drijvende runninglijn met zinkende shooting head

Started by maurice, December 06, 2015, 11:29:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Floor

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een drijvende shootinghead met verschillende leaders variƫrend van drijvend tot snel zinkend. Vision heeft hele fijne maar, uiteraard zijn er meer opties.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Gerrit59

Waarom niet Maurice?
Ik weet natuurlijk niet waar je hem wilt gaan gebruiken en hoe lang die shooting head is.
Lijkt me voor het merendeel van de nederlandse wateren voldoende.
Ik heb op YouTube wel filmpjes gezien waar ze een vergelijkbare combi gebruikten.

Gerrit

Gerrit59

Of wil je hem gebruiken als alternatief voor een sinktip?

Gerrit

Chaisedieu

Met mijn #5 vis ik regelmatig met een zinkende shooting head en drijvende volglijn beide van a&m op baggelhuizen. Ik heb er al menig forel aan een booby mee gevangen. Ik voel direct de lijn wegtrekken bij een aanbeet.

Cheers, Marten

Floor

Het scheelt aanzienlijk of je de opzet wil gebruiken op stilstaand of stromend water en of je licht of zwaar vist.
Mijn vorige reactie is vooral gebaseerd op mijn ervaringen op stromend water met #8-11 lijnen voor zalm en zeeforel. Op relatief snel stromend water wil ik altijd zoveel mogelijk drijvende lijn. Zodra je (zinkende) lijn onder water verdwijnd ben je snel veel van je controle kwijt. Op stilstaand water ligt dat toch anders.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Bone F

Maurice
Als je ff zoek dit is kort geleden al eens ter sprake gekomen. Ik heb zoiets aan elkaar geknutseld en het gaat prima, je hebt dan dus  een 2--in-1 lijn. Draai 'm om en je kunt deWF kant gebruiken. ......

sjoerd

Een snelzinkende SH lijn zoals de teenylijnen hebben een zinkend deel en daarachter een drijvende lijn. Dus waarom zou jouw combi dan niet werken? Dat snelzinkende deel trekt een deel van de drijvende volglijn wel mee naar beneden zodat je toch goed contact hebt met je vlieg.