vlagzalm

Started by maurice, December 19, 2010, 12:49:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

harry

deze allrounder dus

de red tag in de kleine maatjes


Jan Muisers




De enige die ik gebruik. Maat 10, 12, 14...afhankelijk van stroomsnelheid. De kleur hangt een beetje af van het jaar getijde : tot augustus = groen...in augustus = bruin (niet te donker) vanaf half augustus = grijs.

Rossie69

deze


maar dan met fluo geel staartje/tag

Sieger

Deze de King-Grayling... diepte bom voor in het late najaar als de vis alweer laag zit...



Sieger

maurice

#5


::bbq:: ::proost:: ::proost::

peter

Rossie das geen Vlagzalm hur
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Gert

Quote from: maurice on February 15, 2011, 23:34:52
buiten de klinkhamer en de redtag nog andere droge vliegen?

Maurice, op snelstromende stukken doet een caddis (of ander goed zichtbare) sedge het ook goed hoor. De vlagzalm staat erom bekend hele kleine droge of gesopte vliegjes te pakken, maar een grote sedge goed ook super.

Troutbuster

In tegenstelling tot de voorgaande "single" afbeeldingen van vlagzalm vliegen hier een complete collectie nymphen die allemaal wel geschikt zijn voor vlagzalm, en in de maatjes 18 en 16, en met tungsten koppies

Oléééé'

Jan

[attachment deleted by admin]
"Petri Heil"


Jan Muisers


OK, nog wat droge. Heb ze wel bij me maar niet vaak nodig.

De super puppa in diverse kleuren (twee kleurig). Bij matige stroming alleen de fibers invetten. Bij harde stroming vet ik daarnaast ook de leader in, zodat de vlieg niet af kan zinken. Bij deze stroming zal de leader niet te zien zijn voor de vis.



De fibers aan de boven en onderkant weg knippen. De zijkanten laten zitten. Hoe beter geknipt, des te beter het silhouet.




Dan nog een E-12. Deze is voor augustus. Daarna meer naturel...grijs / bruin. Voor die tijd heb ik hem nog nooit gebruikt.




Jan.



maurice

#10
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

Quote from: peter on February 15, 2011, 23:36:29
Rossie das geen Vlagzalm hur
Duh daar heb ik mn schatie op gevangen.
met een gele starte

Jan Muisers


Er kwam een vraagje binnen over de E12. Voor zover ik weet is het van oorsprong een Zweedse vlieg..de europa 12. Het is een zweedse variant op een caddis vlieg.
Nu hoor ik jullie al zeggen..een groene ??.. Jawel hoor, in augustus vliegt er eentje, die helemaal groen is. Dan is de groene E12 een echte killer.

Ik heb er een SVS van gemaakt, zoals ik hem bind.

Jan.


Rossie69

de noorman heeft oo wat met die Eeeeeeeeeeeeeeeeees.
is wel appart vindt ik
dat waren toch de fransen die dat aan gewakert hebben ?
of zo noemden.

vond de kgv al heel wat ?

hindick

de enige vis die ik uit de gail getrokken heb was toevallig a vlagzalmpje van 32cm afgelopen zomer op deze vlieg.

beetje onscherp  :o

lord4163

#15
Ik vis ook veel op vlagzalm en gebruik meestal goudkopnimfen.


HappyFisherman

Gistermorgen nog ruim anderhalf uur op staan gooien, maar na 15 verschillende vliegen en 2x een aanbeetje (zwart met groene spider) missen wilden ze helemaal niks meer!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

een kleine (haakje 14) sedge deed het wonder voor mij :)

lord4163

Quote from: HappyFisherman on July 30, 2011, 21:22:34
Gistermorgen nog ruim anderhalf uur op staan gooien, maar na 15 verschillende vliegen en 2x een aanbeetje (zwart met groene spider) missen wilden ze helemaal niks meer!

Hier doen ze het nog wel :)

Rossie69

#19
oke heb de kgv gebruikt maar dan ook de volgende kleurtjes.

bruin olive en geel.en de bluedun deze op cdc alles caddissie ,en bwo maatj 16 en 14. dus zo droog al wat :)

;D

lord4163

Vandaag nog even geprobeerd met de droge vlieg, 2 uit het water weten te halen en 1 liet er los. De laatste 5 minuten van de 1,5 uur had ik er nog een goudkop nimf aan gebonden, weet niet precies welke maar lijkt op de pheasant tail, eerste worp had ik er al een aan  :) Daarna de tweede worp gelijk weer beet :P En de droge vlieg is ook wel leuk, dat je ze er op zie knallen, maar helaas vang je er nu wat minder mee.