Simms boots

Started by golddigger, October 16, 2018, 09:06:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

golddigger

De hele onderkant van mijn waadschoenen laat los.
Wat kan ik hieraan doen?

HappyFisherman

Op je handen gaan lopen, blijft het vanzelf zitten.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

golddigger

Lol Bram ;D maar weet jij er iets op?
Jij bent nogal een handige doe het zelver
Misschien een goede lijmsoort
Ik heb zelf de achterkant met bison marathon geprobeerd te fixen.
Maar het laat toch weer los

goswit

Als ik mij niet vergis ,heeft orvis er lijm voor .
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Gerrit59

Ik zou bij een Simms leverancier informeren.
Als je een lijm gebruikt die loslaat dan hecht een volgende lijmsoort vaak alleen maar slechter.
De vorige lijmresten zijn nooit 100% te verwijderen.

Gerrit

Beertje

Neem eens contact op met deze mensen. Die hebben mijn bergschoenen helemaal verzoold met resultaat dat ik nu al weer een jaar of 8 langer op loop. (inmiddels c.a. 20 jaar) en echt in het hoog gebergte. koste mij toen €100.- het was het geld dubbel en dwars waard.

http://www.cambreur.nl/
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Steelhead

Ik heb ooit zelf getracht viltzolen weer vast te lijmen.
Dat hield dus niet langer dan 30 minuten.
Daarna naar een schoenmaker gebracht, toen hield het weer een jaartje.
Geen idee of er nog schoenmakers bestaan eigenlijk.
my best memories are not that old!

henkverhaar

Quote from: Steelhead on October 16, 2018, 12:16:40
Geen idee of er nog schoenmakers bestaan eigenlijk.

Ja, maar je moet ze wel met een lampje zoeken. In principe werkt een bisonkit-achtige contactlijm - maar dan sterker; probleem is, zoals hierboven aangegeven, dat het prepareren van zool en viltzool niet eenvoudig is. Feitelijk moet je de viltzool er dan helemaal afhalen, de rubberzool helemaal opschuren, en de lijmkant van de viltzool wegsnijden zodanig dat je weer 'vers' vilt tegenkomt - anders is het bijna niet goed te verlijmen. Een nieuwe viltzool monteren is handiger. Of een stuk tapijt... Er zijn 2K lijmen die beter werken dan bisonkit, maar minder goed dan echte zolen-contactlijm. Laten doen is in dit geval meestal beter dan zelf proberen.

Gert

#8
Ik haal uit Perry's z'n vraag niet dat het om viltzolen gaat.
Maar hoe dan ook: een goedkope oplossing is aquariumkit. Is uiteraard waterbestendig en kan ook flink wat krachten aan en blijft elastisch oftewel buigzaam.

Bij mij was het probleem met mijn waadschoenen dat de constructie zodanig was dat die niet goed bestand waren tegen elke keer vast zitten in de "blubber". Dan trek je elke keer als je je voet optilt weer aan de zool.

Topic staat nog wel ergens, zal het ff opzoeken.
(Uiteindelijk dus nieuwe schoenen gekocht).

Edit:
Hier "mijn" topic over de zoektocht naar nieuwe schoenen. Goeie ervaring met aquariumkit had ik eerder opgedaan met lieslaarzen waar ik zelf vilt onder had geplakt - dat ging goed (had daarna wel plateauzolen want ik had het complete profiel eerst opgevuld met die aquariumkit).

Nu ben IK op zoek naar nieuwe waadschoenen

golddigger

Het zijn inderdaad niet de zolen, maar de hele onderkant van de schoen  ???[attachment id=1 msg=176324]

golddigger

Nog een foto [attachment id=1 msg=176325]

henkverhaar

Dat lijkt me een gevalletje garantie. Of, als de schoenen wat ouder zijn, een gevalletje 'op'...

golddigger

Ik heb ze bij Martin hengelsport gekocht.
Die bestaat niet meer.
Volgens mij zijn ze ongeveer 2 jaar oud

MarcelN

Vraag het eens bij Wout, daar loopt die boef nog rond soms.
Maar volgens mij kun je ze afschrijven net als Henk zegt, je moet wat vaker vissen.
Mijn Simms zijn van 2011 en die viltzolen heb ik al regelmatig moeten opschuren en met tapijtlijm én krammen moeten vastzetten, maar het zit vast nog.....
Maar die van jou zijn een lastig geval zo te zien. :'(

FSCHAMP

Als ze maar 2 jaar oud zijn, is dit volgens mij nog altijd garantie als het Simms schoenen zijn, alleen zit je met een gestopte handelaar als ik het goed lees.  Als je een andere handelaar kent, die ook Simms boots verkoopt, waar je regelmatig koopt, kan je deze misschien aanspreken en kan hij horen bij Simms wat er kan.  In ieder geval de moeite om te proberen.

