Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Dank je! Idd toch gelukt. Nu nog een keer een grote tijdens het snoeken:-)
Tight lines!!

Gert

Meestal ga ik pas 's middags vissen, maar vanwege Sinterklaas vieren vanmiddag, was ik vandaag al vroeg op pad om te gaan streameren.
Maar wat bleek: alles was gewoon bijna helemaal dichtgevroren in de polder! Had ik echt niet verwacht. Dus ik maar doorfietsen en doorfietsen, en uiteindelijk de polder weer uit om het dan maar te proberen in een nog vrij nieuw recreatiepark. Maar helaas: geen vis kunnen spotten.
Op de terugweg was bijna alles inmiddels weer ontdooid, maar had geen tijd meer om het alsnog in de polder te proberen.

Groet,
Gert

Troutbuster

Ondanks de kou (2ยบ) zuur windje (ZW5) en om 10:00 nog regen ook, toch een ochtendje Wranghe gedaan

Aan de Zw kant (t standje) redelijk in de luwte 6 mooie Wranghe Forellen er uit weten te buzzeren

Na maanden van kommer en kwel vanaf de kant (BB was altijd goed) nu eens andersom, want Hans Matthijsse (Hansie) kwam om 10:00 uur naar de kant gepeddeld met nog 0 vissen!!

Hogere waterstand op de Wranghe (op last van de boer die meer water wil, is de afvoer voorzien van afsluiter) geeft meer oever, en meer forel aan de kanten!

Lekker!!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rossie69

zaterdag middag ff 2 uurtjes geweest.
3 losers gehad,waren ook op afstand dus is niet hart verzakkend onder je neus.
ze bleven niet plakken dus.
2e vis was zwaar,erg jammer dat is deze niet heb kunnen zien.

na de storm maar weer is proberen.

sjoerd




scholen aasvis?

Vanmiddag eindelijk even met de BB mijn nieuwe dieptemeter kunnen proberen.
Mooi glashelder water en koud was het ook niet. Geen handschoenen nodig gehad alleen
op het eind wel kouwe voeten. Enkele keren vlogen er ijsvogels langs. Ik viste nog even samen met een
doodaasvisser, die echter "blank" terug naar huis ging.
Ik miste eerst een snoek toen bij het langzaam naar de oppervlakte trekken van de vlieg om de achterwaartse worp
in te zetten, ik ineens een flinke kolk bij de vlieg zag. Deze snoek was de streamer gevolgd tot aan de oppervlakte maar miste deze helaas. Nog een aantal worpen geprobeerd waar nada.
Later nog een snoek gevangen, mooi sterk maar nog niet de meterplusser :) :)
Het juist interpreteren van de dieptemeter moet nog wel wat bijgeschaafd worden maar dat komt wel denk ik.

In ieder geval even leuk gevist..

Sjoerd

wouter veuger

Mooie snoek sjoerd!

Zelf had ik vanmiddag even 1,5 uur vistijd voor het donker,wat een feest! Snel het vest aan en de #3 uit het rek...
Eerste uurtje was even zoeken,maar toch de vis gevonden en in het laatste half uurtje een 15 tal mooie ijskoude voorns gevangen,mooi werk.

Hilco de Visser

op de terugweg van Bosdijk kwam ik nog langs "mijn" slootje;

dit was de grootste van de 12


MarcelN

Mooie meter Sjoerd ::goodjob:: ik heb hem ook besteld maar via ebay, heb je er zowat 2 voor die prijzen hier.
Ik had vandaag een grappige bijvangst, roofblei op de nimf in de grachtjes hier, dus Koen en Perrie... ;)

merijn1982

Mooie finder! Staat ook op mijn verlanglijstje:-) wellicht ga ik morgenochtend nog ff het water op. Als het weer een btje mee werkt!

Hilco: erg mooie ruiser!!

Zelf gister even in een stadsslootje gevist. Twee snoekjes gevangen daar waar het niet dichtgevroren was... zowaar was een een two tone. Apart om te zien!
Tight lines!!

sjoerd

Quote from: MarcelN on December 10, 2014, 22:20:25
Mooie meter Sjoerd ::goodjob:: ik heb hem ook besteld maar via ebay, heb je er zowat 2 voor die prijzen hier.
Ik had vandaag een grappige bijvangst, roofblei op de nimf in de grachtjes hier, dus Koen en Perrie... ;)

Marcel, ik neem aan dat je exaxt dezelfde hebt maar.....er zijn verschillende uitvoeringen en dus ook prijzen!!. Ik zag ze ook een stuk goedkoper maar dan had je er bijv geen transducer bij of geen downscan image etc.

Dat maakt het soms lastig kiezen.

Sjoerd

MarcelN

Lowrance Elite-4X HDI with Transom Transducer (NEW) "copy/past", maar downscan image  ??? weer een kat in de zak?

