G.Loomis nativerun

Started by j.klopper, September 16, 2015, 16:09:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

j.klopper

iemand ervaring met deze hengel,bv met de 10 ft #8?

vliegvisgek

ik hem deze in 10 foot 7 top hengel vind ik persoonlijk zeker voor afstanden ::goodjob::

j.klopper

ok,klinkt goed,daar heb ik hem ook voor nodig.[zeebaars]

MarcelN

Ik heb vorige week even kort met zo'n Loomis Distance 10' #8 staan werpen, pfff wat een verschil met mijn oude Orvis zeg :-[
Ik ben dus hard op zoek naar iets anders, nu nog die Loop Cross proberen op een veilige stek....

jo flyfishing

Ik loop van vrijdag avond tot zondag middag rond op de maasvlakte. je hebt mijn nummer :-)

Quote from: MarcelN on September 16, 2015, 22:22:36
Ik ben dus hard op zoek naar iets anders, nu nog die Loop Cross proberen op een veilige stek....
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

#5
Ja weet ik, Arjan wil er ook wel 1 opsturen voor test.
Bij de brug is het wel veilig, misschien probeer ik het wat uurtjes eerder, zal de vissen vastbinden en verstoppen in het water voor je ;D
Die stek bij Caland zag er trouwens erg mooi uit, alleen bij laag water en touw meenemen!

Arno

He Marcel Dyckers is dit weekend bij ovm huisjes die je kunt huren
met het Dyckers zeebaarsweekend die heeft vast spul bij hem kun je daar even testen op het gras.

j.klopper

[quote Ik ben dus hard op zoek naar iets anders, nu nog die Loop Cross proberen op een veilige stek....
[/quote]
Ik heb geworpen met de 10 ft #8[althans met de vliegenlijn,niet de hengel zelf]en dat ging fantastisch.
Zit alleen een beetje tegen de prijs van 7 a 800 euro aan te hikken.

jo flyfishing

Je loomis zal toch ook niet goedkoop zijn veronderstel ik.

Heb nu 2 cross'en (9'6 #8 en de 9' #4) en ben er erg over te spreken.

Nu niet te veel op mijn bek gaan met de hengel in de hand op de glibberige stenen in de europoort :-(
Heb al een paar keer geluk gehad.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

p.forel

700 a 800 is ook zwaar overdreven voor een hengel    Al moeten de winkels ook wat verdienen

Zo luxe is hij ook niet uitgevoerd 

MarcelN

Een hengel gaat bij iedere schakel 1 keer over de kop, dus de winkelier Edwin/Arjan zal er een 3-400 voor betalen max,
de groothandel in het geval van Sage Rudi Heger zal dus een 100-200 betalen voor een topstok.
Ik kom gek genoeg zelden Loop tegen op marktplaats, zijn ze toch tevreden :)

jo flyfishing

Meestal zijn hengel waar een '3M' stickertje op hangt prijzig. (loop cross / hardy sintrix, en wsl nog een paar)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Dat zal best, Hardy sintrix'jes heb ik wel :P
Maar om via internet, dus doorschuiven, even simpel een dikke 400,- op te streken vind ik wat té zot.
Ik denk dat ze er stiekum zonder dat Loop erachter komt je een beetje mag matsen, een 800 betaal ik op zeker er niet voor.
Dan wacht ik MP wel af voor een Loomis ofzo of een Hardy uit de UK aanbiedingen.
Hardy's haal ik van MP voor ±200,- in nieuwstaat, nette prijs vind ik.

p.forel

Ja zet er NANO op en het gaat nergens meer over kwa prijs

vliegvisgek

Loomis Distance 10' #8
en 10foot 6 heb ik ook zijn echte werp kanonnen en
en heobby kost geld ook ik heb niet volle pond betaalt
kreeg ook mooie korting via semih  ;) ;)

viste eerder alleen met sage waar ik nog paar van heb nu g-loomis mijn voorkeur

Scaramouche

Bij Peeters zag ik volgens mij vorige week nog een #8 Nativerun Loomis staan. Zijn lief geprijsd voor iets van 275, zeker het overwegen waard. Zelf had ik daar de laatste GLX distance #6 10voeter, inderdaad een hengel waar je flinke afstanden mee kunt halen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

vliegvisgek

spot goedkoop voor navitrun 10foot 8 ga gelijk bellen morgen dank je voor de tip
altijd fijn extra hengel  ;D ;D

j.klopper

zit er veel verschil tussen de nativerun en de distance?

MarcelN

Die Distance ging hier in een lokale shop (Wout) voor 200,- nieuw weg, was een partijtje, en nee ik heb hem niet :'(
een verzamelaar hier wel :-\

MarcelN

Quote from: j.klopper on September 17, 2015, 22:16:39
zit er veel verschil tussen de nativerun en de distance?
Dat weet ik niet, ken de native niet.
Maar ik zou dan voor de TFO BVK gaan, is goedkoper ook en hoger aangeschreven voor wat het waard is....je moet het zelf voelen he.
http://www.peetershengelsport.nl/webshop/products.php?product=Temple-fork-bvk
http://www.peetershengelsport.nl/webshop/products.php?product=G.-Loomis-Nativerun-GLX-Fly-Fishing-Rod-aftma-%238

vliegvisgek

distance is puur voor afstanden en zinklijnen het fijnst dus een werpkanon
de navitrun is net wat zachter totaal andere hengel en actie maar ook top hengel
maar kan niet op tegen de distance qwa gooien

Scaramouche

Die BVK is ook een mooie hengel hoor, ik heb hem in de #5 en #7, helemaal niets op aan te merken. Tegenwoordig werp ik liever met iets zachtere hengels maar als er een stevig windje staat is de BVK toch mijn eerste keus.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

Nou Joost, ik kan je bij deze vertellen dat de nativerun een klap zachter is dan de distance.
Zelfs zo zacht dat ik het idee heb dat mijn di3 sniper lijn veel te zwaar is, terwijl toen ik stond te werpen met de distance er een 'gewone' di3 op zat met die oranje vlakken erop
en die vond ik daarop te licht, mmmmm.
Waar de nativerun weer wel erg goed in is is met de Loop floating 8 evotec 100, ik stond vanuit de tuin wat snoeken te belagen, maar die streamers zijn nog nooit zo ver gekomen 8)
Ik zal hem eerdaags nog met de Airflo ridge clear intermediate testen....
Er staat een lastige wind op de maasvlakte >:(

vliegvisgek

ik gooi op de navitrun een di3 verder als met de distance maar de di5 en di7 gaan op de distance heel makkelijk strakke stok
de nieuwe loop hengels zijn ook top heb 10foot8 getest niks mis mee gooit ook als jekko maar kost 750 ook beste prijs toch

ik kocht mijn navitrun voor 325 via via met garantie en de distances 6 275 en mijn 8 voor 325 dus ik vind koopjes
en klopt wat ze zeiden Shimano verkocht de gehele partij in 1x aan 1 grote vismerk handelaar voor weinig geld denk ik ook hahah

MarcelN

Ik heb zelf niet de standaard di3 in 8, maar een vismaat wel en die ziet/voelt als een 6 vreemd genoeg, wilde ook niet echt laden in de distance 8.
Volgens mij is mijn di3 sniper over een langere lengte wel flink zwaarder, ik heb er graag wat lengte uit en dat is teveel voor de native run voor mijn gevoel.
Ik zal mij di3 6 er eens opzetten, volgens mij moet dat makkelijk gaan voor mijn gevoel.
Maar misschien kan Piet er meer over zeggen, die is geboren op de weegschaal begreep ik  ;D