Eiland van maurik

Started by toppiedus, September 06, 2014, 19:45:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

toppiedus

Is er nog iemand geweest, hoorde dat het heel erg tegenvalt op vliegvis gebied
Twijfel of ik morgen wel zal gaan.


Arie de Vries

#1
Ben er vandaag geweest en moet zeggen dat het ondanks alle goede bedoelingen van de VNV, behoorlijk tegen viel.
Veel boten, bootjes  en kajaks, veel roofvis- en karper gedoe. Veel electronica.
Een prachtige locatie en een heel grote tent voor vliegvissers, met slecht licht, leaderbouw, Tenkara, diverse vliegbinddemo's, een castingbaan, en voor zover ik heb kunnen zien 1 vliegviswinkel maar die dan ook zo'n beetje zijn hele winkel had verhuisd naar Maurik. Verder buiten de tent nog een Greys en Hardy standje, maar bij de andere ondernemers hoegenaamd niks voor vliegvissers en ook op de tweedehandsmarkt niet meer dan een stuk of drie vliegenhengels en twee reeltjes gezien.
Dus nee, wil je vliegenhengels zien dan kun je net zo goed naar de dichtstbijzijnde vliegviswinkel gaan, dan hoef je geen vijf euro parkeergeld en 10 euro entree te betalen. Maar zoals gezegd prachtige locatie en buiten het vliegvisgedeelte volop activiteit


Foto gepikt van Facebook

[attachment deleted by admin]
Groet, Arie

Hilco de Visser

ik zit aan de overkant van de Nederrijn ( amerongen/leersum) en ga er dan ook niet voor oversteken.

Bedankt Arie ;) scheelt weer geld en tijd  ::goodjob::

weerwolf

wat staat daar een knappe kerel op de foto  :) :) :) :)




Ik ben het met Arie eens. Ondankt dat het hele concept gejat was is de uitvoering teleurstellend. Wil je naar een leuke beurs dan moet je straks naar belgie. Putte is the place to be op vliegvisgebied.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

markpiet

Gelukkig had ik mijn hengel meegenomen. Toen ik hoorde dat er een aantal mensen het nog even gingen proberen op de roofblei heb ik mezelf aan hun opgedrongen zodat ik ook een keer mee kon met wat meer ervaren vliegvissers. Helaas niets gevangen. Maar nu had ik de rit naar Maurik in ieder geval niet voor niets gemaakt.

Mannen. bedankt dat ik even met jullie mee mocht.
groeten van Mark
><((((0>

weerwolf

nix gevangen maar idd maakte het de dag nog ff goed.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

kiez

Mark was leuk dat je even mee gegaan bent.

Gr Andre

Hilco de Visser

hoe vaak hebben we al niet staan kijken naar dat leaderbord hahahahah

johan

de volgende keer spreken we vroeg of laat af en gaan we vangen. want ze zaten er wel hebben we gezien.

johan

Jan Bruins

Ja Vliegvissers, het is GEEN FlyFair.   

Bij lange na niet!

::zucht::
I don't drink water, fish f*ck in it...

Arie de Vries

Wanneer is dat in Putte België Roelof?
Groet, Arie

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Arie de Vries

Groet, Arie

Bone F

Leuk geprobeerd maar volgende keer maar weer een ECHTE fly fair. Ik heb het idee dat het VNV, alle inspanning ten spijt, als extra publiekstrekker is gebruikt. De lokatie is prachtig en deed met de tentjes aan het water een beetje denken aan de Hattemse Fly Fairs maar ja das war einmal 8)......

Beertje

Ga de volgende keer maar weer mooi terug naar "de oase"   :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Sieger

Beetje onzinnig om deze beurs met de Flyfair te vergelijken. Het is geen Flyfair en zal het ook nooit worden.

Van oorsprong is het een roofvis en visboten gebeuren en sinds vorig jaar uitgebreid met andere vormen van hengelsport. Als je het al ergens mee wilt vergelijken, dan komt de beurs die in Utrecht wordt gehouden nog het meest in de buurt. En in vergelijking met andere hengelsport beurzen is het aandeel vliegvissen hier zeker het grootst...

Ik vind wel de manier waarop de VNV het geheel heeft aangekondigd (als alternatief voor de Flyfair) een behoorlijke misser.... De Flyfair is nu eenmaal een uniek gebeuren ....

Ik heb me er overigens uitstekend vermaakt. Heb veel met mensen gesproken, lekker geneuzeld met Leon Jansen (die van het boek) en veel bekenden gezien. Als je er op uit was (ik wel...) kon je ook veel opsteken van de mensen die op de stands aanwezig waren en graag hun manieren etc met je wilden delen. Van 'hardcore' karpervissers tot bellyboot en kano demo's..

Voldeed dus prima aan mijn verwachtingen....


Sieger

Koen

Hmjah, dat er niet heel veel vliegvis spul zou zijn was ik al een beetje bang voor. We zijn maar gaan vissen die dag  ;D

Inderk

Ik ben net terug van een dagje "VNV vrijwilliger" en dat hield in dat ik eens aan de andere kant van de tafel mocht zitten te binden.
En ik moet zeggen dat ik het ontzettend naar mijn zin heb gehad, lekker wat zitten kletsen, beginnende binders op weg geholpen.
Mensen mogen uitleggen over beleving van vliegvissen en wat ons zoal bezig houdt.......

En je mag van mij aannemen, dat de mensen van de VNV hun stinkende best hebben gedaan om er een succes van te maken voor zo ver het in hun mogelijkheden lag.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


weerwolf

Oh maar ik denk ook absoluut dat er niet getwijfeld wordt aan de vrijwilligers
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

wouter veuger

Ik ben vanmiddag ook naar de beurs geweest aangezien ik was uitgenodigd voor de prijsuitreiking van de bindwebstrijd,ik ga niet zoveel naar beurzen,dus heb niet echt een referentiekader,maar ik vond het toch leuk om te zien al die binders zo bij elkaar.

Ik ben het er wel mee eens dat het winkeliers aanbod op vliegvisgebied een beetje tegen viel,eigenlijk alleen maar fly supply.

Maar aangezien ik niet alleen met de vliegenlat vis,en ook nog andere manieren van sportvissen beoefen,was er evengoed genoeg te beleven voor mij.

En niet te vergeten kwam ik natuurlijk nog thuis met een mooi prijzenpakket,waaronder een prachtige Vise van Stonfo :)

Ik zeg VNV bedankt en ::goodjob::

Inderk

En ik vond het leuk om jou eens tegen te komen en de hand te kunnen schudden .

Ik ben ook zeer blij met de hengel van Ton Temming (9ft #5/6) door Ton zelf afgebouwd.
En niet te vergeten de bindmaterialen die er bij zaten. super toch?
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit