Snoeken

Started by HappyFisherman, February 29, 2012, 17:08:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

j.klopper

Quote from: speycast on March 07, 2012, 17:50:05
mijn visie er op is simpel wat je vangt en wil eten moet je meenemen

als het mag dan is er niks aan de hand

ga je vissen om de vis te verkopen dan vind ik dat niet normaal

ik zelf neem geregeld visje mee voor de pan   

soms dan geef ik oud baasje een snoekje of zeelt    heerlijk vind die knar dat     na het geven van de vis krijg die kar toch een glunderend bakkes

na dat te zien kan mijn dag ook niet mer stuk

vis vang je om te eten dit is al eeuwen zo    ( nu koopt iedereen zijn visje veel te duur bij viskraam )
Toppunt van dommigheid deze reactie,als iedereen zo zou denken doen blijft er weinig over.
Snoek,snoekbaars en baars zijn makkelijk te vangen vissoorten als mensen die mee gaan nemen maak je een viswater razendsnel oninteressant,.

Herman

Heren, heren.........

Er worden hier verschillende meningen gegeven. Laten we elkaars mening respecteren en elkaar niet ten koste van de eigen mening aanvallen.
Respect voor elkaar en elkaars mening! Toch maar weer naar waar het in dit topic om begonnen was?????
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

jelle

Ik neem ze al jaren niet meer mee maar snoek is erug lekker hoor
met dille en lekkere worteltjes en een aardappelpuree
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

j.klopper

Quote from: speycast on March 07, 2012, 20:08:54
gelukkig doet dommigheid geen zeer  zelfs uw antwoorden niet

het groene gedraag van uw   kan leiden tot totaal visverbod of het doodmaken van de vis als men hem vangt
zie zwitserland

vissen doe je om in je voedsel te voorzien  niet voor de lol dan heet het dierenkwelling  ;)
er bestaat ook een toppunt van kortzichtigheid   ;)
Meer Speycast die een snoekje mee neemt is niet erg.
600000 meneren Speycast die een snoekje meenemen [met dezelfde argumenten als meneer Speycast] zou wel vervelend zijn.
Om het maar niet te hebben over de Poolse meneren Speycast.
Heeft niks met groen gedram te maken maar mijn punt is eigenlijk:een vis die je terug zet kan je nog een keer vangen en het beest kan zich nog jarenlang voortplanten.Simpeler kan het niet.

Rossie69

Rudi als je het filmpje ziet,en je pa is een beetje oude stempel ???
ja dan ben jij wel gek ja.
dat je niet is een visje voor hem mee neemt.
moeten die klote polen dan alles opvreten of die fuckers van beroeps vissers ons water leeg trekken met km lange sleurnetten.

En ja ik had belooft dat snoek zekers te eten is,en dat ik een filmpje zou zoeken of een foto,serie van filleren van snoek
gelukkig voor de snoek ,hiero bij ons,dat ik niet vissen kan :)

Nee een opgefokte zalm of zo,n forel die we vangen in de putten,daar wordt je blij van.
daar mogen wel foto,s van rose fillets en filmpjes van geplaatst worden,dan krijg je van die kwijl smilies te zien.
:P

Dus Rudi jij doet zoals jij doet,pa van je die verklaard je soms voor gek.
Dus heeft ie gelijk,als jullie dit filmpje hebben gezien.

nou doe dr maar weer mee wat jullie willen.

Ik neem ieder geval geen snoek mee,laat staan dat ik ze vang hahaha.

Saai he zo,n forum,met brave vliegvis burgers.

Dus doe ermee wat je het beste lijkt, met mekaar.
zal nog es een filmpie zoeken.




Rossie69

Quote from: j.klopper on March 07, 2012, 17:43:32
Beroepsvisserij vist helemaal niet op snoek.Het heeft tientallen jaren gekost om een prachtige snoekstand op te bouwen,dat moet je niet verpesten door ze mee te gaan nemen.
Zelfs 1of 2 figuren die iedere week een paar snoeken meenemen kunnen een bepaald water aardig uitdunnen.
Kan dan wel jaren gekost hebben om de snoekstand weer op peil te hebben,maar moet zeggen,die snoeken,verdrijfen wel de snoekbaars.

hier op de drentse hoofdvaart meppelerdiep zwarte water zat jaren terug veel snoekbaars,nu ? alleen maar snoek.
je mocht blij zijn als je een snoekbaarje ving van een cm of 30.
snoek is nu nog steeds de hoofdmoot.

