kyll birresborn vergunning????

Started by eric de vliegvisser, April 21, 2016, 21:57:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eric de vliegvisser

Hallo ik ga 1 juni met mijn vismaat naar birresborn kyll, Nu is het zo dat alles vol is (Twee hotels) dus hebben we geboekt 1.5 km naast het dorp en omdat je alleen mag vissen in strecke birresborn als je twee nachten overnacht in deze gemeente. Is er iemand die weet hoe je het toch voor elkaar krijgt om daar een of twee dagen een vergunning te bemachtigen of is er iemand die daar ook naar toe gaat en wellicht voor mij en mijn vis maat twee extra vergunningen te regelen. ik ben benieuwd op eventuele reacties. 

Sieger

#1
Vlakbij Birresborn in Gerolstein kun je dagvergunningen kopen bij Eul Eisenwaren . 3 Stukken Kyll.

Voor Birresborn zelf kun je alleen terecht bij Zur Krone of Kleine Villa am Turm ... ik heb ook een vergunning gekregen als ik in het pension in de buurt logeerde... Gewoon vragen...

Zie net je reactie in het andere topic.... ben bang dat je het antwoord al hebt... Deze 2 zijn de enige uitgevers van vergunningen...

http://www.gerolsteiner-land.de/index.php/angebote/77-fliegenfischen


Sieger

eric de vliegvisser

Ja inderdaad Sieger ik zou ook niet anders weten dan de andere stukken te bevissen maar in birresborn zijn twee fantastische stukken die graag bevis nl naast de muur van het spoor is een versmalling en diep en bij de vernieuwde vistrap rotsblokken zit ook een geweldige put.

Sieger

Ja weet het... zitten ook grote barbelen. Ik weet niet of je al eens in Gerolstein bent geweest, maar daar kun je ook erg mooi vissen.

Vanaf richting Birresborn door Gerolstein (lang de Kyll)... bijna uit het dorp in een benzinestation. Daar parkeren en dan richting station gaan vissen. Echt een heel mooi stuk. Ook daar is een muur. Dat stukje is redelijk bekend vanwege de vlagzalm. Weliswaar een stadstuk, maar toch rustig en weinig verkeersgeluid...

Stuk bij Lissingen is ook prima eigelijk. Vooral achter de waterreiniging (dacht dat het dat was)... heel diepe pools met grote vis...


Sieger

eric de vliegvisser

thnx we gaan ook nog twee stukken murlenbach vissen

RiverHunter

Murlenbach, is heel mooi stuk. Het stuk van Martinsport  is niet meer in beheer van Rene. Weet niet wie het nu in beheer heeft, kijk wel uit daar dat je niet in verengings water zit, kost je 360 euro en ze waarschuwen niet. Ook is het zo dat de aanwonende lokalen als iedereen weg is met de worm of wat dan ook voor aas de grote en kleine forel vangen voor consumptie. Dagkaarten kan je bij de VVV in Gerolstein stad aan schaffen, kosten zijn geloof ik rond de 15.00 euro. Veel plezier daar echt mooi gebied, ook om te wandelen.

Gr, Ron.
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

eric de vliegvisser