Snoeken

Started by HappyFisherman, February 29, 2012, 17:08:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Vanmiddag nog even een paar uurtjes gevist, waaronder in een voor mij nieuw watertje het Ommerkanaal. Bij aankomst ziet het er erg snoekerig uit en dit moest wel vis opleveren!

Ik heb het stuk tot aan het sluisje links afgevist, totdat ik er achter kwam dat daar de waterzuivering van Ommen begint. Beetje regen, wind of kou vind ik niet zo erg, maar ik ga niet in de stank van Ommen staan vissen HAHA!
Geen beet gehad trouwens, gevist met donkere en lichte streamer. Daarna nog even in Junne gekeken, maar de stuw stond geheel open en daar stroomde het veel te hard.

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

en zo verken je de hele omgeving om uiteindelijk je favoriete stekken te vinden........

Rossie69

 ;D

een stinkgat dus


Herman

En toch en toch...... er zit daar snoek! Ik heb er een paar jaar geleden tenminste gevangen. Andere kant van die brug op ook trouwens.
Misschien dat er een aantal buitenlandse vissers geweest is en de vis heeft meegenomen. Eigenlijk zou het moeten kunnen daaro! In de vijvers naast de zuivering zit ook vis zat hoor!
Ennuh, die zuivering? Die is veel minder belast sinds ik uit Ommen vertrokken ben hahaha
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Rossie69

hmm dus je bent wel een stront vent.

Blijkbaar zijn de platwaffels het vergeten hoe het daar eran toe ging.


weerwolf

Nu kunnen we wilco nog de schuld geven.... ;D ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

vanaf nu mag je geen snoek mee meenemen ( alsof we dat ooit willen .......)

HappyFisherman

Ik heb nog nooit geen snoek mee meegenomen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

zie er het nut ook niet van in ............

weerwolf

Vroeger als kind een snoek meegenomen. De buurman vrat het kuit eruit en wij vonden er teveel graat in zitten. Was dus 1 keer een nooit weer.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

hmm schijnt dat je snoek nu ook kan filleren zonder dat je een bak van graat in je vretert krijgt.
hoe ,hou je te goed.

ga zoeken.


Plantje

Mijn pa verklaarde me laatst ook voor gek, dat ik die 71 cm snoek weer had laten zwemmen. Ik hoor van veel mensen dat snoek veel te veel graten heeft. Als je dan toch graag wat wil eten schijn je beter baars of snoekbaars mee te kunnen nemen.

Tenslotte heb ik hier en daar gelezen dat zelfs buiten gesloten tijd meestal in de voorwaarden van je vergunning voor betreffende viswateren een verbod geldt op het meenemen van snoek. Ik heb een tijd geleden eens één en ander in de vergunningen gelezen en inderdaad: bijna overal staat toegevoegd dat het altijd verboden is snoek mee te nemen.

Nootjez

Hier in Berlare (België) ligt het grootste binnenmeer van Vlaanderen met kanjers van snoeken. Elke winter worden er tientallen grote snoeken (ook veel metersnoeken!) afgeslacht door levend aas vissers. Die liggen dan als trofee op de wandelweg, morsdood, terwijl ze er nog proberen vangen...
Het erge is dat ze nog in de regel zijn ook.

Maar zo gaat het al lang. Er wordt 3 a 4 jaar veel snoek gevangen, dan terug 7 a 8 jaar niks.

Vorige winter is er trouwens één gevangen van 1,28 meter. Heb wel geen idee of die nu nog nog rondzwemt.
Zal volgende winter toch ook maar eens het bootje in moeten, want heb er nog nooit met de vliegenlat op snoek gevist :)

Rossie69

zoals belooft graatloos snoek filleren.

dus wat eten we van winter ;)

http://youtu.be/UP-Y6oQ18AU

plantje,kan je je pa niet meer ongelijk geven

;D

Plantje

Jee, je houdt bijna niets over van zo'n snoek! Zelfs als je goed kunt fileren is het eigenlijk gewoon jammer om zo'n mooie vis voor die paar lapjes af te maken.

