pierre coen

Started by PierreCoen, December 12, 2014, 16:14:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PierreCoen

hoi na sinds september mee gelezen te hebben op dit forum, me nu even voorstellen

heb recent een werples gevolgd van Handy Fish in Heiloo en dus al een tijdje aan het lee lezen hier.

ik ben Pierre Coen 53 jaar en woon nu ongeveer 15 jaar in School NH, maar kom uit Mechelen in Belgie.

sind ik hier woon is het vissen beperkt tot wat strandvissen, voordien in Belgie was het vooral forel en snoek maat met de gewone hengel.

Was al wel een hele tijd gefascineerd in vliegvissen, vandaar dus die werples. Spijtig werd men merkloze hangel niet goed gevonden, dus momenteel oefen we nog "droog".maar zodra het nieuwe seizoen begint en ik men niewe hegel koop gaan we voor het echie
::new::

Jan Damman

Welkom hier op het forum Pierre Coen en veel leesplezier.

                              ::welkom::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Welkom en veel plezier hier!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

Van harte welkom Pierre Coen. veel plezier op dit forum. ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

 ::goodjob::

::welkom::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Sieger

 ::welkom:: veel plezier hier.... !


Sieger

FSCHAMP

Pierre Coen

::welkom::

en nog veel leesplezier op dit forum
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Raymond

Welkom Pierre, veel plezier op dit forum en met het vliegvissen...
::wtf::

Arie de Vries

Welkom Pierre, veel leesplezier hierzo
Groet, Arie

merijn1982

Welkom! Je kan hier het hele jaar door vliegvissen dus wie weet kan je op marktplaats wat leuks vinden en kan je snel aan de gang!
Tight lines!!

PierreCoen

::new::

Team

 ::welkom:: en veel plezier op dit forum .
NUNC  AUT  NUNQUAM

Gerrit72


Piere Coen

::welkom::

- al naar een andere hengel wezen kijken?
- wat is er mis met de hengel die je had (dat ie merkloos is, kan toch het probleem niet zijn  ;))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

PierreCoen

Gerrit

na hengel blijft nogal flink nadijnen, er licht een  aftma 5  op maar krijg de lijn ook niet op een behoorlijke afstand.

tijdens die werples dat ik had heb ik met een ander hengel een beetje geworpen en daar lukt het wel mee, ook de afstand die eruit kwam was het  drievoudige

de instructeur daarentegen die kon wel wat afstand werpen met mijn hengel, maar verteld wel dat het moeite koste
::new::

gijsie20

Hoi Pierre welkom hier!

Waarschijnlijk zal je lijn/hengel combinatie niet helemaal ideaal zijn dan zo te lezen.


Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


PierreCoen

wel Gijsie dat had ik ook al in gedachte, draad te licht denk ik

Pierre
::new::

Gerrit72


Misschien wel een classic glasstok Pierre, gezien het zwabberen. Een erg trage hengel moet je liggen en is idd niet het meest ideaal om het te leren. Weet je welke actie de hengel van je instructeur heeft? Dan kun je iets in die klasse kopen en kijken of dat het voor je is. Een andere lijn kopen kan ook (ik roep maar wat, het is onmogelijk om een goede inschatting te maken wat het manko is, zonder de hengel te zien/voelen). Ik zou een ervaren vliegvisser in je buurt zoeken die je kan adviseren.

Al snel koop je een halve winkel bij elkaar (als ik bij me zelf af ga). Wel leuk om uit te vogelen welke hengels jouw het meest gelukkig maken.

The only difference between men and boys is the price of their toys.