Forumdag Baggelhuizen Assen 24 maart 2012

Started by Inderk, January 13, 2012, 20:37:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Linked Events

Hans. K.man


Maar wat nou als mijn leader al langer is dan de hengellengte zelf? Overigens heb ik zojuist mijn leader aan de hengel gemaakt met een lus-in-lus knoop, het zit wel redelijk stevig dus dat zal zo wel goed wezen (denk ik). Wat moet die tippet precies wezen? lengte 20/00 of 16/00 zeg het maar. Kan ik tippetmateriaal ook bij de gewone hengelsportzaak kopen? Mijn leader krult ook heel erg, gaat dit er vanzelf uit? Nou heb ik begrepen dat je ook zelf leaders kunt maken, hoe doe je dit?

Zo weer een boel vragen  ;D ;D ;D

Ik kan voorlopig toch nog niet vissen maar toch wil ik graag mijn hengel klaar hebben voor als het K*T- ijs weg is, mijn moeder en tante wouden gaan schaatsen in biddinghuizen dus kreeg ik al glinsterende oogjes, maar dan zie ik dat het daar waarschijnlijk ook
dicht zal liggen komende weken.  :'(

very jammer

John

Quote from: Hans. K.man on January 30, 2012, 21:54:40

Ik kan voorlopig toch nog niet vissen maar toch wil ik graag mijn hengel klaar hebben voor als het K*T- ijs weg is, mijn moeder en tante wouden gaan schaatsen in biddinghuizen dus kreeg ik al glinsterende oogjes, maar dan zie ik dat het daar waarschijnlijk ook
dicht zal liggen komende weken.  :'(

very jammer

Gewoon een bijl of een ijsboor meenemenrn gaan vissen.
en die paar kwaaie gezichten moet je voor lief nemen als je een hobby hebt 8) 8)

Hans. K.man

#127
Haha, dat lijkt me inderdaad de beste oplossing john, maar misschien maak ik daar geen vrienden mee en ik had er toch graag in de zomer willen vissen.

Blijft mijn vragenlijsie staan;

Maar wat nou als mijn leader al langer is dan de hengellengte zelf?
Overigens heb ik zojuist mijn leader aan de hengel gemaakt met een lus-in-lus knoop, het zit wel redelijk stevig dus dat zal zo wel goed wezen (denk ik).
Wat moet die tippet precies wezen? lengte 20/00 of 16/00 zeg het maar.
Kan ik tippetmateriaal ook bij de gewone hengelsportzaak kopen?
Mijn leader krult ook heel erg, gaat dit er vanzelf uit?
Nou heb ik begrepen dat je ook zelf leaders kunt maken, hoe doe je dit?

Alvast bedankt  ;D ;D ;D

Hilco

ik heb gemerkt dat de boel pas lekker gooit als vanaf de vliegenlijn de boel steeds dunner wordt tot aan je vlieg/nymph.

als je in de winkel een leader koopt loopt die taps toe. kost ook niet zo veel dus goed plan.

maar als je 1,5 meter 18/100 aan je vliegenlijn doet ( lus/lus)  en dan met bloedknoop 1,3 meter tippet 12/100 en daar je nymph vlieg aan   gooit het ook goed.

heb je een zware nymph dan kan 2,5 meter 12/100 aan je vliegen lijn ook wel .


weerwolf

Anders kom je samen met Marc hier een avond heen dan gaan we leaderloops, leaders, knopen ed. maken.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

Zet er dan een videocamera op en praat in het nederlands wat commentaar erbij.

zullen velen baat bij hebben.

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hans. K.man

Hilco; daar heb ik wat aan, dank je wel. (en deze keer meen ik het serieus  ;))

Roelof; ja, lijkt me goed hoor vliegen knopen is niet zo mijn ding maar leaders enz. lijkt me wel handig die zelf te kunnen maken.

weerwolf

Quote from: Hilco on January 30, 2012, 22:43:13
Zet er dan een videocamera op en praat in het nederlands wat commentaar erbij.

zullen velen baat bij hebben.


Hilco, daar staan al veel filmpjes over op internet. Kom anders ook, gezellig
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

jammer dat we zo ver uit elkaar wonen  :-\

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

met de huidige brandstofprijzen wordt de afstand steeds groter......

Hans. K.man


Quote from: Rob van H. on January 30, 2012, 23:25:00
dat werpt niet prettig maar is te doen, op het OVM (oostvoornse meer) vis ik eigenlijk altijd met een lange leader (minimaal 5 en maximaal 7 meter) Maar dat zijn extreme situaties!!

andere leaders aanschaffen dus?

Hilco

die braided leaders zijn dan wel weer makkelijk , die laatje gewoon aan je vliegenlijn zitten en rol je mee de reel op.

stukkie tip er aan  lus in lus en hoppa je kan vissen .

komt de snelheid wel ten goede als je snel ff uurtje wilt vissen

HappyFisherman

Ik doe dat niet anders met mijn eigen gestrikte leaders...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: Hans. K.man on January 31, 2012, 07:14:49
andere leaders aanschaffen dus?
dr komen er eerdaags een stel je kant op :)

Hans. K.man

#141

Ik hoor het wel hé  ;D

MarcV

Quote from: weerwolf on January 30, 2012, 22:38:54
Anders kom je samen met Marc hier een avond heen dan gaan we leaderloops, leaders, knopen ed. maken.

Dat lijkt mij een goed idee! Scheelt veel prutswerk haha.

Hans. K.man


Zeker, het lijkt me wel erg handig zelf leaders te kunnen maken. :D

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hans. K.man


Dank je Happy Fisherman, heb het topic doorgelezen (wel wat overgeslagen) en ik begrijp dat die leaders beter en goedkoper (ja ik ben een drent hé) zijn, en natuurlijk hebben ze het voordeel dat je ze op maat kunt maken, zeg ik dit goed?   

Lijkt me inderdaad verstandig maar eens te leren hoe zelf leaders te knopen, volgens mij liet Henk mij Zondag ook een zelfgemaakt leader zien en die zag er ook best fraai uit. Begrijp ik nou goed dat een leader veel invloed heeft op hoe je lijn werpt?

Overigens nog een nog klein vraagje, kan iemand mij uitleggen wat bedoeld word met de engelse opbouw (ik bedoel dus met 3 nimfen) hoe werkt dit precies?

Nou Marc, moeten we maar wat ruimte vrij maken in ons hoofd voor weer een boel leerstof  :)

Hans. K.man


Ik heb vandaag nog wat vliegen van muddler binnengekregen, maar nou zie ik niet helemaal het verschil meer tussen natte en droge vliegen bij sommige, hoe kun je dit nu duidelijk zien?

HappyFisherman

Of op de site van muddler zelf het goeie plaatje er bij zoeken. Staat vast een naam bij en googlen maar...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hans. K.man


Ik heb ze al even gegoogeld, zijn schijnbaar natte en droge vliegen + nymphen en wat kleine streamertjes, ik neem ze wel mee naar Baggelhuizen.

vliegvisgek

zal altijd wel wat bij zitten waar de forel zin in heeft anders heb ik vast wel wat voor je die dag komt goed  ;D