorlijk druk, vooral met bellyboaten.
Er werd matig gevangen maar ook wel op droge vliegjes (haakje 16, Inderk?)
Zelf kon ik ze daar niet mee vangen, ook nimfen, spiders, buzzers en gurglers wisten de forel niet te verleiden.
Tenslotte zat voor mij het geheim in een witte Cats Whiskers, vrij langzaam en tamelijk diep gevist.
Drie mooie regenbogen gevangen. 8)
Groet, Arie

merijn1982

Zaterdag weer even een poging gedaan op de karper. Na een half uurtje struinen haakte ik een mooie schub. Helaas verspeelde ik deze toen ik de vis moest blokken om te voorkomen dat deze zich vastzwom.jammer!! Nog geen 15 minuten later zie ik een dikke schub die ik ook aan kan werpen. Ik zie de vis draaien richting mijn bolletje en ik reken mezelf al rijk! Toen schoot er echter een goudkleurige scim voorbij en daarbij ook mijn waker. Maar welke vis had gepakt? Ik zet de haak en word al snel een btje teleurgesteld: ik heb dezelfde koi als vorige week aan de haak en niet de schub..

Ik vis nog een uurtje door maar het wil niet meer..
Vanmiddag wilde ik toch nog weer ff een poging wagen. Het was erg magertjes met maar 1 aanbeet. Wel even gezellig met looland gekletst die ook achter de karpers aan was
Tight lines!!

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

gijsie20

#130
Gisteren een paar uurtjes naar de Berenkuil geweest. Aantal mooie vissen gevangen, en ook een mooie bruine! Die had ik daar nog niet gehaakt.


Floor

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

PdH

Het begint er weer meer en meer op te lijken.Vanavond 2 vissen kunnen vangen . Baars en een Blankvoorn.
Foto's heb ik helaas niet. Camera lag nog thuis maar jullie weten wel hoe ze er uit zien.
Leuk begin van dit seizoen. Meestal is het blanken. :)
grtn, Peter.

iMarco

Quote from: PdH on April 14, 2016, 21:07:34
Het begint er weer meer en meer op te lijken.Vanavond 2 vissen kunnen vangen . Baars en een Blankvoorn.
Foto's heb ik helaas niet. Camera lag nog thuis maar jullie weten wel hoe ze er uit zien.
Leuk begin van dit seizoen. Meestal is het blanken. :)

In wat voor water heb je ze gevangen? In de rijn lukt het nog niet.

Marco

PdH

In een vaart ,wel in de buurt van woonboten en beschutting. Tegen de kant aan op een PT nimf. De Baars zat vlak voor de kant. De Voorn kwam tussen de ontluikende waterlelies omhoog.
grtn, Peter.

iMarco

Ah vanuit de redelijk beschutte plekken nog wel. Goed bezig....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gert

Mijn eerste avondsessie van het jaar zit er ook weer op. In een kommetje op de rand van de bebouwde kom en de polder een stuk of 15 baarsjes en ruisvoorntjes kunnen haken, en uiteindelijk ook deze mooie hoge brasem.



Waren de eerste vissen op dit reeltje dat ik een paar maanden geleden heb aangeschaft.

Groet,
Gert

FSCHAMP

Mooie brasem Gert  ::goodjob::
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

sjoerd

Quote from: HappyFisherman on April 15, 2016, 07:46:07
Wat een lap slijm!

Dat is nog maar de vraag HF, zo tegen de paaitijd zijn ze meestal helemaal niet meer slijmerig. Ik kijk elke dag uit naar de komst van de brasems. Als...het enkele dagen mooi weer is komen ze net voor de paai in grote scholen bij elkaar en kun je ze met een hoog en snel gevoerde nimf uitstekend vangen. Schitterende sport op een lichte 3/4( en zelfs)4/5 middelzware hengel. Niks mis mee dus...

Bone F

Volgens mijn heeft ie teveel anabolen  geslikt  :D.......

Gerrit59

Gisteren even getuige geweest hoe een aalscholver zich in een ondiepe sloot vergiste in een kapitale snoek...
Gevolg: een aalscholver die met moeite op de kant kon komen en niet meer kon vliegen. Die maakt het dus niet lang meer :) :)

Gerrit

Scaramouche

Maar kreeg hij de snoek dus wel naar binnen? Hoe groot was die?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gerrit59

Tijdens een wandeling met de hond zag ik in een sloot van nog geen twee meter breed het water opspatten alsof er iemand in gevallen was.  Dichterbij gekomen zag ik pas de aalscholver die het aan de stok had met een meter + snoek.  Die kreeg ie uiteraard niet vast, laat staan naar binnen en de snoek greep flink  van zich af.  De snoek schoot weg en de aalscholver probeerde weg te komen. Dat lukte niet. Hij kroop tegen de kant op en kon amper nog lopen.  Vliegen lukte helemaal niet meer. Ik had hem een handje willen helpen, maar mijn vrouw was er bij :).
Wat was ik een paar weken geleden het gevecht met die snoek graag aangegaan. Ik had een topnotering neergezet met de gouden streamer :).
En ik al tijden denken dat in het kanaal waar die sloot op uitkomt niets meer zit....

Gerrit

merijn1982

Laat die snoeken maar een btje van zich afbijten tegenover die aalscholvers!

Enne gerrit als het nieuwe seizoen weer van start gaat heb jij alvast een goed plekje☺
Tight lines!!

iMarco

Volgens mij kunnen kunnen we hier een conclusie aan verbinden: snoek streamers moeten voortaan lijken op aalscholvers?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gerrit59

Quote from: merijn1982 on April 15, 2016, 18:21:08
Laat die snoeken maar een btje van zich afbijten tegenover die aalscholvers!

Enne gerrit als het nieuwe seizoen weer van start gaat heb jij alvast een goed plekje☺

Ik ga er van uit dat die snoek reden heeft gehad de ondiepte op te zoeken. Een snoek van dat formaat zit normaliter niet in dat soort slootjes. Nog eventjes en hij groeit grotendeels dicht. Er staat ook slechts enkele tientallen centimeters water.  Daarom is die aalscholver ook overmoedig geworden. In datzelfde slootje heb ik een paar jaar geleden in de gesloten tijd ook een lel van een snoek gehaakt op een nymfje volgens mij (misschien was het dezelfde wel :)). Toen ik aansloeg gaf ie gas :)

Gerrit

Bone F

Ja en denk om je vingers Gerrit :D

Gerrit59

Quote from: Bone F on April 15, 2016, 23:05:25
Ja en denk om je vingers Gerrit :D

Valt nog wel mee Frans :)
Tot op heden heeft dat gelukkig nog niet tot problemen geleid.
Had met m'n #8 hengel graag de confrontatie aangegaan.
Maar ja, als...als... telt niet :)

Gerrit

Gert

#149
De enige vangst van vanavond....
Nog wel een paar voorntjes gelost - waren blijkbaar te klein voor een nimf haakje 12.



Kon 'm landen zonder kiewgreep, maar het meetlint zichtbaar op de foto lukte niet. Het was OF de snoek, OF het meetlint  ;D