Intermediate en sinklijn

Started by JurjenF, October 05, 2020, 15:43:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JurjenF

Ik zoek een goede en niet te dure intermediate en sink (3ips) lijn. Ik vond de Airflo Velocity lijnen. Goede lijn voor nette prijs?
Bij dezelfde aanbieder heb ik ook een soort van 'eigen merk' lijn, Taimen RSX intermediate en sink3 gevonden.
Iemand ervaring met genoemde lijnen?
Fishing is cheaper than therapy

Ben Tabak

Airflo = zeer goed !!

Art. Ben

Mike

Airflo is the best.

De Airflo 40+ Super fast int is een extreem duurzame en zeer prettig werpende lijn. Hij ligt bovendien kaarsrecht in het water wat ik erg belangrijk vind.

[attachment id=1 msg=182277]

De zinklijn zou ik dezelfde nemen.
40+ expert distance DI3.

Zijn echt de beste lijnen op de markt en ook erg betaalbaar met ongeveer €65,-

Allemaal gemakkelijk te bestellen bij Exclusive Fishing.
https://www.exclusiveflyfishing.shop/product/airflo-forty-plus-extreme/
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

JurjenF

Oké dank voor de reacties. . Ik heb verder alleen Barrio lijnen maar die kan én geen Di3 of Di5 leveren en de intermediate is groen ipv clear. Ik ga denk ik toch maar dan voor die Airflo lijnen. Maar dan wel de genoemde lijnen, die door Mike genoemde zijn voor mij(n financien) een stapje te ver. Moet thuis ook nog de vrede houden... ???Ik vis niet zoveel in (heel) diep water maar ik neem aan dat een Di3 wel kan op o.a. de Oude IJssel. Wellicht op de IJssel zelf met zijn harde stroming meer richting Di7? Of het compromis Di5?
Fishing is cheaper than therapy

wh82

De velocity sink is met warm weer prima maar met koud weer kringelt ie veel. Qua intermediate vind ik de Rio Outbound fijn, niet subtiel overigens. Voor hard zinkend gebruik ik de vision bottom express. Zinkt als een baksteen en werpt als een malle.

Menno_siemensma

Voor een klein prijsje is een wychwood een prima lijntje, blijft ook soepel in kouder weer/water.
https://www.fishingtackleandbait.co.uk/en/Wychwood-Connect-Mid-Zone-Fly-Line/m-40173.aspx
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

JurjenF

Juist. En zo'n sinkline zal ik voornamelijk bij kouder weer gebruiken dus. En geen  'strakke' lijn vind ik waardeloos. Dus dan zal die overgaan. die Wychwood ben ik ook ergens tegengekomen. En dat is meer  'mijn' prijs, zo rond de 35 euries (x 2 dus) is wel voldoende voor dit amateurtje  8). Weer ff opzoeken waar dat was. Heel jammer dat Barrio geen Di lijnen heeft  :-\. Zal in Engeland/Schotland wel niet zo in gebruik zijn? Hoewel...met die zalmrivieren daar....
Fishing is cheaper than therapy

Menno_siemensma

Quote from: JurjenF on October 07, 2020, 18:33:35
Juist. En zo'n sinkline zal ik voornamelijk bij kouder weer gebruiken dus. En geen  'strakke' lijn vind ik waardeloos. Dus dan zal die overgaan. die Wychwood ben ik ook ergens tegengekomen. En dat is meer  'mijn' prijs, zo rond de 35 euries (x 2 dus) is wel voldoende voor dit amateurtje  8). Weer ff opzoeken waar dat was. Heel jammer dat Barrio geen Di lijnen heeft  :-\. Zal in Engeland/Schotland wel niet zo in gebruik zijn? Hoewel...met die zalmrivieren daar....
volledige sinklijn wordt daar op rivieren niet veel gebruikt nee, als het al mag. Op reservoirs dan wel weer meer gok ik maar het blijft een beetje apart volkje dat vaak moet en zal vangen op traditionele manier op de droge of natte vliegen zoals vroegah. Is iets voor te zeggen maar ik ben liever wat flexibeler en vang ook graag wat op een dag. ;D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

wh82

Zalmrivieren is natuurlijk ook hele andere hengels en hele andere lijnen..

JurjenF

Ik heb nog nooit een zalmrivier in het echt gezien dus vandaar... ::blozen::. Ga maar voor de sink van Wychwood en de intermediate toch maar die Airflo. Tegen de tijd dat ik ze wat langer gebruikt heb laat ik het wel weten of en hoe het bevalt. Maar ja, gezien het weer zal nog wel ff duren... ::grrr::
Fishing is cheaper than therapy

FSCHAMP

Hé Jurgen, een sixth sense DI3-lijn van Airflo kan ik je zeker aanraden. Je kan ze zowel op rivier, reservoir als op zee gebruiken. Normale prijs in België of Nederland tss de 65 en 70 euro zonder verzendkosten, maar als je rond kijkt op het internet, kan je ze wel kopen voor zo'n 45 euro verzendkosten inbegrepen. Ik heb enkele weken terug nog eentje aangeschaft. De lijn is donker olijfkleurig heeft oranje markeringen wat een voordeel is bij het vissen met deze lijnen.
Ik gebruik ze vooral voor het vissen op zeebaars en op reservoir. Echt een aanrader.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

JurjenF

Daar ga ik s ff op zoeken. Bedankt.
Fishing is cheaper than therapy

JurjenF

Zo, de Wychwood lijnen (Intermediate en sink 5ips) zijn binnen; nu uitproberen. Het viel mij wel op dat bij het opspoelen op de reel de intermediate niet echt egaal aanvoelde. Lijkt een beetje 'bobbelig'. Eens zien of het uitmaakt met werpen......
Fishing is cheaper than therapy

wh82

Rio outbound voelt ook raar aan vind ik en is hartstikke duur, zegt niks dus (prima lijn voor veeeeel wind). Lekker vissen dus en dan zie je 't wel.