He mischien dat ik daar nog een snoek kan vangen ;)

bedankt zelfs
;)

Plantje

Heren, heren! Dat gaat weer de verkeerde kant uit met dit topic! En het lijkt erop, dat kromme bewoordingen daar weer veel aan bijdragen. Ik kan alleen voor mezelf spreken, dus ik zal dat even toelichten en waar nodig aangeven waar ik vragen heb.

Quote from: Rossie69 on March 07, 2012, 10:41:35
zoals belooft graatloos snoek filleren.

dus wat eten we van winter ;)
Bedankt voor het filmpje Rossie. Het laat mij enerzijds zien hoe je een snoek moet fileren. En anderzijds laat het zien hoe weinig je aan een snoek overhoudt als je deze fileert. Ik heb het naar mijn ouders doorgestuurd met de mededeling erbij, dat het dus eigenlijk best jammer is snoek mee te nemen aangezien het fileren van zo'n beest zeer inefficient is. Je moet immers een behoorlijke snoek afmaken wil je redelijk wat "vlees" overhouden.

Quote from: Rossie69 on March 07, 2012, 10:41:35
plantje,kan je je pa niet meer ongelijk geven
;D
Deze opmerking kon ik dus niet plaatsen aangezien ze voor interpretatie openstaat.
Bedoel je nu dat ik op basis van het filmpje mijn pa geen ongelijk meer kan geven? Of bedoel je dat ik mijn pa niet méér ongelijk kan geven?

Dan komt er een hele discussie over het al-dan-niet meenemen van snoek. Ik denk dat als je als visser eens een keer een vis meeneemt dat weinig schade zal toebrengen. In de eerste plaats zijn er maar weinig vissers die dat doen. En als je het hebt over "eens een keer" houdt dat dus niet in, dat je iedere week al je gevangen vis meeneemt.

Dan krijg ik van Rossie wat toelichting waar het eerlijk gezegd niet duidelijker van wordt ;)
Quote from: Rossie69 on March 08, 2012, 00:25:05
Rudi als je het filmpje ziet,en je pa is een beetje oude stempel ???
Ja, het filmpje gezien. En ja, mijn vader is een beetje van de oude stempel.
Quote from: Rossie69 on March 08, 2012, 00:25:05
ja dan ben jij wel gek ja.
dat je niet is een visje voor hem mee neemt.
Dan is het gek dat ik niet een keer een visje meeneem?
Ah zo... Nou, ik wil best een visje voor hem meenemen, maar ik geef hem dan liever een keer een snoekbaars. Ik geef liever een snoekbaars van 60 cm waar ze met zijn tweeën een keer lekker van kunnen eten, dan dat ik een snoek van 90 cm moet afmaken wil ik een beetje vis voor ze overhouden.
Quote from: Rossie69 on March 08, 2012, 00:25:05
moeten die klote polen dan alles opvreten of die fuckers van beroeps vissers ons water leeg trekken met km lange sleurnetten.
Los van polen en beroepsvissers denk ik dat als wij als hobbyvissers af en toe een visje meenemen dat dat echt niet zoveel kwaad kan. En zolang het wettelijk mag denk ik dat de discussie erover ook snel afgelopen kan zijn. Maar volgens mij ben ik het hier gewoon met je eens.
Quote from: Rossie69 on March 08, 2012, 00:25:05
Dus Rudi jij doet zoals jij doet,pa van je die verklaard je soms voor gek.
Dus heeft ie gelijk,als jullie dit filmpje hebben gezien.
Ik begin het steeds beter te begrijpen ;)
Quote from: Rossie69 on March 08, 2012, 00:25:05

nou doe dr maar weer mee wat jullie willen.

Ik neem ieder geval geen snoek mee,laat staan dat ik ze vang hahaha.

Saai he zo,n forum,met brave vliegvis burgers.

Dus doe ermee wat je het beste lijkt, met mekaar.
zal nog es een filmpie zoeken.
Ik waardeer het in ieder geval wel, dat je dat filmpje opzoekt en hier post. Ik weet niet of je het idee had dat ik je aanval, maar dat is niet zo bedoeld. Het komt wel over alsof je je aangevallen voelt; wat mij betreft is dat zeker niet de bedoeling!

On topic: HappyFisherman... jammer dat je niets gevangen hebt!

Rossie69

jemmig wat een zooitje qoute,s ja :)

nee man voel me niet aangevallen.

je wilde een mening daar heb je hem.

maar komt er weer een aanvulling bij van filmpje plaatsen,waarom ?
dus pak ik alles in 1 keer maar,onee 2 keer :)

Dus almet al leven of filleren.

