MODS !!! slappe hap

Started by weerwolf, March 01, 2013, 10:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weerwolf

Met verbazing las ik niet dat er weer een sponsor afscheid neemt en dan ook nog een mod die  annoniem (notabene) reageerd:



Waarom laten we dat dan toe?
er zullen altijd mensen zijn die zulk soort opmerkingen maken .
Maar het zijn altijd eenlingen , terwijl de rest er heel anders over denkt.
Laten we ons vanaf nu gewoon niets aan trekken van 1 rare eend in de bijt.
Ik hoop ook dat onze zeer gewaardeerde sponsoren inzien dat het hier slechts om een eenling gaat en niet het hele forum.


het Vliegvissers.nl team




Je mag je de ogen uit de kop schamen dat je hier niets mee doet "mod team" Jullie mods doen werkelijk helemaal niets en als er eens een mod is die wel reageerd dan wordt die niet gesteund (zie Rossie69 in het verleden, zie Hilco)


Echt de enige reden dat mijn account hier nog staat is dat ik Henk (inderk, Kermit) niet wil laten zitten met de forumdag Baggelhuizen.


Het forum heeft in deze vorm ABSOLUUT geen bestaansrecht meer!!!!!!!!!! En ga nou niet Bert en Rob de schuld geven want zij brengen het bot en niet op de manier wat "wij" willen zien maar de boodschap van hun wordt vaak vergeten en onderschat en misbegrepen. Eigenlijk hebben Bert en Rob dit al lang geleden aangekondigd dat dit zou gebeuren.


Vliegvissers.nl team bedankt jullie vernielen jullie eigen nest en vinden het allemaal prima !!!!

nou ik onderhand ook wel, en het erge is dat er geen serieus alternatief is. vliegvissers.nl WAS uniek
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

catchem

bedoel je dat de mods de opmerking van MarcelN weg hadden moeten halen, of dat de mods die opmerking bij het topic van Arjan Maat niet hadden moeten maken?

weerwolf

Ja en nee, er had in november/december al ingegrepen moeten worden op reacties. Dit is iets wat de mods hebben laten groeien en gebeuren
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Gerrit72

#3


Het rotte is alleen, dat daar waar wel ingegrepen wordt, het toch ook uit de klauwen loopt :(.

Misschien een mooi moment om allemaal eens diep adem te halen en bij elke reactie voor ogen te houden of je mogelijk belangen schaadt (of de zaak in het negatieve trekt, terwijl we er toch echt wel positief uit moeten kunnen komen :)). Laten we vanuit onze gezamenlijke passie (vliegvissen) samenwerken (ipv elkaar te bevechten / gelijk te halen). Je hebt wel een punt dat mod's elkaar moeten steunen/op 1 lijn moeten zitten, qua afstemming is daar misschien winst te behalen (al moet ik toegeven dat ik natuurlijk niet weet hoe het achter de schermen gaat).

Niet dat ik de wijsheid in pacht heb (zit nog geen jaar op dit forum). Toch heb ik inmiddels de nodige conflicten meegemaakt, waarvan ik telkens denk; 'dit is echt niet nodig'. Over moderators zal je mij niet negatief horen. Als ze niet reageren is het niet goed, maar als ze wel reageren dan moeten ze het ook vaak ontgelden. Daarom lof voor deze forumleden (je moet het maar kunnen/willen).

Met conflicten zouden ze van mij best harder mogen optreden (waarbij het belang van het forum voor gaat op het belang van 1 of enkele forummers, die ten koste van alles hun gelijk willen halen). Alleen ook hier zit weer een maar... in het verleden leverde ook dit bij anderen ergernis op, waardoor conflicten groter werden ipv ophielden. Inzicht / oplossingen hierover zijn denk ik van harte welkom.

Goed weerwolf dat je dit onderwerp naar voren brengt. Laten we allen meedenken aan manieren (we hebben het zelf in de hand ;)) hoe we het forum samen uniek kunnen houden...
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

@Weerwolf,IK vind het wat al te gemakkelijk om de mods weg te zetten als "slappehap". Als ze wel ingrijpen dan wordt dat "censuur"!!genoemd.De mod's zijn de Mod's als die vinden dat iets niet thuis hoort op het forum,moeten de leden hun beslissing respecteren.Anders wordt de functie van mod ondermijnd en wil/durft niemand deze taak meer op zich te nemen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rick

