OVM (Nieuw seizoen '14-'15)

Started by Franky Boy, December 01, 2014, 08:47:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hidde

Hopelijk trekt het weer een beetje bij voor vrijdag, dacht te gaan zeebaarzen maar zolang de algengroei me nog niet wegjaagt toch nog maar even op ovm kijken na de hemelvaart.. Laatste x weer een blank na een goede aanbeet van forel, bot tel ik niet mee.... , en dat zint me niet zo.., wie weet krijg ik hog wat moois voor de camera....

MarcelN

Anne had er vandaag 12 forellen op droge vlieg vanaf de steiger hoorde ik net van hem zelf, ik vraag me alleen af hoe hij ze eraf kreeg alleen, hoopje ellende :'(

Hidde

Kleine zwarte vliegjes mee duszz
Ben je er ook vrijdag?

MarcelN

Yep, zwarte vliegjes zijn 'hot' nu!! ;)
Ik dacht ik ga effe snel 2-3uurtjes de botten pesten......
De eerste bot kwam na een paar worpen al binnen en kotste 3 van dit soort visjes eruit :o

Zijn dat grondels, stekelbaarzen of mini haring ???

Toen kreeg ik de forellen, of het was er maar één, weer eens langs mijn voeten en dacht laat ik eens meedoen en er een stuk yarn bij werpen....
Heftige kolken volgden en of het bij mijn aasje was kon ik niet meer zien, dus ging maar zachtjes 8'jes draaien voordat hij weer tot in de poeper zit....en hij/zij hing al natuurlijk :-\
Een mooie hoge 50'er kwam na een flink gevecht binnen en dacht eerst aan knippen, maar 'lange Frans C.' zei mij laatst, als je de haak ziet krijg je hem ook eruit....en gelukt pffff zonder de slokdarm te beroeren gelukkig.


Oeps eerste poging met de timer tegen de zon in :'(

De 'koek' was op en moest mij weer behelpen met de wooly buggers, dus weer achter de botten aan, dacht ik.....
Een felle dreun volgde, maar wel een vreemd gevecht voor forel en nam dit keer geen lange runs ???
Toch bleek het een gewone regenboog te zijn van ±50cm die de zwarte bugger netjes in de bek had.


Hier dacht ik de timer weer te kunnen gebruiken en dacht slim te zijn van de zon af.....maar nu begon het kreng nét flink te kronkelen, dat werd kracht zetten....
Let dus niet op die stomme kop A.U.B.  ;D


Ik zag ineens allemaal donkere wolken aankomen en ging maar weg, nét toen de wind eruit ging en langs de dam flink wat forel op blijkbaar kleine vliegjes ging azen, ik vond het wel best met die bliksem berichten de laatste tijd :-X

Op de LosWal hoorde ik al dat afgelopen vrijdag er erg goed gevangen was tijdens een sporadische bibio hatch van een paar uurtjes rond de middag, toen was ik net de bus aan het inpakken voor een weekendje Drenthe helaas.
Blijkbaar kwam de vis toen ook op het ondiepe naar vliegen zoeken en ook 50+ers :( weer wat gemist dus :'( diverse vissers hadden aantallen van 10+ da's leuk.

Nou eerdaags maar weer snel terug naar het OVM, want het draadalg komt als een malle op in de binnenbak. >:(

Bone F

Mooie vissen man daar heb je ff op moeten wachten en geef het maar toe hij beet in je vinger vandaar die rare......... :D

sjoerd

Hai Marcel,

om slikken te voorkomen van zalmeitjes, zou je misschien eens de Canadese manier moeten proberen. Daar wordt  het imitatiezalmeitje, een kraaltje op ongeveer 2 1/2 cm vanaf de haak op de leader bevestigd. Hierdoor zit de haak meestal mooi in de hoek van de bek. Het is in ieder geval het overwegen waard om eens te proberen. In Bc vissen wij iig wel op die manier en dat gaat goed met de rainbows.

Wat dat aasvisje is voor soort dat uitgespuugd werd door de bot: moeilijk te zien gezien de verregaande staat van ontbinding :)

gr Sjoerd

MarcelN

Hoi Sjoerd,

Volgens een collega visser zou het wel eens een jonge haring kunnen zijn, omdat die in grote scholen rondzwemmen van ±5-8cm.
Ik zag de kleine meeuwen ook in grote getale op iets duiken op het ondiepe, vast die harinkjes.

Zo'n kraaltje zal best werken, maar ik ga er niet aan beginnen, deze manier van vissen is totaal niet mijn ding en ergens ook niet helemaal netjes.
Ik hou het wel bij de wooly botten met als bijvangst een forel, al werkt de droge zwarte vlieg op het moment heel goed, dat heb ik zelf gezien alleen geen tijd meer voor gehad.
En dan, ik vermaak me met die platvissen ook uitstekend ;D maar vandaag hebben de forellen gewonnen qua stand, dat is al een tijdje anders helaas.

Joost S.

Prachtig Marcel, ;-).  Heb je toevallig ook een filmpje van het OVM als ze met velen aan de oppervlakte komen?

Dat lijkt me een spectaculair gezicht.

MarcelN

Hoi Joost,
Nee die heb ik niet, maar kan ik makkelijk maken al doe ik dat liever niet gezien de manier waarop ::) Dat kan de verkeerde mensen op slechte ideeën brengen :-X
Wél kan ik de GoPro een keer onder water hangen en zo de vis tonen, lijkt me veel spectaculairder :P
Maar als de wind er effe uit gaat daar stijgen ze vaak ook massaal langs de dam, dát wil ik wel eens proberen vast te leggen, is ook leuk.
Voorheen als ik bij de palen stond te vissen zwommen ze om mijn benen heen terwijl ik verderop met mijn vlieg zat, da's pas genieten staand in een aquarium ;D die wil ik niet eens vangen.

