Vangsten van het seizoen 2016

Started by maurice, January 01, 2016, 13:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wh82

Heel mooi!! Schitterende vis en dat in eigen land  ::top::

Bert J.

Prachtig! Gefeliciteerd met je eerste Nederlandse zeeforel!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

sjoerd

Mooi Hidde!!!
Zoon Menno pakte er eergisteren een 5 tal in het Lauwersmeer tot 51 cm aan toe! Kan in de toekomst wellicht ook een mooi nieuw vliegviswater worden als ze het daar goed blijven doen. Afwachten maar.....

Scaramouche

Gelijk ook een serieuze vis Hidde, prachtig!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Mike

Zo zeg, het was dus een goede keuze om op zee te gaan vissen ipv ovm  ::goodjob::
Ik heb liever die ene zeeforel dan 10 vissen op ovm.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Bone F

Ik ken mensen die helemaal naar Funen rijden met hetzelfde resultaat...................na een week  :(

Hidde

hahaha , ik ga daar zelf ook heen over een paar weken.. maar er zullen er daar vast meer zitten.

moet wel zeggen dat het een erg sterke vis was , die een aantal keer een flinke run nam.. en volgens mij zijn de slim ook , op een bepaald moment moest ik hem echt van de kant vandaan houden omdat het leek alsof hij tussen de stenen wilde kruipen.. , dat had mijn tip niet leuk gevonden.

mooiste moment was toen hij weer wegschoot echter.. gelukkig durfde ik op een bepaald moment wat harder te drillen waardoor hij niet helemaal uitgeput was. Geloof niet dat ik zo'n mooie vis ooit mee zou willen nemen , al zou het mogen..


jo flyfishing

Mooi hé zefo in Europoort, heb ook nog getwijfeld vanmorgen maar toen moest het nog hoogwater worden en ben dan maar op OVM geweest en gebleven, ook voor één forel.
Wel veel oppervlakte actie, maar weinig vangsten, ondanks de vele vissers (kant loswal toch).

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

merijn1982

Gister de eerste poging op karper gedaan. Vis was nog niet erg actief. Maar kon wat aanbeetjes krijgen! Er bleef er maar 1 hangen. Niet de grootste. Niet de sterkste en ook niet de mooiste. Maar wel een bijzondere! Een koikarpertje! Kleur komt er op de foto niet zo uit maargoed de kop is er af☺
Tight lines!!

wh82

@Jo, das ook een mooie slanke vis!

@Merijn: koikarper in disguise :D

sjoerd

de eerste is binnen Merijn!!, vorig jaar waren mijn eerste karpers op de vlieg (toen al in maart) ook koi's.
Mooie afwisseling van de schubs, spiegels etc. Maar vandaag lijkt het meer op herfst dan op voorjaar.Even klussen tussendoor.

JanW


JanW

Quote from: sjoerd on April 04, 2016, 14:22:24
Maar vandaag lijkt het meer op herfst dan op voorjaar.Even klussen tussendoor.

Hier in het westen is het prachtig weer.....

Caslambalk

Gister vanaf mijn vlonder mijn eerste vissen op de droge vlieg gevangen.
Van de 10 aanbeten bleven der maar 3 hangen, maar de aanbeten vond ik geweldig.
Helemaal als je de vis recht op je vlieg ziet afkomen.
Ik ben verkocht!
Na mijn examens maar een stuk of 20 droge vliegen kopen voor in de zomer.
als ze me missen ben ik vissen ;)

sjoerd

De windes in de sloot dichtbij huis lieten zich gisteren ook ineens weer zien. Een stuk of acht grote windes lagen loom dicht onder de oppervlakte. Met de natte vlieg kon ik er enkele foppen maar ze waren wel argwanend.




Bone F

Quote from: Caslambalk on April 04, 2016, 16:47:35
Gister vanaf mijn vlonder mijn eerste vissen op de droge vlieg gevangen.
Van de 10 aanbeten bleven der maar 3 hangen, maar de aanbeten vond ik geweldig.
Helemaal als je de vis recht op je vlieg ziet afkomen.
Ik ben verkocht!
Na mijn examens maar een stuk of 20 droge vliegen kopen voor in de zomer.
Als je slaagt krijg je van mij 20 vliegen!!!

Bone F

#116
@ Sjoerd
Staat die sloot in verbinding met groter water? Ik ga niet weer zeggen wat een mooie vis hoor dat wordt zo afgezaagd ;D
Ennuh gistermiddag opeens een ijsvogeltje in mijn tuin, nog nooit eerder  gezien, kwam kennelijk ffe de shopping mogelijkheden uit mijn vijver bekijken. Hij was jammer genoeg onmiddellijk weer vertrokken door onze vreugde kreten tijdens happy hour!

sjoerd

Die sloot staat niet in open verbinding met groter water. Die windes zijn daar illegaal uitgezet vanuit de Ijssel. OK met goede bedoelingen maar ze horen daar gewoon niet thuis natuurlijk.

sjoerd

vanmiddag het karperseizoen geopend. de eerste vis van dit nieuwe seizoen was gelijk weer een aparte vis. Was het vorig jaar een koikarper die het seizoen opende nu was het een fel vechtende graskarper die het witte zalmeitje nam. Een aantal schubkarpers toonden wel wat interesse maar draaiden op het laatste moment weg. Die worden ook zwaar bevist en dan worden ze aardig selectief.





geen monstervis maar de eerste is altijd weer mooi!!
Morgen eens kijken of zijn of haar grote broers en zussen al actief willen azen. Ben bang dat het nog wat aan de koude kant is maar wie weet.......

Satch

Mooie vis!! en dito Bauer reel ;)

Bone F

Quote from: sjoerd on April 05, 2016, 10:20:01
Die sloot staat niet in open verbinding met groter water. Die windes zijn daar illegaal uitgezet vanuit de Ijssel. OK met goede bedoelingen maar ze horen daar gewoon niet thuis natuurlijk.
Vreselijk vreselijk Sjoerd :)

FSCHAMP

Zaterdag voor de eerste keer op rivier gaan vissen dit jaar. Na een ganse winter last van een tennis elleboog te hebben, vond ik het toch echt tijd om het een keertje te gaan proberen en met mijn lichtste hengel (een drietje) naar een riviertje in Duitsland getrokken.  Het water stond er hoog en waden ging alles behalve gemakkelijk. Ganse dag kunnen vissen, maar de pijn in mijn elleboog gewricht is toch niet weg. Ik heb er 27 kunnen landen. Niet slecht voor een eerste dag.

Dit was de waterstand en vervolgens mijn eerste forelletje van het seizoen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

#122
Tijdens de dag wist ik ook volgende  twee te vangen. De eerste een mooie dertiger. De tweede een veertiger, wel met een bult in zijn start en witte vlekjes op zijn afgeschuurde staart. Geen mooie vis maar wel een goed gevecht ondanks de gehavende staart.  Maar al bij al was het een zeer geslaagde dag voor mij.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

Toch al een dag gevist, Gino. Het is een begin.
Mooie vangst ook.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

Yep, het was een schitterende dag na 5 maanden zonder een visdag, maar toch nog steeds last van mijn elleboog. 
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>