Maar Rossie...wat bedoel je nu? Ben je het met mijn pa eens of juist niet? Had ik de vis terug moeten zetten of hem juist mee moeten nemen voor mijn pa?

Hilco

ik had een pools filmpje verwacht  :P

j.klopper

Quote from: Rossie69 on March 07, 2012, 10:41:35
zoals belooft graatloos snoek filleren.

dus wat eten we van winter ;)

http://youtu.be/UP-Y6oQ18AU


;D
Ik snap niet dat je zo'n filmpje hier neerzet.Er is altijd een kans dat een of meerdere idioten  ook gaan uitproberen of zo'n snoek lekker is.

Plantje

Quote from: j.klopper on March 07, 2012, 15:03:14
Ik snap niet dat je zo'n filmpje hier neerzet.Er is altijd een kans dat een of meerdere idioten  ook gaan uitproberen of zo'n snoek lekker is.
Ja? En? Ik zie het probleem niet zo.

Op sommige plaatsen is het niet verboden om snoek voor consumptie mee te nemen. En wat enkele (vlieg)vissers aan vis (of dat nou snoek of wat dan ook is) meenemen en fileren voor consumptie weegt niet op tegen wat de beroepsvisserij uit het water trekt! ;)

dartmayor

Quote from: Plantje on March 07, 2012, 11:43:21
Jee, je houdt bijna niets over van zo'n snoek! Zelfs als je goed kunt fileren is het eigenlijk gewoon jammer om zo'n mooie vis voor die paar lapjes af te maken.

Maar Rossie...wat bedoel je nu? Ben je het met mijn pa eens of juist niet? Had ik de vis terug moeten zetten of hem juist mee moeten nemen voor mijn pa?

Gewoon terug zetten, Rudi.

Kan je die nog een keer vangen.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Plantje

Quote from: dartmayor on March 07, 2012, 16:01:20
Gewoon terug zetten, Rudi.

Kan je die nog een keer vangen.
Was ik ook wel van plan. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat Rossie nou bedoelde ;) Juist wel of juist niet met mijn pa eens zijn?

John

Quote from: Plantje on March 07, 2012, 16:03:41
Was ik ook wel van plan. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat Rossie nou bedoelde ;) Juist wel of juist niet met mijn pa eens zijn?

Wat vindt je zelf?? meenemen of terugzetten??

Je geeft zelf het antwoord wat jij vindt en niet wat je pa vindt.

Plantje

Ik vind zelf: terugzetten. En dat heb ik ook gedaan.

Ik vraag me ook helemaal niet af wat ik moet vinden. Nee, Rossie maakt een opmerking die ik niet begrijp en daar vraag ik toelichting op.

Hilco

er zijn wel meer opmerkingen van Rossie die niet begrepen worden.  :P

maar wat en goeie vent  :-*

j.klopper

Quote from: Plantje on March 07, 2012, 15:37:42
Ja? En? Ik zie het probleem niet zo.

Op sommige plaatsen is het niet verboden om snoek voor consumptie mee te nemen. En wat enkele (vlieg)vissers aan vis (of dat nou snoek of wat dan ook is) meenemen en fileren voor consumptie weegt niet op tegen wat de beroepsvisserij uit het water trekt! ;)
Beroepsvisserij vist helemaal niet op snoek.Het heeft tientallen jaren gekost om een prachtige snoekstand op te bouwen,dat moet je niet verpesten door ze mee te gaan nemen.
Zelfs 1of 2 figuren die iedere week een paar snoeken meenemen kunnen een bepaald water aardig uitdunnen.

HappyFisherman

Volgens mij hebben jullie deze discussie een paar maand geleden ook al gevoerd en zijn er toen ook niet uit gekomen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...