Zeebaarswedstrijd

Started by j.klopper, September 15, 2013, 20:02:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

j.klopper

iemand mee gedaan?Zo ja,hoe waren de vangsten?

Bert J.

#1
De vangsten waren eigenlijk wel goed, vergeleken met de twee voorgaande jaren. Zo'n 87 zeebaarzen zijn er gevangen.
Opvallend veel kleinere erbij. Grootste vissen waren twee 61-ers, van Jasper Vos en mij. Verder zijn er een paar zeeforellen,
horstmakrelen finten en een bot gevangen.
Ikzelf had drie baarzen, 41, 39 en 61 cm. Heerlijke visserij.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

sjoerd

Leuk resultaat Bert!! Ik was dit weekend helaas verhinderd want zeebaars staat nog steeds op mijn verlanglijstje. Ik zit binnenkort wel weer even in Oostvoorne, dus aardig in de buurt. Al weet ik niet de stekken daar die geschikt zijn voor de zeebaarsvisserij met de vlieg.
gr Sjoerd

ps ik was ook wel weer blij vanavond met een andere soort baars, een mooie snoekbaars uit de herfstige Ijssel. Ben net terug. brrr nat en koud maar goed toch weer een glasoog gevangen.

Bert J.

Wij hebben ook behoorlijk veel regen en wind gehad. 31 deelnemers aan de ''wedstrijd'', waarvan naar ik meen
zo'n 17 man baars hebben gevangen. Ik was derde, net zoals vorig jaar. Ik kwam net 1 punt tekort voor de Loop
Cross S1.
Je mag mijn stekkenboekje wel even gebruiken. Staat heel veel info in.

Mooi man, weer zo'n snoekbaars!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

j.klopper

niet slecht,derde plaats.Wanneer werden de meeste gevangen?Dag of nacht en bij welk tij?

sjoerd

Quote from: j.klopper on September 16, 2013, 10:54:22
niet slecht,derde plaats.Wanneer werden de meeste gevangen?Dag of nacht en bij welk tij?

Nachts lijkt mij wel heel onwaarschijnlijk, Je breekt je nek overdag al over die gladde met zeewier begroeide stenen als je niet goed oplet!! :) :)

Sjoerd

Bert J.

Wij vissen rond laag water, hoofdzakelijk bij daglicht. Zowel met afgaand als opkomend water zijn ze gevangen. Als er maar stroming staat.
Ik denk dat opkomend het beste is, maar dat is met 31 man, uitwaaierend over de Maasvlakte niet goed na te gaan..

s' Nachts is inderdaad levensgevaarlijk op die keien. Een goed lampje is een must.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Heintje Davids

Mooi werk Bert! En zo'n 87 zeebaarzen gevangen door 17 man is toch ruim 5 stuks de man. Is gewoon hartstikke goed.

Rossie69

lekker gevangen dus ondanks het slechte weer.

mooi dat je weer in de prijzen bent gevallen Bertj.

gefeliciteerd