Dit speelde zich af in het topic dat ik gestart had over reels..  De link die MarcelN plaatste had ik al eerder gezien, maar bewust niet geplaatst omdat het alleen maar gezeik oplevert..
Dat zie je nu ook..  Andere kant is dat het wel de realiteit..  Het grote prijsverschil is ook iets waar je over zou kunnen vallen.
En ook de opmerking 3 voor de prijs van 2 is gewoon zoals het is..  Zijn manier van schrijven is mij ook niet vreemd.  Hoe je het opvat is ook afhankelijk van de persoon die het leest.
Ik snap dat Arjan het zo opvat, alleen denk ik niet dat MarcelN het aanvallend bedoeld heeft.
Alles valt of staat met hoe je iets bedoeld..  Ik denk dat de verschillende smiley's verplicht gesteld moeten worden om aan te geven hoe je iets bedoeld.
Dan hoeft er ook niemand in te grijpen als moderator.
Ik ben gewoon makkelijk in dat soort dingen.  Dingen die me niet aanstaan reageer ik gewoon niet op..

Plantje

Weerwolf, wel eens bij stil gestaan dat moderators misschien niet alle reacties constant in de gaten kunnen houden? Misschien ook wel eens aan gedacht dat moderators nog een leven buiten het forum hebben? Met werk, gezin, hobby's enz?

Nee, moderators moeten constant alert zijn op absoluut kinderachtig gedrag! En als er op ingespeeld wordt wordeb ze voor schoolmeester uitgemaakt!

Hoe kom je er bij dat Hilco geen ondersteuning van de andere mods had?

Hans-oet-remunj

 ::hulp::

bij ons op het werk hadden ze ooit een mascotte bedacht die ze een week boven je buro lieten hangen in het geval je m verdiend had... zeg maar een wisseltrofe voor blunders of ongepast gedrag... Als je m 2 x binnen een kalender jaar kreeg kostte je dat een vlaai... 

Naam van de mascotte: 'de projectl*l van de week'

Wellicht dat zoiets evt in aangepaste formule zou helpen op dit forum ?  ;) 





jelle

Quote from: Hans-oet-remunj on March 01, 2013, 13:50:59
::hulp::

bij ons op het werk hadden ze ooit een mascotte bedacht die ze een week boven je buro lieten hangen in het geval je m verdiend had... zeg maar een wisseltrofe voor blunders of ongepast gedrag... Als je m 2 x binnen een kalender jaar kreeg kostte je dat een vlaai... 

Naam van de mascotte: 'de projectl*l van de week'

Wellicht dat zoiets evt in aangepaste formule zou helpen op dit forum ?  ;)
ik ben voor oranjekoek
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

weerwolf

Wat nou plantje? voel je je aangesproken? 

Natuurlijk is het van de mods allemaal liefdadigheid, maar of je doet het of je doet het niet. Politieagentje spelen is niet leuk maar hoort bij het mod zijn.
Dit topic is gestart uit frustratie en gericht aan de mods, maar eigenlijk kunnen we het ons allemaal aanrekenen dat we dit laten gebeuren. maar gewone gebruiker kunnen nu eenmaal minder dan de mods.

Ik denk dat 99% van de mensen vindt dat er al lang ingegrepen had moeten worden.Met dit ingrijpen bedoel ik echt niet gelijk het bannnen maar eerder het duidelijk aanspreken van mensen op dingen wat "not done" is. Hoe en wat en welke sancties op bepaalde acties genomen moeten worden is moeilijk maar daarom horen jullie mods een team te zijn.



Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

catchem

Quote from: Rick on March 01, 2013, 12:40:40
Dit speelde zich af in het topic dat ik gestart had over reels..  De link die MarcelN plaatste had ik al eerder gezien, maar bewust niet geplaatst omdat het alleen maar gezeik oplevert..

Dat is nou jammer, het forum is juist de plek om elkaar dit soort aan biedingen door te spelen, net als e-bay aanbiedingen. Er zit niet voor niets een speciale e-bay knop als je reply-ed.

Dat MarcelN de pro-man aanspreekt en dan een link plaatst vind ik (en hij zelf ook, blijkt uit excuus) vind ik net te ver gaan, maar ik gok dat een beetje mod hier ook overheen had gelezen. En dan nog waarom zou hij wel de traditional-man, peeters-man, flyandspin-man, etc. mogen zeggen (of mag dit dan ook niet) en geen pro-man zeggen omdat pro-fly toevallig een sponser is. Het was verder geen schelden of beledigen, volgens mij, maar uit respect voor een sponsor moet je zoiets niet doen.
Die opmerking van de mod die jij citeert ben ik niet tegengekomen, hebben ze deze dan weggehaald? De mods zijn ook maar mensen en hebben er best een zware taak aan om alles in goede banen te leiden, maar zijn die er ook om de sponsors te beschermen? Ik denk het niet, ze zijn er puur om de uiting in de discussies binnen bepaalde normen te houden, maar hebben zich niet te bemoeien met de inhoud van een discussie. Ik vind de mods absoluut geen slappe hap. Als ze achter een balie zouden staan en krijgen dan te maken met waar ze hier af en toe voor worden uitgemaakt, zouden ze een erg zware baan hebben.

