Snoek op de Crocs

Started by Fly4Fish, September 07, 2024, 10:01:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fly4Fish

Dag allemaal,

Ik heb afgelopen week iets meegemaakt wat eigenlijk niets met (vlieg)vissen te maken heeft, maar ik wel graag wil delen.

In de zomer ga ik 's avonds graag zwemmen in een grote plas op loopafstand van mijn huis. Ter bescherming draag ik waterschoenen tegen de scherpe mosselen en stenen (muisgrijze Crocs). Zeer sexy, maar goed, zonder dat loop je nogal ongemakkelijk het water in.

Ik bevond me ongeveer op 25 meter vanuit de oever boven een diepte van geschat 6-7 meter, toen ik een doffe tik voelde tegen mijn Crocs. Ik had mijn duikbril op en keek snel onderwater, maar zag natuurlijk niks.

Zou het een snoek geweest kunnen zijn die de grijze Crocs als een prooi aan zag? En nee, er stonden geen tandafdrukken in, haha!

Gert

Geen idee, zou misschien best kunnen.
Maar deed me in ieder geval denken aan dit filmpje. Misschien kun je er wat mee voordat je je oude schoenen weggooit. :D
https://youtu.be/IYq7i4u3XBA

Franky Boy

Kan van alles zijn. En dan bedoel ik vissen...
Sommige grote roofvissen bijten niet in iets dat ze niet vertrouwen, maar rammen het eerst door er hard tegenaan te botsen.
Dat doen snoeken, meervallen, maar ook snoekbaarzen.

Fly4Fish

Quote from: Franky Boy on September 08, 2024, 10:04:11Sommige grote roofvissen bijten niet in iets dat ze niet vertrouwen, maar rammen het eerst door er hard tegenaan te botsen.

Dat wist ik niet. Dan vertrouwden ze het zeker niet, hahaha!

Trouwens leuke video met die slipper!