Welkom Petar

Started by Vliegvissers.nl Team, March 16, 2013, 00:16:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Petar welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


ben

 :) :) :) Welkom Petar ::goodjob:: ;) ;)

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Petar

Hallo allemaal,
Mijn naam is Petar woon in Alkmaar.
Ik vis nu al zo'n 15 jaar op snoek, snoekbaars, en soms met mijn dochter langs de kant op een witvisje.
De reden waarom ik mij heb aangemeld is dat ik wil beginnen met vliegvissen, uiteraard informatie op doen en de verhalen lezen van de andere forum leden hier onder ons.
Aangezien ik een beginner ben heb ik mij al opgegeven voor een cursus vliegvissen en inmiddels heb ik mijn vis spullen al binnen gekregen van amfishing.
Groetjes.
Petar.


Zeenimf

Welkom op het Forum .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

HappyFisherman

Veel plezier hier op het forum.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

marc

#7
he makker,

heb zelf de vision 3zone 9voet #7,vis er vooral mee op snoek en soms op forel,
niks verkeerd mee,het is een strakke stok vergis je niet;
voor een beginner zou ik die niet echt aanraden en zeker niet in die #8 klasse;
een vijfje in negen voet is een veel betere start hengel,zeker om het gooien aan te leren.
snoeken gaat ook lukken als je niet ineens van die halve kippen wil gaan gooien,forel vangen op een vijf ? niks is leuker ,daar heb je tenminste sport aan .met een #8 vissen ze ook op forel ,die wedstrijdvissers om extreem ver te gooien.
echter met een #8 kan je moeilijk fijner van tippet gaan vissen dan 18%(lijnbreuk bij aanslaan met die harde strakke pook)
vraag bij de heren van a&m eens naar een midflex9voet #4 of #5,probeer daar eens mee te gooien.
vraag dan eens naar een strakkere hengel zelfde #klasse even lang,gooi met dezelfde lijn ook eens en voel het verschil
hoe strakker hoe minder vergevingsgezind tov een mindere werptechniek,zeker voor een beginner is dit een lastig iets die heel strakke stokken.
heb je hier of daar een vriend die kan gooien ,vraag of je een paar verschillende hengels eens mag gooien ,zit veel verschil in .
voor iemand die al jaren vliegvist zal de keuze meestal op een strakkere hengel vallen omdat die mannen echt de techniek hebben om er mee te gooien.
goede raad ;probeer eerst één en ander voor je iets koopt,geef niet teveel geld uit aan een eerste hengel,later kan dat nog altijd als je wat beter hebt leren gooien en ook beter het verschil aanvoelt onderling tussen die hengels
groeten marc

nog vragen ? roep gerust

Arie de Vries

Hoi Petar
Welkom hier, je kunt hier heel wat kennis opdoen
Groet, Arie

vliegvisserdorian