Forumdag Baggelhuizen Assen 24 maart 2012

Started by Inderk, January 13, 2012, 20:37:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Linked Events

Rossie69

Quote from: Rob van H. on February 01, 2012, 21:32:54
Ehmmm, dan gaat ie achter een boom zitten en doet een wortel na??!!
ja dan noemen we de worp maar de kronkelworp .


vliegvisgek

maar goed dat ieder zijn ding heeft anders was het veel te druk met medezwiepers op forel put of in de hoerenbuurt ;)

Hans. K.man


Ik heb vandaag ook nog even geoefend met werpen maar dat leek er niet eens op, ik moest misschien toch maar eens werplessen gaan volgen. Weet iemand hoe je je lijn en leader "ontkrult"?

Arno

bij de kachel(grapje)

met deze kou zullen de meeste lijnen blijven krullen door de kou word het materiaal stijf en dan is er maar 1 oplossing
de lijn op je reel draaien en op naar de kachel

Gr Arno

Useless

Quote from: Hans. K.man on February 02, 2012, 15:26:09
Ik heb vandaag ook nog even geoefend met werpen maar dat leek er niet eens op, ik moest misschien toch maar eens werplessen gaan volgen. Weet iemand hoe je je lijn en leader "ontkrult"?
Ontkrullen van je leader doe je normaliter door het door een stukje rubber heen te trekken. Bijv. een stukje van een oude fietsbinnenband. Mag hem natuurlijk ook uit de fiets van je ouders halen.
Maar met deze kou zal je waarschijnlijk niet veel succes hebben. Gewoon wachten op betere temperaturen zoals Arno al schreef.

Hans. K.man


Ik was ook niet va plan te gaan vissen maar ik was het werpen aan het oefenen en mijn lijn en leader krullen nogal, dus vandaar. Dat met die fietsband moet wel lukken.

Rossie69

ja maar niet je vliegelijn door die fietseband halen.

:P

Hans. K.man


Nee, daar word ie zeker niet beter van, er moet meer backing op de reel is mij verteld dus moet ik maar wat backing aanschaffen.

weerwolf

als je het low-budget wilt houden koop je vliegertouw!
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

of (nylon)metselkoord bij de gamma karwei enz . net iets makkelijker misschien dan speelgoedwinkel.

Hans. K.man


Dan doe ik dat maar, het is toch maar opvulling van de reel, toch?


Hilco

dat samen met eventueel verlenging van je vliegenlijn , mocht de vis verder dan 30 meter weg lopen..............

Hans. K.man


renew

Hans,
Mocht je een keer naar Oostvoorne gaan dan kan je dat risico niet nemen. Of bepaalde forellenputten dito.
Grtz
rene


Hans. K.man


Ik zal wel gek zijn om met een 5 op forel te gaan vissen toch?  ::) :D  Met risico bedoelde ik dat er misschien iets aan de haak komt wat zo sterk is dat hij er met 30 meter lijn van door gaat , dan heb ik dus pech. Als ik met nimfen en kleine vliegjes vis is de kans toch niet zo groot dat dat gebeurt, toch?         ;D
 

Hilco

je moet gewoon in de gaten houden waar je gaat vissen.

in een plaatselijke sloot op Voorn gaat het prima.

gericht op forel , dan niet .

Hans. K.man


Precies, en eerst zal het toch alleen voorn brasem en winde zijn, dus dat komt wel goed denk ik.  ;D


MarcV

Nou gisteren nog even met mijn nieuwe #4 lijn geoefend. Lekker in de kou, jeetje dat werpt echt een stuk fijner dan mijn #5 lijn. Hij komt ook veel beter gestrekt neer.

Nu eerst even de auto stationair laten draaien, kan het wat opwarmen buiten ;-)

Hans. K.man


Is maar wat je lekker vind....

Wel mooi dat we in baggelhuizen ook onze werptechniek bij kunnen schaven, het werpen bij mij ging namelijk nog niet zo goed.

Hilco

dat werpen komt vanzelf goed, je krijgt een moment dat je de lijn goed aanvoelt en dan gooi je automatisch.

gewoon zorgen dat je de rolworp goed beheerst, en die is echt van internetvideo's te leren.
in veel gevallen heb je de ruimte niet voor valse worpen dus is die rolworp een uitkomst.

en ik weet niet of het al aan bod gekomen is , maar hoedje/petje/brilletje voorkomt haken van je eigen oren en ogen .

MarcV

Quote from: Hilco on February 03, 2012, 13:27:34
dat werpen komt vanzelf goed, je krijgt een moment dat je de lijn goed aanvoelt en dan gooi je automatisch.

gewoon zorgen dat je de rolworp goed beheerst, en die is echt van internetvideo's te leren.
in veel gevallen heb je de ruimte niet voor valse worpen dus is die rolworp een uitkomst.

en ik weet niet of het al aan bod gekomen is , maar hoedje/petje/brilletje voorkomt haken van je eigen oren en ogen .

Goede tip. Van 't weekend maar eens proberen, die andere worp lukt mij "aardig".

Hans. K.man

aan een polaroid word gewerkt Hilco, En op een hoed laat ik mijn tante los, die is zowaar hoedenmaakster. (doet een poging tot)

Het werpen blijf ik oefenen maar ja, in de sneeuw gaan stan te werpen is ook wat...      :-X

Die rolworp lijkt me iets voor nadat ik een lijn gewoon werg kan zetten, ik weet niet hoe dat heet maar dat moest ik eerst maar eens leren.

renew

Hans
Die rolworp zou ik echt ff oefenen dar heeft Hilco gelijk in. Hij is heel makkelijk en je mag kracht zetten. In heel veel werpinstructies wordt hij ook als eerste aangeleerd omdat er niets van timing in komt in de andere worpen wel.
Rene

renew


Hans. K.man

Oké dan ga ik eens een rolworp proberen, kun je hiermee ook je lijn in een keer weer wegwerpen?

kleine mededeling, ik heb intussen een mooi aantal vliegen, te danken aan Henk (inderk) Bas (abraxas) en Muddler.nl, allemaal hartstikke bedankt ik kan mooi aan het vissen slaan, hier helpen jullie echt mee. Overigens heb ik van Bas ook wat leaders en ander klein materiaal gekregen, Bas vielen Dank hiervoor!