JurjenF

Inderdaad. Maar ten opzichte van mijn WF lijnen en de sink5 voelde het raar aan. Ik ga het meemaken (als de wind wat wil matigen want wind en werpen is nou niet echt mijn ding [nog?])
Fishing is cheaper than therapy

jo flyfishing

Airflo 40+ voor de di3 idd heel goede en duurzame lijn (ik vis er al een jaar of 7 mee.)
Voor de intermediate (slow) gaat mijn voorkeur naar guideline coastal, (de oude of de evolve)
gewone intermediate heb ik een airflo Beach/surf intermediate. (de belly is doorschijnend)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

paul de bruijn

Ik heb er nog nooit mee gevist,maar Ton Temming heeft blijkbaar Airflo budget lijnen zonder doos.Geen China troep zegt ie.Voor het geld kun je misschien s proberen.
Ga zelf ook lijntje bestellen om te proberen

Fly4Fish

Een goede en betaalbare lijn is inderdaad een Wychwood. Ik gebruik al jaren deze lijn:
https://www.e10-flyfishing.nl/a-53620166/vliegenlijnen-vliegvis-lijnen/wychwood-connect-low-zone-5ips-sink/#description

Goede prijs/kwaliteitsverhouding, behoorlijk slijtvast, zinkt snel en heeft een zeer gladde oppervlakte.

wh82

Quote from: paul de bruijn on October 30, 2020, 11:45:42
Ik heb er nog nooit mee gevist,maar Ton Temming heeft blijkbaar Airflo budget lijnen zonder doos.Geen China troep zegt ie.Voor het geld kun je misschien s proberen.
Ga zelf ook lijntje bestellen om te proberen
Die ken ik, had een ander forumlid ook. Prima.

JurjenF

Ik heb de 'bobbelige' Wychwood Ghost intermediate vandaag eens uitgeprobeerd (kon helaas niet eerder). Er vielen mij een paar dingen op : de lijn is nogal stijf. Igg niet soepel. En hij kringelt best wel erg. Na 2x door de leaderstretcher te hebben gehaald werd het wel wat minder maar is niet weg. En ik geloof dat het ook weer terugkomt. Hij werpt verder wel goed maar ligt door dat krinkelen niet lekker in het water en het geeft  ook wel 'gedoe' als je lijn geeft. Ik heb E-10 een mail gestuurd of dit inherent is voor deze lijn of dat het misschien een fout product is. Ik wacht hun antwoord wel even af maar ik voel mij er niet 100%happy mee.
Fishing is cheaper than therapy

paul de bruijn

Dat is best lullig natuurlijk.Watertemperatuur kan nu niet van invloed zijn zou ik zo denken.Ik ken de lijn verder niet,maar heb je een mono core of braided?Daar zit namelijk nogal verschil in,en dat is met wat kouder weer erg goed te merken.Braided core is veel soepeler,maar vaak ook duurder

PdH

Ik heb ook een Wychwood clear intermediate geprobeerd. En had een beetje dezelfde klachten die JurjenF opnoent. Dacht dat het aan mij lag. Heb de lijn in de prullenbak gegooid en een Airflo gekocht. Die doet het beter.
grtn, Peter.

JurjenF

Nou, ik heb contact gezocht met de verkoper en mijn bezwaren voorgelegd. Ik heb de Wychwood terug mogen sturen en krijg vandaag of morgen een Cortland camo intermediate lijn. Die zou (kijk maar eens bij de omschrijving) wel aan mijn 'eisen' voldoen. Ben benieuwd.
Ik moet zeggen dat de verkoper netjes de zaak heeft afgehandeld (E10Flyfishing): hoewel ik wel (kort) met de lijn gevist heb mocht ik hem toch voor een andere inruilen zonder 'vergoeding'. Ook netjes de €6,50 portokosten teruggekregen zoals beloofd. Heel goed, dat zie ik wel eens anders.  ::goodjob::
Nu nog een beetje weer volgende week dan kan ik die Cortland ook proberen.
Oh ja : die Wychwood heeft volgens de verkoper idd een mono kern. Dus idd onbruikbaar voor de meesten van ons. Een krinkelende lijn is waardeloos. Hij wierp wel als een jekko trouwens (zonder probleem de hele lijn tot de backing). Dat dan weer wel........
Fishing is cheaper than therapy

paul de bruijn

Zonder meer netjes van E10.Heb zelf een paar lijnen van Cortland,vind het een prima lijn.