Troutbuster

Pffffffffffffffff......

We moeten maar eens snel allemaal veel en lang gaan vissen!!
Ook veel en groot vangen en dan onszelf "kleurenblind" verslagen schrijven hier op 't forum over die mega vissen en vangsten!!

Misschien dat dan al die negatieve zeikzooi een beetje (of liever een beetje veel ;)) op de achtergrond komt, of beter helemaal verdwijnt!

Tenslotte is dit een vliegvisforum en geen "open stage" voor melkmuilen, en schreeuwlelijkerds, die denken het allemaal beter te weten!!

"ga toch vissen" !!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Moderator

Quote from: speycast on March 01, 2013, 19:00:55
zouden ze een erg zware baan hebben.!!!!  ;D  of kunnen nergens tegen

::blabla::

ik had een makkie vandaag :


en die opmerking onder moderator kwam van mij(HILCO)om dat ik zag dat niemand on line was om te reageren .






Troutbuster

GVD!!!!

Geen dubbele bodems, geen duistere "nicknames" gewoon zeggen wie je bent a.u.b.

Niet verschuilen achter een onbekende en niets zeggende nickname!!

Gewoon het vizier open!!!

Gr

Jan "Troutbuster"  Keur

Sint Maartensdijk

Tholen

Zeeland

Vliegvisland ;)

(af)Zeikland!!!! >:(

Pfffffffffffff

"Petri Heil"


MarcelN

Da's wel een erg fout bussie Hilco, weinig plaats zeker met zo'n dubbelcabine ::agree:: Hier een verlengde T5 full powerrrr hihi met km delete compjoeter, fijn voor de visvakanties.....
Maar zoals Jan al zegt, laten we gaan vissen, ik denk dat het ook frustratie is/was van mij, ben snel geïrriteerd...ja ook in huis....
Op het OVM gaan we de frustraties eruit knallen, of we belanden vechtend in zakken in het zand :P

Beertje

Jan,denk aan je hart! ;)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Moderator

Quote from: Troutbuster on March 01, 2013, 19:38:56
GVD!!!!

Geen dubbele bodems, geen duistere "nicknames" gewoon zeggen wie je bent a.u.b.

Niet verschuilen achter een onbekende en niets zeggende nickname!!





Gewoon het vizier open!!!

Gr

Jan "Troutbuster"  Keur

Sint Maartensdijk

Tholen

Zeeland

Vliegvisland ;)

(af)Zeikland!!!! >:(

Pfffffffffffff




ik kan op het moment niet anders;  ik zou maand stil blijven , maar MOEST vanochtend onze sponsor beschermen !!

Raymond

Quote from: speycast on March 01, 2013, 19:00:55
zouden ze een erg zware baan hebben.!!!!  ;D  of kunnen nergens tegen

::blabla::

Zeg Bert, heb jij hier dan de zware baan om constant kolen op het vuurtje te moeten gooien? Jezus zeg, doe toch eens een keer normaal man!

Ja ook...  ::blabla::
::wtf::

Troutbuster

#18
ik kan op het moment niet anders;  ik zou maand stil blijven , maar MOEST vanochtend onze sponsor beschermen !!


dit in het kader van,

een bericht waar niemand op zit t wachten"

Kom op man!!

Wie of wat bepaald dat jij een maand moet wachten dan??

@ Jan, ik denk er aan hoor!! (boenkeboenkeboenkeboen....) ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Quote from: Troutbuster on March 01, 2013, 19:01:41
Pffffffffffffffff......

We moeten maar eens snel allemaal veel en lang gaan vissen!!
Ook veel en groot vangen en dan onszelf "kleurenblind" verslagen schrijven hier op 't forum over die mega vissen en vangsten!!

Misschien dat dan al die negatieve zeikzooi een beetje (of liever een beetje veel ;)) op de achtergrond komt, of beter helemaal verdwijnt!

Tenslotte is dit een vliegvisforum en geen "open stage" voor melkmuilen, en schreeuwlelijkerds, die denken het allemaal beter te weten!!

"ga toch vissen" !!