Ken het van mn opoe,die vroeg me altijd waneer ga je weer vissen,mien jonge,woensdag middag oma.
mooi zo,ai wat vangt mit nemen heur.
ving ik een vette paling zo dik als de pols.
of karper(vaste stok).
Met toch wel gemengde gevoelens,deed ik mn opoe altijd wel es een plezier met gevangen vis.

Wij kennen het bijna niet meer in deze geleefde klote wereld.

Dus vandaar ik ook weer terug denk, zoals je pa reageerde

Ha ik me aangevallen voelen.
pff zit een aan en uit knop op mn pc.

;)


j.klopper

Quote from: Rossie69 on March 08, 2012, 00:33:04
Kan dan wel jaren gekost hebben om de snoekstand weer op peil te hebben,maar moet zeggen,die snoeken,verdrijfen wel de snoekbaars.


;)
Snoeken verdrijven de snoekbaars niet.Overal is het water helderder geworden de laatste jaren en in helder water komt de snoek beter tot zijn recht als in troebel water.Voor snoekbaars is het net omgekeerd.

Rossie69

zal het bij ons wel een uitzondering wezen troebel water,en meer snoek als snoekbaars.

Hilco


dartmayor

Quote from: Rossie69 on March 08, 2012, 11:34:16
zal het bij ons wel een uitzondering wezen troebel water,en meer snoek als snoekbaars.

Meppel Hé.

Zegt toch genoeg.  ;D
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Rossie69

Karper heb ik ook nog wel voor je ;)

van Oma hahaha.

ja zeelt en meerval weet ik alles al van.vooral de meerval.
heb je al is zo,n meerval proberen in te laten slapen ?

dat valt tegen.

was maar 1 manier.


Rossie69

he vis je daar gericht op of in een putje ?

mn vrouw die schrok zich de plurris toen ze ff wilde helpen hahaha.
ze begonnen spontaan te zwemmen in de speolbak

;D

j.klopper

Quote from: Klaas on March 08, 2012, 21:01:11
Ik zie dit topic nu pas,nu er opnieuw gereageerd word.

Snoek is lekker,niet die grote ouwe taaie oma's maar die net aan de maat zijn.
Gewoon schoonmaken en niet fileren,op het vel bakken( droogd het vlees niet uit en de minigraatjes stoven gewoon gaar) in een laagje zonnebloem of olijf olie.( google eens for jack pike of pickerel,is hetzelfde )

Baars en zelfs zonnebaars( ze heten in de states niet voor niets "panfish") hebben het stevigste visvlees wat je je maar kunt voorstellen,en heel makkelijk te fileren.
In bv Oostenrijk en Zwitserland eten ze liever een baars als een forelletje.

Wel eens gerookte zeelt of gerookte meerval op,net paling heerlijk en vooral nu de paling teruggezet dient te worden een prima vervanger.

Alvers,ze zijn klein maar een stuk of 10 in de pan zijn heerlijk,lekker ff snel op een hoog vuurtje kort in de boter bakken.

Snap niet dat een visser geen vis mee zou mogen nemen,het is gewoon legaal.
Visverenigingen doen genoeg onderzoek naar hun viswater en zetten ook regelmatig vis uit,daar betaal je ook voor.
En wat is het verschil tussen een water in het buitenland waar ze bv forel uitzetten en er ook vissers zijn die ze meenenem of ons eigen water.

Vooral op een klein water waar een paar grote snoeken rondzwemmen is het juist verstandig deze eens weg te vangen,de kleinere snoek krijgt kans eens groter te worden en zich ook voort te planten.
Tevens groeid de witvisstand dan ook en komt er meer variatie voor aan witvis ipv alleen brasem die te groot is voor de snoek.

Wij als sportvissers hoeven ons geen zorgen te maken over sportvissers die af en toe eens een visje meenemen,beroeps vissers die niets meer vangen op groot water en klein water in een keer leegtrekken,daar kunnen geen 100 sportvissers tegenop.

Gewoon de regels in je vergunning volgen dan die je niets verkeerd.

Zoek nog wel een goed recept voor karper ;)

Klaas
Er worden 600000  vergunningen verkocht,als die mensen allemaal 1 snoek per maand meenemen dan moet jij maar ff uitrekenen op welk aantal je uit komt per jaar.

Rossie69

hmm moet je nagaan.

Wat de niet vergunning houders.

er zijn dr zat die helemaal geen vergunning hebben,die nemem nog meer mee.
kun je es nagaan .