vlagzalm op de glomma

Started by willemkts, January 23, 2015, 09:17:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

willemkts

hoi mannen (en vrouwen) ik wil dit jaar met de auto naar de glomma of een ander goed vlagzalm water en zoek naar informatie zoals reistijd en prijzen voor een vergunning en onderdak
ik zou het liefst in een hut verblijven met een man of 3 a 4 aan de rivier
ook materiaal en vliegen of nimpfen
welke hengel moet ik mee nemen
wat is de reistijd naar de glomma en wat zijn de overtocht kosten met enkele auto en 3 of 4 personen
en welke tijd moet je er zijn
en hoe zit het met de muggen waar iedereen het steeds over heeft
zo dat zijn nog al een paar vragen haha
thanks ::hulp::

Team

Wij zijn er vorig jaar geweest Als Je  RENA (Peter) vraagt kan hij je op weg helpen die woont daar. en heeft een goed adres om te slapen voor je en hij weet alle visstekken
NUNC  AUT  NUNQUAM

Rena

Quote from: Team on January 23, 2015, 09:54:22
Wij zijn er vorig jaar geweest Als Je  RENA (Peter) vraagt kan hij je op weg helpen die woont daar. en heeft een goed adres om te slapen voor je en hij weet alle visstekken

Zoals Ton aangeeft, vraag maar raak Willem :)

Bone F

Ik zou voor de Kvennan camping gaan die heeft ook huisjes. De vlagzalm vangsten waren daar veel beter dan bij bv. de Koppang camping. Deze info is wel van een paar jaar geleden gaat nog wel op denk ik. Over de overtocht bv. Frederikshavn/Oslo kun waarschijnlijk een leuke deal maken bij Stena Line. Ik ben wel benieuwd wat je eigen bevindingen zijn want wij gaan misschien dit jaar ook weer eens die kant uit

grtn, Frans


Rena

Quote from: willemkts on January 23, 2015, 09:17:38
hoi mannen (en vrouwen) ik wil dit jaar met de auto naar de glomma of een ander goed vlagzalm water en zoek naar informatie zoals reistijd en prijzen voor een vergunning en onderdak
ik zou het liefst in een hut verblijven met een man of 3 a 4 aan de rivier
ook materiaal en vliegen of nimpfen
welke hengel moet ik mee nemen
wat is de reistijd naar de glomma en wat zijn de overtocht kosten met enkele auto en 3 of 4 personen
en welke tijd moet je er zijn
en hoe zit het met de muggen waar iedereen het steeds over heeft
zo dat zijn nog al een paar vragen haha
thanks ::hulp::

Een hut aan de rivier is altijd mogelijk, maar wel afhankelijk van wensen en eisen.
Wil je op een camping of iets meer uit de slag voor jezelf.
Vergunningen zijn over het algemeen makkelijk lokaal te krijgen of kijk op fishspot.no voor meer info.
Reistijd met de auto over de bruggen vanaf Utrecht is ongeveer 24 uur.
Ga je met de boot, dan is het afhankelijk van je keuze, in een hut, vanaf Kiel, vanaf noord Denemarken enz ?

Voor materiaal kun je kijken op het forum in de rubriek scandinavie.
Heel kort, een #5 is de universele hengel, op de Glomma voldoet een #4 ook prima.

Het seizoen loopt grofweg van juni tot september, maar ook oktober kan goed zijn als het weer meezit.

Muggen is eigenlijk geen probleem, met een goed muggen middel in het ergste geval en zonder het meeste van de tijd.
Maar..... je kan pech hebben en er van vergeven zijn, dit is echter vaak afhankelijk van lokale omstandigheden.

Zomaar een paar vlugge antwoorden, meer weten, vraag maar!

TL Peter

Bone F

Ik haak dus ook maar ff aan Peter. Ik was al van plan om je over eea. te benaderen dus bij deze. Zou je nog een paar rivieren +lokatie willen doorgeven? Ik heb inmiddels al iets gelezen over de Trysil, dat ziet er ook goed uit. Wij gaan dan rondtrekken met caravan dus dat geeft misschien ok weer meer mogelijkheden en onmogelijkheden.
Alvast bedankt voor de moeite,
grtn Frans

willemkts

hoi jongens ontzettend bedankt ik ga me meteen in de studie gooien en er werk van maken het ligt in de bedoeling zo rond mei die kant op te gaan een en ander hangt af van mijn zoon of hij vrij kan nemen

Rena

Hmmm, mei, dan kan het vriezen of dooien (letterlijk)
Niet de beste maand om te gokken op goede vismogelijkheden.

Marco B

Zou bijna zeggen de slechtste maand Peter. Heb al veel mensen, die gek gemaakt werden door alle mooie verhalen en filmpjes, teleurgesteld terug zien komen. Vaak erg hoog water.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Twan

#9
Vorig jaar eind Juni was prima met de droge vlieg, vanaf 1 uur tot 5 a 6 uur waren de beste tijden voor de droge vlieg..

Dit jaar gaan we weer naar kvennan waarschijnlijk en dan de 1ste week van juli, als we op de terugweg zijn van onze trip vanuit lapland/zweden.

Zeer mooie stukken met veel vis  ;D

Hein heeft er ons vorig jaar een halve dag gegidst en dat was top!


@willemkts, voor mij persoonlijk kan ik de glomma aanraden. Ik vind wel dat de meeste vragen die je stelt, zelf makkelijk had kunnen uitzoeken.

harlin

Smaken verschillen gelukkig, maar met de Glomma heb ik niet veel.
Het is leuk om er een dag te vissen en uit te zakken als je een flinke rit achter de rug hebt.
Hier kan je lezen wat ik er van vind.
Ben er 3 keer geweest om een dagje te uitzakken/vissen:
Re: <<<NOORWEGEN 2009>>>
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN