Welkom Arnold

Started by Vliegvissers.nl Team, May 12, 2020, 12:04:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Arnold welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Arnold

Dank voor de toegang en het welkomstwoord.

Ik ben een tamelijk ervaren visser, en vrij actief met zeevissen en ultra light kunstaas op het zoete water, maar op het terrein van vliegvissen nog redelijk groen. 35 jaar geleden een shakespeare setje gekocht, 2 delige 8ft aftma 5 en na wat eerste pogingen is die daarna tot vorig jaar ongebruikt gebleven.

Vorig jaar besloot ik er wat meer tijd en moeite in te gaan steken, heb ik een beginners werpcursus bij Groot Rotterdam gevolgd en heb ik in de buurt van Den Haag wat gevist, eigenlijk uitsluitend met droge vlieg. En heb wat voorntjes en ruisvoorntjes gevangen, en een paar windes. De werpcursus dit jaar werd helaas geschrapt dus ik behelp me nu met youtube instructies zoals van https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox?projector=1  en probeer ik dat in de praktijk te brengen.

Dat is het setje waar nu ik vooral mee vis. Ik heb nu ook een aftma 6 reishengelset en een aftma 9 voor het grovere werk met streamers maar ik focus me nu voor op het vissen op voorn/ruisvoorn/winde met de aftma5. Dit jaar ben ik ook met (goudkop) nimfjes gaan vissen, maar ik heb nog een hoop te leren. Reden waarom ik me ook bij de 's Gravenhaagse Vliegvisser aanmeldde en nu ook bij dit forum. Ook om tot een paar visafspraken te komen, om wat te kunnen leren.

Ik ben ook geïnteresseerd in een gebruikt aftma 3 setje, maar als ik het goed begrijp moet ik eerst 3 postings hebben gedaan voordat die zichtbaar worden. Dus vergeef me als mijn eerste posts niet veel om het lijf hebben, wan ik wil graag snel die marktplaats kunnen bekijken. ;-)

hartelijke groet, Arnold

Gert

Welkom Arnold.
Volgens mij zitten er wel een aantal hier op het forum actieve leden bij die Haagse club.

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gerrit59

Welkom op dit forum

Gerrit