Daddy longlegs

Started by HappyFisherman, January 01, 2014, 19:04:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Op een Kamasan B100 maat 12
Vliegvissen is bevlogen vissen...

gijsie20

Mooi hoor! Lekker bezig geweest afgelopen dagen zo te zien! Ik heb weer wat inspiratie opgedaan mbt droge vliegen te binden.  :)

Beertje

Dit is weer een mooie vlieg maar ook een mooie foto. wat gebruik je daar allemaal voor Bram?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

HappyFisherman

Voor die vlieg of de foto's?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

HappyFisherman

Een Pentax K100 met een macrolens in een studiootje van de xenos. Verder geen verstand van :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

Een mooie hopper zou ik eerder zeggen dan een daddy longlegs.  Deze vlieg is echt een engelse hopper, die ze op reservoirs gebruiken om grote regenbogen te verschalken.

En de foto is inderdaad een beauty. De opstelling zal zeker ook een mooie prijs hebben, denk ik of zie ik dit verkeerd.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Sieger

#7
Het Xenos studiootje valt wel mee... ik dacht dat ik er destijds € 12,50 voor heb betaald...

De camera kun je zo gek maken als je wilt... (echt) bijna elke compact camera (niet de prullaria van 2 tientjes) is in staat een fatsoenlijke foto te produceren.... Als de scherpte diepte groot genoeg is, kan je eigenlijk zo aan de slag...

Natuurlijk kun je het ook met een spiegelreflex en een macro lens doen (zoals Bram hier)... en dat kost dan wat meer. De camera is daarbij het minst van belang... De lens 'maakt' de foto... Boekeh, kleur, scherpte komen allemaal uit het glas... Voor de meeste foto's is de registratie unit (lees camera) tegenwoordig van minder belang. Het verschil tussen 10mp of 30 mp is op een beeldscherm niet van belang. Dat komt pas weer als je echt wilt gaan printen hoger dan A3 formaat...

Oeh... nog zoveel over te vertellen, maar dat gaat veel te ver.... Ter illustratie... bijna al mijn foto's op mijn blog zijn gemaakt met een Fuji compact camera van 180 euro... Beetje na-pielen op de pc en klaar....  ;)

NB... als ik echt macro wil fotograferen gebruik ik een Tamron 90mm f/2.8 ..... ik zie nauwelijks verschil met de L-lens van Canon (en die heb ik ook gebruikt....) het kan dus best binnen budget....







(afhankelijk van het budget natuurlijk....  ::))


Sieger

Troutbuster

#8
Mooie "Daddy Snatcher" Bram!
::goodjob::

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan_Smeijers

Netjes gedaan Bram!  ::goodjob::
Gr. Jan


Beertje

@Bram, zo'n daddy, is die ook bruikbaar voor nederlandse binnenwateren? Ik heb er nl nog nooit mee gevist.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

HappyFisherman

Ik ook niet. Baggelhuizen waarschijnlijk wel :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Team

Bram ik heb nog een paar oude DLL van jou, met enkele poten en een stuk slanker, die vind ik persoonlijk mooier,
Dit lijken wel hoppers, DLL  hebben geen dubbel geknoopte poten. die zijn veel fragieler.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Troutbuster

Kijk hier maar eens

http://www.lure-and-emerger.nl/patronenbindavonden/daddylonglegs/daddylonglegs.html

Patronen, bindbeschrijving en info hoe te vissen met de DLL

Gr

Jan
"Petri Heil"


FSCHAMP

Quote from: Team on January 02, 2014, 14:58:55
Dit lijken wel hoppers, DLL  hebben geen dubbel geknoopte poten. die zijn veel fragieler.

Dit is wat ik al eerder zei.  DLL patronen hebben inderdaad slechts fazanten fibers met een enkele knoop. Is een goede vlieg in het najaar (September) op forelreservoirs en rivieren.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>