goede, goedkopere 4lijn

Started by sietzedevisser, June 26, 2012, 00:17:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sietzedevisser

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede aftma 4 lijn voor mijn 9' 4# scierra matuka. Het liefst een lekker opvallend kleurtje want het word mijn nymph hengel. Helaas zijn de centjes ver te zoeken dit keer dus zoek ik een lagere prijsklasse zeg maar rond/onder de 30 euries. Als iemand ervaring heeft met de a&m lijnen van 10 euro hoor ik dat graag want wat ze beweren klinkt nogal ongeloofwoordig gezien vorige ervaringen in die prijsklasse.


weerwolf

ff zoeken sietze, de laatste tijd is er veel over lijnen te doen geweest.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Jan Damman

Hoi Sietse,

Ik heb zelf geen ervaring met deze lijnen, maar naar wat ik gehoord heb van diverse ervaren vliegvissers onder ons dat het zeer goede lijntjes zijn.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

sietzedevisser

ok die gaan we eens proberen dan. En voor dat geld kan het nooit kwaad. En maar eens gaan slapen haha.

Marcelk

A&M zeker doen, heb er zelf diverse lijnen van.

sietzedevisser

liggen ze ook beetje recht op het opppervlakte? Hebben ze veel geheugen? En werpen ze goed? In dat geval bestel ik er 2 en laat ik het horen.

Gerrit72


Heb er ook net 1 aangeschaft bij A&M, werpt goed en is mooi soepel, ook ik zeg doen! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Team

DOEN werk er ook mee zijn goed!!

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

A{b}r{a}xa{s}

voor de prijs hoef je het niet te laten, gewoon proberen hoe het bevalt :)

vliegvisgek

totaal geen ervaring mee maar hoor er goede dingen over zelf zou ik het ooit vast kopen heb nu nog zat lijnen
dus doen voor die 10 euro ;D ;D

marc

zie dat er meerdere zijn die over deze lijnen best te speken zijn ,had graag eens geweten welke kern er daarin zit .
denk monofil?
zijn er mensen die al een oog zelf aan deze lijnen gemaakt hebben ,die kunnen het vast wel vertellen.
grt marc

dartmayor

Ik heb nu ook lijnen van A & M.
Goede lijnen, niks mis mee.

Prijs kwaliteit is meer dan goed.

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Rossie69

Marc,vindt ik zelf minder als daar monofil in zit.

vooral in de winter.

das dan ook de prijs die het hem doet.

Dus ben ik ook wel benieuwd naar ja,wat de binnen kern is van deze lijnen.
Dus meer lijnen voor de zomer.

En hoe zit het met de zink lijnen,hoe is de kern daar van ?


Arno

Ik heb ook een aantal lijnen van A&M 2 glaslijnen die uitsteken bevallen lekker soepel en gooien als een speer en een zinklijn die zink als een baksteen.
Ik heb er geen lusjes in gemaakt want er zitten al lussen aan de lijn dus Marc daar kan ik je  niet verder mee helpen.

Gr Arno

Gerrit72


Quote: zijn er mensen die al een oog zelf aan deze lijnen gemaakt hebben ,die kunnen het vast wel vertellen.

Heb ik net gedaan; naar een voorbeeld van Jan Bruins (eindje even in de tinner, mantel wegstrippen, lusje inbinden, krimpkous erover, kokend water en het resultaat; een heel mooi klein lusje, zeer stevig op de lijn).

Maar waar het om gaat; De kern is braided ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rossie69

Dus uitgesloten,non Monofil :)


marc

waarom moest ik dat nu weten ?? ben van plan om daar schietkoppen mee te maken .
als er mono in zit gaat dat moeilijker.
bedankt voor het antwoord,daar kunnen we wat mee
grt marc

A{b}r{a}xa{s}

Marc, dat vind ik wel interessant, zelf een schietkop maken.
Hoe je bepaald hoe lang hij moet zijn, waar je 'de schaar er in zet'.
Ben benieuwd naar het resultaat !

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

sjoerd

Quote from: Arno on June 26, 2012, 23:31:27
Ik heb ook een aantal lijnen van A&M 2 glaslijnen die uitsteken bevallen lekker soepel en gooien als een speer en een zinklijn die zink als een baksteen.
Ik heb er geen lusjes in gemaakt want er zitten al lussen aan de lijn dus Marc daar kan ik je  niet verder mee helpen.

Gr Arno

Heb ook een lijn daar gekocht. Ongelooflijk prettige lijn voor dat geld. Eén maar.. ze lijken me wat lichter dan normaal. Heb je een 7 lijn nodig zou je een 8 moeten bestellen.
Er waren meer mensen met die ervaring. Mee eens??? of.......Laat jullie ervaring ook eens weten ter leringh ende vermaeck

weerwolf

Ik heb 1 lijntje  besteld en daar zitten wat stukjes/stofjes in net als in lak waar stof in zit.  Geen probleem maar hinderlijk.


Maar eigenlijk mag ik niet klagen maar moet ik eerst hun contacten voordat ik hierover ga klagen!!!
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

dartmayor

Geen probleem meer Sjoerd.

Op mijn stugge 5/6 heb ik een 6 lijn en op mijn slappere 5/6 heb ik een 5 lijn en het werpt lekker.

Ik heb de 5 lijn ook op een 4 geprobeert en moet wel zeggen dat, dat ook wel lekker wierp.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm