Advies gezocht

Started by omfgimpro, December 09, 2012, 12:02:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

omfgimpro

Ik wil graag een 2e hengel kopen van het voorjaar. Dus wil ik even de forumleden om advies vragen. Mijn prijslimit is zo ongeveer 150 euro en ik wil er vooral op snoek mee vissen, ook wil ik de hengel gebruiken voor karper, baars en roofblei. Kan dit allemaal net 1 hengel ?? Welke aftma en lengte raden jullie aan en welk merk ? Alvast bedank voor jullie reacties
Coen (ik heb al een vliegenhengel #4 en het bevalt goed )

vliegvisgek

aftma 7of8 hengel en die prijs klaase word dan guideline(fly and spin) dacht 110 euro en tfo hengels ook rond de 150 euro
of een ander merk zou dan een 9foot nemen

Gert

Nou, daar is behoorlijk wat over geschreven op het forum de laatste tijd ;)
Hoop niet dat het lullig overkomt, maar worstel eens door een aantal topics heen. Bijvoorbeeld even "snoek" intypen bij de zoekfunctie.

Groet,
Gert

omfgimpro

ik had al even zitten kijken maar voor karper heb je een delicate presentatie nodig en voor snoek een werpkanon. Dit was meer mijn vraag, wat kan dat beide met een hengel ?

Gert

Ja hoor, dat kan allebei met dezelfde hengel. Maar met een snoekstreamer gaat dat nou eenmaal (bijna, en is ook niet nodig) niet, en met een nimf of droge (brood)vlieg wel.

omfgimpro

wat voor lengte hengel raden jullie aan, langere hengels zorgev voor makkelijker ver werpen toch ? dus ik zat te denken aan een 10ft #7

omfgimpro

ok en nog een hele stomme vraag wss, heeft de lengte van de hengel invloed op de dril of is een kortere hengel alleen voor plaatsen met bomen en obstakels ?

omfgimpro

de stijfheid en de soort flex roch ? tip mid of full of is dat de aanduiding van de werpactie ?

Useless

Ik zou qua lengte in ieder geval niet verder gaan dan 10 voet. Ik gebruik zelf ook eenhandige hengels van 11 en 11,7 voet maar ben er wel achter dat het met de hand landen van grote vis lastig is omdat de hengel door de lengte in zo'n scherpe bocht komt te staan dat het breken van de top niet ondenkbaar is. Zou misschien niet moeten mogen maar toch... !

omfgimpro

bedank voor de informatie ik heb nog genoeg tijd om er over na te denken want nu ligt er ijs op de sloten en kan ik niet vissen :(
Guideline is toch wel een goed merk ? kan geen reviews vinden van de EXP4 serie

omfgimpro

ik bedoelde meer kwalitatief goed, de gebruikte materialen afwerking en dat soort zaken