het was me wat.........

Started by johannes, August 05, 2011, 16:58:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johannes

Woensdag uit het werk voor dat het bezoek zou komen nog effe de rugtas op de rug gegooit en als een speer de berg op.
De reden was dat er een onweersbui zou komen en vlak daar voor is het mogelijk om de grootste vissen te vangen.
de trip was in een 2,5 uur lopen en normaal neem ik een 0,5 liter water mee. is ruim voldoende normaal gesproken.
kom daar genoeg kleine waterstroompjes tegen waar ik weer kan vullen. maar door de afgelopen droogte (1,5 week) waren alle stroompjes opgedroogd.
Als het dan ook nog benouwd is en je drinkt een deel extra dan kom ik dus een half uur voor het meer echt drinkwater te kort.
en met nog een bergrand te gaan moest er dus eerst water gevonden worden



deze dus moest nog over snel werd de trip voortgezet op zoek naar water ik zag wat glinsteren maar.....



dit is dus niet drinkbaar geen enkele vorm van strooming in het water echt zo'n poel.
verder dus maar ik begon me aardig wrak te voelen door het tekort aan water



met dat ik deze foto maakte hoorde ik water stromen snel zoeken en jawel net om de hoek stroomde het.



heerlijk eerst de kop eens lekker gewassen toen flink gedronken en de fles weer vullen.
effe de kaart bestudeert en bleek dat dit de uitstroom van het meer was waar ik heen wou.





heerlijk effe op een steen gezeten met een sigaartje en lekker water hengel opgetuigt en heel voorzichtig zoeken naar vis.

1,5 uur later was de vangst +/- 20 kleintjes, 1 vis van 8 ons, 1 van 9 ons, 2 van 1,1 kilo en 1 van 1,3 kilo
om te zeggen de beste dag ooit voor mij in de bergen kwa vangst dan.



deze was 8 ons en bloede sneed em open en er zaten allemaal kleine forelletjes in z'n maag
dit was voor mij het teken om de rest van de grootte vis heel voorzichtig terug te zetten.
eidelijk een meer met een goede verhouding in vis en dat moet zo blijven ook. hoop dat er geen noren komen vissen :(

onder de laatste dril kwam het onweer als een gek m'n spullen gepakt en heel rustig laag blijvend wachten toe de onweer voorbij was.
met het onweer kwam ook de regen en niet te weinig ook zoekend in m'n tas naar regenkleding bleek dat die thuis op tafel lagen.
shit dan maar zo het onweer dreef weg en daar ging dus een tripje naar huis in de stromende regen zeik en zeiknat kwam ik thuis met een smile van oor tot oor.

dan zou ik een ritje gaan doen met het bezoek gisteren maar het miezzerde dus hun bleven liever thuis en omdat de kinderen ergens anders logeerde maakte ik nog een tochje naar de rivier samen met erik.

na een tijdje zag ik een vis staan op de rivier snel het #4 opgetuigt met een spidertje aanwerpen zie em stijgen naar de spider die in de oppervlakte hangt en een heerlijke rol erover.
na een mooie dril



tijdens het terug zetten bleef hij heel rustig in de stroom staan



heerlijk.

groet

johannes

HappyFisherman

Gaaf! Bear Grills, eat your hart out :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

dat zijn pas stoere mannen tripjes! gaaf man, k'wou dat dat hier kon. 8)

Wilco

Om met je mee te gaan zal ik eerst een zwaar traininscamp moeten volgen :-\  :-\ :-\ anders wordt het weinig vissen.
Op wat voor vlieg heb je die knappe visjes gevangen ???

maurice

mooie vissen weer Johannes.
en zeker een zware tocht maar dat was het waard.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

ErickW

Dit is echt verkennen, een mooi verslag Johannes met mooie vis. Wat een huntersblik.

johannes

Quote

Om met je mee te gaan zal ik eerst een zwaar traininscamp moeten volgen   anders wordt het weinig vissen.
Op wat voor vlieg heb je die knappe visjes gevangen


als je je trainings kamp achter de rug heb neem ik je wel mee naar een meer waar elke worp minimaal een aanbeet is.
vissen zijn gevangen op een forse zwemnimf 2,5 cm ooit patroontje eens van robert gehad.

had gisteren een dag vrij de rest (bezoek, vrouw en kinderen) wouden naar een tentoonstelling gaan m'n schat zag dat dat nu niet de dingen zijn waar ik me op verheug dus kreeg ik een daagje vrijaf.
s'morgens 8 uur afgezet in de bergen en s'avonds 9 uur weer terug 3 meren bevis grootste vis 6 ons (laatste worp) het hoogte verschil wat gelopen is: begonnen op 350, naar 740, naar 283, naar 954, naar 365, en naar 750 en weer terug naar 280.
was helemaal kapot maar wat een mooie plekker gezien zittent op een steen met koffie en sigaartje in de regen is toch wel heel lekker.

als ik de camera terug heb post ik nog wel een paar plaatjes van de omgeving.

maar het meertje van woensdag ga ik zeker nog eens doen.

weet niet of het dit jaar nog wordt want 10 september is de grootte dag......  ::fluiten::

Wilco

10 september ???? examen voor je brevet ;D ;D

johannes


Wilco

En dan als drijver of schutter ??

johannes

bijde morgen krijg ik m'n nieuwe speeltje binnen ::dance::

HappyFisherman

Hoe zeg je "gloeiende, gloeiende, dat wil ik ook" int Noors?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

Mooi man! Ik doe het je niet na, maar ben wel ontzettend jaloers.

Groet,
Gert

Erik

Dit jaar worden er voor 10 September een vrachtwagenlading met ak-47's uitgedeelt onder de herten om de balans een beetje in het midden te houden .
Als het ooit eens mag om met de boog te jagen , ga ik op jagers jagen !

johannes

het is deze geworden

http://www.tikka.fi/t3models.php?litess

met dez kijker

http://www.aimpoint.com/products/all-products/product-singleview/product/Micro%20T-1/

moet er nog wel een keer een geluiddemper op krijgen maar dat is eerst sparen  ;D

geluiddemper koop je voor de bijwerkingen niet voor het geluid te dempen.

heb voor de aimpoint gekozen vanwege de korte afstand waarop gejaagt wordt. later ooit nog eens een gewone kijker.


maurice

ziet er goed uit Johannes.
zal wel wat huiden opleveren. ;D ;)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Wilco

Okee dat verklaard waarom je die aimpoint hebt gekozen. Heb twee jaar geleden op de Grüne Tagen in Dld. een filmpje gezien dat ging over de drijfjacht op varkens waarbij een bepaald merk aimpoint werd gebruikt en dat blijkt zeer effectief op "korte"  afstand.
Welk caliber wordt het ??  hmmm een klein kaliber met aimpoint en straks een zwaardere met een vette scoop voor long distance shooting. Dan zul je soms een tering eind moeten lopen om je buit te halen maat met een beetje gelukt stuiteren ze van de berg naar beneden voor je voeten  ;D ;D ;D

johannes

QuoteWelk caliber wordt het ?? 

6,5 x 55

tot 100 meter is rodepuntkijkers het best.

Quote
ziet er goed uit Johannes.
zal wel wat huiden opleveren.

vanavond vroeg nancy nog wat m'n doelstelling is en mijn antwoord was 1 kogel schieten. dus zo heel veel huid levert het ook weer niet op ;D

hoewel 1 hert wel genoeg is voor een paar duizend sedge's  ;D ;D