Daddy long leg

Started by Ron, April 23, 2013, 10:52:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

H. Middel

#25
Dank je,

en ik zal eens een verzoek doen mijnnaam aan te passen ;) (gedaan)



Beertje

Ik zie dat de ene binder in de pootjes 2 knoopjes heeft gelegd en de andere 1.Nou vind ik 1 knoopje goed te doen, maar 2 dat is toch lastiger.is het ene nu beter dan het ander?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

H. Middel

Ik weet het niet, vond 2 knoopjes ook lastig, heb het dus bij 1 gelaten. We vangen toch ook vis op vliegen die niet "echt" ergens op lijken.

Ik twijfl zelfs of de kleur veel uitmaakt. Tuurlijk licht donker wel, maar de exacte kleur ......

Heintje Davids

Quote from: Beertje on April 25, 2013, 13:06:21
Ik zie dat de ene binder in de pootjes 2 knoopjes heeft gelegd en de andere 1.Nou vind ik 1 knoopje goed te doen, maar 2 dat is toch lastiger.is het ene nu beter dan het ander?

Weet niet of je een pincet gebruikt want dat werkt wat mij betreft het makkelijkst en dan is knoopjesleggen vrij eenvoudig.
En overigens, gewoon een paar stukjes binddraad werkt ook en is minder kwetsbaar. Ziet er niet uit maar het maakt de vis meestal geen flous aus.

Troutbuster

Traditioneel heeft de Daddy Longlegs 2 knoopjes per pootje



De (Bristol) Hopper daarentegen heeft doorgaans 1 knoopje per pootje



Maar "mijn" Daddies met maar één knoop in de pootjes vangt ook gewoon vis hoor!! ;)

Het is maar net wat de binder aan vrijheid neemt!

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Het moeilijke aan 2 knoopjes is om ze tegengesteld te krijgen. De ene knik naar beneden en de onderste omhoog :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Team

Quote from: Troutbuster on April 25, 2013, 13:51:17
Traditioneel heeft de Daddy Longlegs 2 knoopjes per pootje



De (Bristol) Hopper daarentegen heeft doorgaans 1 knoopje per pootje



Maar "mijn" Daddies met maar één knoop in de pootjes vangt ook gewoon vis hoor!! ;)

Boston Hopper. heeft maar een pootje

Het is maar net wat de binder aan vrijheid neemt!

Gr

Jan
NUNC  AUT  NUNQUAM

Nootjez

Op de beurs in Charleroi vond ik een zakje vol met pootjes die 2 keer (perfect) geknoopt zijn voor nog geen 3 euro.
Daarvoor kan je zelf toch niet beginnen prutsen? :p

Denk dat ze van Turall waren.

Beertje

Nootjez,Ja, dat klopt .Ik heb ook al een keer complete fazantenstaartveren gezien die helemaal voor geknoopt waren.Heb er toen geen gekocht,Stom van me.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.