Ik film eigenlijk helemaal nooit meer, als daar behoefte aan is lees ik het wel, dan zal ik wel weer eens wat online zetten.

Joost S.

Ok, de gopro onderwater, daar ga ik voor, haha. ;-).

macfly

Zowel met droog als met bugger van die groene slijmtroep aan je lijn maakt het bepaald geen fijne viservaring. Heel erg jammer en dat terwijl, traditioneel de topmaand, juni nog moet komen...

MarcelN

Waar heb je gestaan 'macfly'?
Afgelopen week was het nog goed te doen vanaf de 2e dam rechts van de LW, de 1e liep al aardig dicht zag ik, da's ook nieuw voor mij :o
Droog en bugger of garnaal zou mijn keuze ook geweest zijn en liefst wadend tegen een paal hangend, met je spullen aan een spijker, je droge 'bibio' lekker laten gaan met de golven....
moet haast wel vis opleveren, er hangen vissen genoeg rond de overgang ondiep/diep daar.
In het verleden stond ik vaak met een zuidwestertje tegen het riet aan en liet de droge bibio lekker mee vieren tot in de backing waar hij spontaan gegrepen werd thv de palen 8)

macfly

Was afgelopen zondag bij de speeltuin en de eerste dam rechts van de Loswal. Heb geen vis gezien en sprak een hoop mensen die zelfs geen aanbeet hadden gehad en Hobie-isten die niets hadden gezien op de fishfinder... Zelfs de botten lieten verstek gaan, op 1 na dan, en we doen het dus maar met de oude verhalen. Waar je voorheen op zand liep met hier en daar een wierpocket ligt nu een groen tapijt en dat vind ik triest. Misschien moeten we terug naar de waarden van 2012/2013 en dan maar hopen dat we van die groene troep afkomen ...

MarcelN

Bij de speeltuin had ik het inderdaad gezien dat de gehele bodem groen was :'( en zelfs daar zag ik de botten de bugger volgen, toen dus maar terug naar de 'west-side' gegaan.
De 1e dam LW is ook troep ja, je had de 2e moeten nemen.
Ik wil eigenlijk a.s vrijdag het nog even proberen, maar de kleine visser hier is gisteren hard onderuit gegaan, hersenschudding...of ik wil oppassen/thuis blijven :( mmmmm
eens even kijken welke bejaarde ik kan regelen :-X
De omstandigheden zijn dan ideaal om het met de droge vlieg te proberen aan de west-side.
En ik moet er ook nog een garnaal terughalen van Hidde :-X

Hidde

Stop die dan maar in je vliegendoos. Elke x dat ik die er aanknoop wel beet op

MarcelN

Morgen nog iemand naar het OVM?
Kan wel eens één van de laatste dagen zijn met de komende hitte, het 'gras' zal er eerdaags wel boven water groeien :'(
'Droog' is een leuke optie denk ik, ik begin vroeg en vóór de files terug.
Ik schiet wel wat ploaties...

MarcelN

Vandaag een leuke dag gehad op het OVM, maar ook minder leuke beelden en er gebeurt op het moment heel veel daar!!
Ik ben de boel aan het converteren, daar gaat veel tijd in zitten :'( maar dan heb je ook wat ;) geen film kunsten zoals die Cornuco dat zou willen, maar gewoon beeld zoals het is.
Ik hoop dat het straks nog erop komt vanwege de size, maar er is ook een enorm meet instituut neergestreken op het OVM....alles staat erop.
Het schijnt dat de houten scheepswrakken worden opgevreten door bijzondere wormpjes, nou...we wachten het af.
Daarna even een rondje havengebied gereden, nu wel de goede kant op en wat jongens uit Wezep gesproken, we komen in de buurt....gaan we ook eens vastleggen die knallers.
laterzzzz......

MarcelN

#392
Zegt me niets Jan, ik werk met Apple en ik maak er geen werk van die filmpjes, what you see......
Al die onzin die cam neerzetten en er zelf langsfietsen of lopen, dan maar niet leuk :)

Pff alles omzetten van mp4 naar h.264 wat een werk/tijd, ga maar slapen jongens.. :'( en dat voor dik 20min. ik hoop dat joetjoep dat pikt, dacht het wel inmiddels, staat genoeg van me op.

MarcelN

Ik zal er eens induiken Jan, maar kopen doe ik nooit iets ;) alles is te vinden...

MarcelN

Pfff wat een geklooi, heb maar wat in elkaar geflanst, ik moet het nog aanpassen en ook de muziek.
Ik heb dat kreng nu al 3x gemaakt, bleek het niet op mijn SSD te passen >:( ik ben nu weer een andere versie aan het renderen.... :-\
Niet zeuren over de kwaliteit film/muziek, gewoon kijken ::agree::
https://www.youtube.com/watch?v=G77CopqWaD0

Twan

Wat een kutmuziek en wat een kutkwaliteit  ;)





Geintje natuurlijk!  ::goodjob:: hoeveel heb je er gevangen in totaal?

MarcelN

#396
Stuk of 10-11, niet alles staat erop, 1e bot niet en een vreselijke jumping forel, toen was de accu leeg... wél foto gemaakt.
Naderhand accu gewisseld :P, alle accu's dubbel gelukkig.
Op youtube zelf moet het HD1080 zijn hoop ik :)

Herbe065

#397
Mooi man, die dril (s)!

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

Niet slecht Marcel en mooie vissen
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>