HELP!!

Started by BastiaanCappendijk, March 28, 2011, 15:11:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

BastiaanCappendijk

beste medevliegers,

ik ben nu een week lang bezig met vliegvissen!
het werpen heb ik al aardig onder de knie en het zoeken van hotspots ook.

Enkel zit ik met een enorm probleem.
ik ben dus net nieuw met deze geweldige sport, je kunt mij dus van alles wijs maken.
ik ben naar de dichtsbijzijnde hengelsport zaak gegaan en volgens mij een veel te duren vliegen set gekocht die door de vissen zo goed als genergeert worden. Ik vis in kleine polder slootjes op ruisvoorn e.d. Mischien kunnen jullie mij verder helpen met wat voor vliegen ik moet gebruiken want de vissen lijken het wel expres te negeren! iedere keer lijkt het net of ze er achter aan zitten, maar dan keren ze op het laatste moment om en smeren ze hem weer! het begint toch steeds minder leuk te worden door deze blanksessies en ik begin de moed op te geven:S mischien dat jullie mij enkele goed vangende vliegen kunnen vertellen

Bij voorbaat dank,
Bastiaan

maurice

KIJK EENS BIJ vIS EN vLIEG
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

Tja, dat is heeeeeeeel herkenbaar....
En het heeft niet alleen maar te maken met het feit dat je een beginner bent. Ik vliegvis al meer dan 25 jaar, en stond laatst op de Eemhof naast m'n vismaat - ik ving aanvankelijk niks en hij de een na de ander. Zelfde vlieg eraan, op exact de zelfde plek ingeworpen, en we vingen samen dezelfde vis. Die had dus 2 nimfen te pakken :-\
Verschil zat hem in de snelheid van binnenstrippen. Toen ik die juist had kon het bij mij ook niet meer stuk.
En ook de diepte kan een grote rol spelen. En wat te denken van de vliegen: misschien heb je inderdaad hele goeie vangers, maar niet voor deze tijd van het jaar.