GJ

Gisteren had ik even tijd om voor het donker te gaan vissen.
Mijn eerste winter stekkie was bezet.  :( Op mijn tweede plek was de vis inmiddels vertrokken. Ik verbaasde mij er al over dat ik daar nog ving. Het is er erg ondiep maar tot vorige week zat het vol met vis. Gisteren helemaal niets meer.
Derde stekje opgezocht en ook daar was alles weg. Opnieuw opzoek naar de vis dus.
Even langs de haven van waalwijk gereden. Goede nieuws is dat er gevist mag worden. Slechte nieuws is dat ik geen lid ben van de vereniging die daar mag vissen. (volgende maand wel gok ik  8) ) Daar schijnt het wel leuk vissen te zijn. En dus ben ik ook om betreft het haven vissen  :)

Hilco de Visser

beetje vliegvisser is van meerdere verenigingen lid  ::agree::

Haven vissen is leuk voor erbij .........

gaat niets boven vrije natuur , maar ja als daar geen vis is moet je toch wat  :-[

Joost S.

Moet tot mijn grote teleurstelling toch zeggen dat ik ondanks grote plannen het niet ziet zitten met dat slechte weer te gaan vissen.

Heb ook geen kleding daarvoor merkte ik laatst op. En ja, als je staat te bibberen van de koude, dan is er voor mij geen lol aan.

Misschien voor volgend jaar toch eens aan een goede visjas gaan denken.

GJ

Quote from: Hilco de Visser on December 11, 2014, 13:31:31
beetje vliegvisser is van meerdere verenigingen lid  ::agree::

Haven vissen is leuk voor erbij .........

gaat niets boven vrije natuur , maar ja als daar geen vis is moet je toch wat  :-[
::goodjob:: Ben ik ook. Alleen niet in Waalwijk. Volgend jaar wel  ;)

wouter veuger

Quote from: Joost S. on December 11, 2014, 13:55:06
Moet tot mijn grote teleurstelling toch zeggen dat ik ondanks grote plannen het niet ziet zitten met dat slechte weer te gaan vissen.

Heb ook geen kleding daarvoor merkte ik laatst op. En ja, als je staat te bibberen van de koude, dan is er voor mij geen lol aan.

Misschien voor volgend jaar toch eens aan een goede visjas gaan denken.


Dit is wel de tijd bij uitstek om snoek te vangen Joost!
Je hoeft toch ook niet de hele dag te gaan?,in pak em beet 2 uurtjes kun je een hoop actie hebben hoor...

Afgelopen weekend lag ik zelf ziek in m'n nest,dus komende zondag gaat er gesnoekt worden,wat voor weer het ook wordt :)

wouter veuger

Vanmiddag 3 uurtjes met de #3 op pad geweest,kauwe klauwen,maar lekker gevangen!

Dik 50 voorns en 1 baars,overigens alles op stekken rond de 1 meter diep.

Heerlijk middaggie.

Rossie69

3 uurtjes voormij ook was lang zat wist niet of ik nog voeten had :)
kelere koudwater.

2 gelost weer,en jawel 1 geland.
geen grote maar tis er 1.

volgende week maar weer es kijken.

viel me wel op dat er nog aardig wat witvis in de oppervlakte zit.


GJ

Ik was vorige week nog even gaan vissen maar ving helemaal niets. Niet in de ondiepere delen en niet in de diepere delen. Morgen ben ik een dagje vrij en ga ik weer wat stekken af. Hopelijk vind ik weer wat vis morgen. Ik zie de laatste dagen iedere dag iemand op mijn favoriete stek zitten met een vaste hengel. Dus op zoek naar nieuwe stekken dan maar  :-\
Achter mijn huis ligt een prachtige plas maar daar zie ik niemand meer vissen. Probleem is dat het direct stijl afloopt en erg diep is. Ik weet zeker dat er veel vis zit maar ik kan ze niet vinden. Het water staat nu wat hoger, een meter uit de kant is het al zo'n 4 meter diep. De diepste delen zijn 30+ meter diep heb ik mij laten vertellen. Dus ik denk dat ik dat maar moet laten wachten tot de zomer. Als alles weer aan de oppervlakte zit.

hendri

dus die dikkerd nog niet te pakken henk?

Rossie69

weet wel zitten er 2.

gister weer een zware vis op de streamer gehad.
zou bijna de werphengel gaan gebruiken :)


merijn1982

Nee johh geen werphengel!! Je pakt ze binnenkort gewoon!
Tight lines!!

FSCHAMP

 ::agree:: met Merijn, althans ik zou het, maar ja ik vis alleen met de vlieg en mijn moto is :

Als ik ze niet met de vlieg kan vangen, dan blijven ze maar zitten  :)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

GJ

Vandaag nog 2 uurtjes kunnen vissen. Eerst bij een gemaal aan de hoofdwetering. Daar ving ik onderstaand visje. 2 mooie baarsjes en 2 voorntjes. Jammer van de kou...
Toen nog even in een andere sloot gaan vissen. Daar sta ik altijd lekker uit de wind. Het is een zijslootje van een hoofdwetering en het is er maximaal 50cm diep. Maar het zit er helemaal vol met vis. Heel apart. Gisteren was het water donkerbruin omdat de afwateringpompen aan staan. Alle sloten zijn nu bruin. Vandaag was het iets beter maar nog steeds niet geweldig. Dus hier een klein gekleurd vliegje gebruikt en lekker veel voorntjes en baarsjes gevangen. Alles bij elkaar een stuk of 15 in een uur. Toch weer een stuk of 20 visjes vandaag :)


sjoerd