Ik vind het wel raar dat de zolen al na 2 jaar loslaten.  Ik zelf heb al 4 jaar G4 Boa boots van Simms, die ik de US heb gekocht en ze zijn nog steeds in prima staat.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

gijsie20

Ai, dat is zonde! Je hebt ze al een keer proberen te lijmen als ik het zo zie? Althans zie wat lijmresten en randen zitten? Zoja, waar heb je het mee geprobeerd?

Anders kan ik je wellicht nog een tubetje van het een of ander kostenloos opsturen  ;D onder het mom van niet geprobeerd altijd mis  :P

Heb hier een aardige voorraad lijm ondertussen  ::stil::

MarcelN

#16
Moet je zeker doen Perry! Ik heb ook een tube Max Repair van Gijs gekregen en super tevreden mee, topspul ::goodjob::

Steelhead

Ik zelf heb al 4 jaar G4 Boa boots van Simms, die ik de US heb gekocht en ze zijn nog steeds in prima staat.

Simms boots

Mooi! Ik heb 4 jaar geleden die in Canada gekocht en die zijn nu op. Weliswaar met vibrax zolen en die waren echt versleten en scheurtjes waar de kabeltjes overheen liepen.  Ook al 1 keer zo'n kabel moeten vervangen (best een klusje maar ging prima) En dus maar nieuwe gekocht maar weer met vilt zolen want dat vibrax vind ik maar niks.
my best memories are not that old!

golddigger

Quote from: gijsie20 on October 17, 2018, 00:08:26
Ai, dat is zonde! Je hebt ze al een keer proberen te lijmen als ik het zo zie? Althans zie wat lijmresten en randen zitten? Zoja, waar heb je het mee geprobeerd?

Anders kan ik je wellicht nog een tubetje van het een of ander kostenloos opsturen  ;D onder het mom van niet geprobeerd altijd mis  :P

Heb hier een aardige voorraad lijm ondertussen  ::stil::
Ik had ze met bison marathon gelijmd.
Toen was alleen de achterkant los.
Nu ook de zijkanten.
Ben benieuwd of de lijm die jij hebt wel werkt.
Altijd beter dan nieuwe schoenen kopen

gijsie20

PM je adres anders even, stuur ik wat op, kan je idd altijd even proberen.

groet gijs

JEVDE

Heb zowel bij Orvis als bij Guideline-schoenen het probleem gehad dat de zolen (in dat geval wel echt alleen de zolen) snel loslieten. Voor wat die schoenen kosten vind ik dat ze op die manier heel kort meegaan. Schoenen wegdoen die nog helemaal top zijn, maar hun zool kwijt zijn; zonde. Lijmen is, zoals velen al noemen, niet makkeijk succesvol te doen. Aantal keer flink geprobeerd. Uiteindelijk overgestapt naar Korkers; niet veel duurder in aanschafprijs en de zolen vallen er niet vanaf. Een keer in de zoveel tijd nieuwe zolen er op klikken en nergens meer last van.

Wilco

Quote from: JEVDE on October 18, 2018, 09:28:37
Heb zowel bij Orvis als bij Guideline-schoenen het probleem gehad dat de zolen (in dat geval wel echt alleen de zolen) snel loslieten. Voor wat die schoenen kosten vind ik dat ze op die manier heel kort meegaan. Schoenen wegdoen die nog helemaal top zijn, maar hun zool kwijt zijn; zonde. Lijmen is, zoals velen al noemen, niet makkeijk succesvol te doen. Aantal keer flink geprobeerd. Uiteindelijk overgestapt naar Korkers; niet veel duurder in aanschafprijs en de zolen vallen er niet vanaf. Een keer in de zoveel tijd nieuwe zolen er op klikken en nergens meer last van.
Korkers doen het goed op alle bodems behalve die zuigen en daar heb je er nogal wat van in NL. Heb de Korkers gebruikt in Canada op de keien. Vibram met studs en die deden hun werk perfect maar ik ben ook al een gewone zool kwijtgeraakt op het Veluwemeer omdat de bodem daar meer zuigt is dat systeem van Korkers minder geschikt voor NL water.

golddigger

Hoi Gijs, ik heb een berichtje gestuurd