Welkom deckertje

Started by Vliegvissers.nl Team, August 17, 2014, 20:16:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo deckertje welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


deckertje

Ok, hier zijn we, alles is gelezen en goedgekeurd.
Even een kort verhaal, ikzelf vis al van mijn 5a 6jaar en ben nu 26jaar. Ik vis vooral op zee, maar word daarvoor steeds meer belet door teveel wind(niet  te doen met de boot dan), om toch nog wat te vissen begin ik terug wat meer het zoetwatervissen te beoefenen. Met een maat die vliegvist heb ik een 2tal keren dit jaar in de ardennen gezeten om een dagje te vissen op bruine forellen. Ik met de spinhengel, en hij soms met de spinhengel en soms met de vliegenhengel. Dit is alweer een paar maanden geleden, nu ben ik vooral bezig met mijn petekindje kobe te leren vissen op witvisjes, en af en toe te roofvissen. Heb ooit een vliegenhengel gekocht maar dit is bij mij nooit echt een suc6 geweest, hoop dit jaar, of volgend jaar terug een poging te wagen om me ermee bezig te houden, heb mezelf vandaag nog een nieuw reeltje en een nieuwe vliegenlijn besteld, hoop vooral om met de droge vlieg op forel te leren vissen. De laatste keer dat ik met men maat in de ardennen zat zat de forel ten volle te jagen op meivliegen, en vond het schitterend hoe hij ze pakte met de vliegenhengel... Hoop hier dan ook wat bij te leren, en wat beter te leren vliegbinden, ik bind nu ook al maar vooral bucktail loodkoppen voor het vissen op zeebaars vanaf de boot.
Op binnenwater doe  ik meestal aan catch and release, op zee maar gedeeltelijk, ik eet graag eens een visje, maar dan vooral een visje met respect voor de natuur, dus liever niet uit netten die alles kapot maken, vandaar dat ik als sportvisser mijn eigen visjes vang op zee, en anders geen vis eet. Hoop dat dit geen al te grote bariere is voor anderen.
En wens iedereen nog een supervangst toe.

Arie de Vries

Moi Deckertje, van harte welkom hier op dit vliegvisforum
Groet, Arie