Rendena de Sarce

Started by vliegvisser, June 11, 2024, 16:33:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisser

Ik wil toch even een stukje schrijven ,ik verbleef 5 dagen op camping Val Rendena.De
Bedoeling was te vissen op de Sarca. Als je het leuk vind met de droge vlieg te vissen,moet je zeker daar niet naar toe gaan,dus was het voor mij daar waardeloos!het stroomt te hard. Met veel tegen zin nog nat gaan vissen, maar drie vissen gevangen en ook de andere Nederlanders vingen  niks,dus had ik  nog geluk.
De twee nerderlanders zijn toen nog uitgeweken naar andere gebieden met een speciale vergunning en daar vingen ze 11 kleine vissen met zijn tweeën,op een hele dag.Dat is dus ook niks.Maaaaaar wat mij het meest VERBAASDE,is dat ik nergens lees(in bv de VNV)dat er geen bruine forel en forel uitgezet mag worden.Alleen de imheense vis.Dit is beslist door Europa en dat kom ik nergens tegen.
Dus als je er naar toe wilt gaan,denk er dan goed over na,zodat niet tegen de zelfde teleurstelling aan te lopen zoals mij dat overkomen is.Ik moet zeggen dat ik het vertrouwen van de commerciële info wel kwijt ben,na deze ervaring.En ja het is ook een sneer naar de VNV.Men zal nu wel gaan reageren dat het aan de visser lag,maar de twee Nederlanders waren echt ervaren Vliegvissens en die Belg was zeker een ervaren vliegvisser, dus kom niet af dat deze mensen niet ervaren waren.
Mvg Rob



sarca2

Jammer dat de condities zo slecht waren. Waar op de Sarca heb je gevist?

Ik ben ook van plan die kant op te gaan en maak uit jouw verhaal op dat momenteel de waterstand erg hoog is. Waarschijnlijk vanwege de vele regen.

Ik maak me echt zorgen of het deze zomer nog goed komt met de condities. Zelfs in de Ardennen hebben we nog nauwelijks een dag gehad waarop goed gevist kon worden. Omgekeerde van wat we de afgelopen 2 jaar hadden met toen totaal gebrek aan regen in de zomer.

Ik kwam een tijdje geleden dit tegen op de site van A&M (zij zijn toen ook niet op de Sarca geweest lijkt het en hebben zich gericht op de makkelijker te vangen kleine forelletjes op de hoger gelegen meertjes en stroompjes -Chiese-  waar nu waarschijnlijk wat minder water staat). Ik weet niet of je daar nog bent maar misschien geeft dit een idee voor alternatieven: https://www.amfishingtackle.nl/italie-sarca-chiese-2021/

misschien ken je het al maar Nembia heeft ook goede verhalen.


::new::

vliegvisser

Ik heb hier Camping Val Rendena Via alle Fontane 8, Frazione Darè - 38094 Porte di Rendena (Tn)gezeten en de waterstand van de Sarca rivier was volgens de bewoners op dat moment normaal.dus waar ik was,kon je met de droge vlieg niet echt niet vissen.Maar er zit ook bijna geen vis.Er was een Vliegvis wedstrijd van een bekend club volgens de camping eigenaar. En er was op twee dagen vissen bijna niks gevangen,was op één hand te tellen.
ik vond het er niks,ik vang op de Outhe nog meer vis dan ik daar gedaan heb.
Maar er zullen vliegvisser 's zijn die het er geweldig vinden,maar ik vond het wel vreemd dat ik alleen Vliegvissen's (dus niet de Italianen)tegen kwam die er voor de éérste keer kwamen.Dat zeg voor mij al genoeg.

sarca2

Kwantitatief uitermate teleurstellend naar ik begrijp. Nou ja, bedankt voor je waarschuwing.
::new::