Gr

Jan

Ik kan het echt niet nog meer met je eens zijn, Jan!
::wtf::

hilco

dat was een afspraak tussen Rov van H   Speycast (een beetje )  , maurice en ik .

we zouden alleen een maand zwijgen om te kijken of het forum daar beter van werd.

een en ander afgesproken in jouw vakantie

Troutbuster

Hhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....................
"Petri Heil"


Herman

Als jullie nu eens allemaal posten terwijl iedereen ingelogd is........
er zijn mods die niet de hele dag achter hun PC; laptop of phone zitten namelijk.
Tja dan kun je niet alles bijhouden.
Ja ik ben er eentje van! Ook van de zogenoemde oude stempel. En ja, misschien wel wat laks in ingrijpen. Het verleden is het verleden niet meer en topics die kritisch zijn zijn bijna niet bij te houden. Gaat t een paar dagen goed, is in één keer alles weer omgeslagen....

Toch raar dat er in veel gevallen mensen niet in discutabele dingen willen meegaan, maar ook niet corrigerend willen optreden.
Als je het zo bekijkt zijn er mods die net als de rest van jullie achterover leunen zonder ingrijpen, zij die het wel doen worden inderdaad niet altijd gesteund helaas.

Wat nu als alle mods er mee ophouden omdat het vechten tegen de bierkaai is..............
jammer dat het zo prachtige forum door medeforummers iets minder prachtig is de laatste tijd.....

Maar goed, als iedereen nu eens zijn rol pakt om medeforummers aan te spreken op hun postings en dat niet overlaat aan de mods.....

volgens mij is de winter dit keer te lang en moeten we snel weer hele dagen buiten zijn om te vissen. Op t forum weer de dingen doen waar we goed in zijn........... elkaar helpen, elkaar in de waarde laten, etc etc

tot zo ver mijn reactie op het verhaal.
Aan de waterkant of achter de bindtafel wil ik er wel verder over uitwijden..........

Herman
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Quote from: Troutbuster on March 01, 2013, 19:38:56
GVD!!!!

Geen dubbele bodems, geen duistere "nicknames" gewoon zeggen wie je bent a.u.b.

Niet verschuilen achter een onbekende en niets zeggende nickname!!

Gewoon het vizier open!!!

Gr

Jan "Troutbuster"  Keur

Sint Maartensdijk

Tholen

Zeeland

Vliegvisland ;)

(af)Zeikland!!!! >:(

Pfffffffffffff

Zo, die kan Vliegvissurt in z'n zak steken! Toch, Jan?

Groet,
Gert

weerwolf

Nadat ik dit vanmiddag gepost heb ben ik gaan vissen...........helaas ik vind het nog steeds jammer dat het forum zo naar onderen afglijd, het doet mij pijn ik heb zoveel plezier hier op het forum gehad(!) voelde me altijd betrokken, kon leuke dingen opsteken, soms zelf wat plaatsen(met hopenlijk toegevoegde waarde) en las en lees nog steeds alles. Maar de laaste tijd is het gewoon niet leuk meer. Alles reageert zo heftig en reacties wordt niet over nagedacht maar is enkel olie op het vuur.
Het is niet zo dat mijn niveau ineens zo hoog is dat ik er niet (meer) van kan genieten, ik heb geen winterdepressie dus wat is het wel??? toch de sfeer die er heerst!


Het aparte is dat de binddag gewoon gezellig is, tenminste wel in mijn belevenis. Ik heb me daar goed vermaakt. Daar zagen we ook geen kwade gezichten. Dus dan is het toch gebrek aan dingen als een gezichtsuitdrukking en stemverheffing ed.


Voor mij is wel duidelijk als er niet wat veranderd in de reacties en toon van reacties dat dit forum kansloos is.  En toch zit het er wel in...kijk maar naar de actie voor een nieuwe laptop voor Bas, dit toont maar aan dat er wel goede zieltjes op het forum zitten.


Maar misschien is het de winter, die was niet strenger kwa temparatuur, maar hier op het forum was het wel een stuk killer. Misschien komt de ommekeer nog met het weer. De dagen lengen weer misschien komt dat tengoede van de humeuren van de azijnzeikers en negatievelingen.


Ik ga morgen weer vissen, zondag denk ik ook wel en dan kom ik er waarschijnlijk achter dat het nog steeds zo is.




Ik Hoorde onlangs iemand zeggen dat de meeste fora na 4-5 jaar ophielden te bestaan, misschien is de accu leeg en moet hij naar de recycling gebracht worden, hij is te slecht om nog te gebruik.............over.......... ...uit........ ..............     .............      .........     ...  .bleep (dood)








of gaan we het nu anders bewijzen jongens ? gezichten de goede kant op en genieten van onze hobby.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.