Vangsten van het seizoen 2017

Started by Menno_siemensma, January 04, 2017, 09:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

iMarco

Vanavond nog een uurtje de zandbanken van de rijn uitgekampt met een streamertje. De eerste tien minuten twee fijne visjes. Als je de temperatuur van die vissen voelt snap je dat ze het daar fijn vinden na een zonnig dagje.






Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

guidogast

::agree::

Menno_siemensma

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

wh82

Net even met mijn zoontje gevist met zijn vaste hengeltje in t slootje bij ons tegenover. Afgelopen jaren was t daar een beetje troosteloos omdat naast het slootje gebouwd werd. Daarom heb ik er nooit eerder gevist. Wat blijkt, het stikt er van de zeelt. Zag 3 paartjes paaien, 2 van de vissen waren serieus groot. Volgende uitdaging: Zeelt op de vliegenlat..
Voor nu was mijn zoontje dolgelukkig met een paar ruisvoorntjes dus ik ook.

OlafB

Denk ik nu in totaal wel 15 avonden dus wel een uurtje of 50 het aan de IJssel geprobeerd met nimfen in de diepte en af en toe ook carp pellets / droge vliegen als ik winde zag azen, maar op een 3-4tal aanbeten na helemaal niks.. niet echt motiverend. Heb tot nu toe 1 keer in de winter in een haventje wat kleine vorentjes eruit gehaald en laatst in een vijvertje in een park wat vorentjes maar nog niks serieus helaas. Wel jammer dat er zo weinig (grote) voorn langs de kribben zwemt in de IJssel

Mike

#255
Hoi Olaf,

Ik zie je regelmatig posten en klagen dat je ondanks de geïnvesteerde tijd en de aanwezigheid van vis, het niet lukt om ze op de vlieg te vangen.
Als je zo veel tijd er in steekt en de vis is wel aanwezig maar het lukt niet, dan doe je iets niet goed.

Even op het forum aan een beginner uitleggen hoe je effectief vis vangt op de vlieg is lastig.
Je moet iemand zoeken in je omgeving die er verstand van heeft.
Een dag hulp van een ervaren vliegvisser zal je meer helpen dan het lezen van 1000 pagina's met info over vliegvissen.

Ik zou je graag helpen maar woon niet in je buurt.
Er is vast wel een behulpzame vliegvisser in jou omgeving die je wilt helpen...
Zoek maar snel hulp anders wordt het een frustratie en grijp je straks weer naar de werphengel en dat zou zonde zijn.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Gert

Vanavond voor de tweede keer dit seizoen wezen vissen met de broodvlieg (sponsvlieg). En nu met succes, na 1 keer mis te hebben geslagen. (Beetverklikker liep mooi weg, maar toch niet gehaakt). Tweede keer dus wel raak - 65 cm schoon op het gras.

Volgende keer m'n grote net weer mee :o


Menno_siemensma

Quote from: OlafB on June 04, 2017, 14:39:24
Denk ik nu in totaal wel 15 avonden dus wel een uurtje of 50 het aan de IJssel geprobeerd met nimfen in de diepte en af en toe ook carp pellets / droge vliegen als ik winde zag azen, maar op een 3-4tal aanbeten na helemaal niks.. niet echt motiverend. Heb tot nu toe 1 keer in de winter in een haventje wat kleine vorentjes eruit gehaald en laatst in een vijvertje in een park wat vorentjes maar nog niks serieus helaas. Wel jammer dat er zo weinig (grote) voorn langs de kribben zwemt in de IJssel
de IJssel is ook niet gemakkelijk water dus het is niet vreemd dat je niet altijd wat vangt. Ook is het bestand ook behoorlijk gedaald in de afgelopen jaren.  Vanaf een forum is, zoals gezegd, bijna niet te doen om aan te geven wat er niet goed gaat als je toch regelmatig vist maar niks vangt. Ga eens naar een avond/visdag bij de VV vereniging in de omgeving en kijk of je daar wat kan afspreken om wat meer kennis te verkrijgen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Justin Justinson

Ik heb onlangs een lang dagje op snoek gevist vanuit de boot. Van 6 tot 18 u dus dat was voor mij als beginnend vliegvisser even wennen. Je merkt dan toch dat je wat verkrampt gooit en na een tijdje beginnen de ledematen wat pijnlijk te worden. We hadden 5 vissen in de boot, waaronder een mooie meter en 90'er voor mijn maat. Bij mij schoten ze vooral los of sloeg ik te vroeg aan omdat je de aanbeten goed zag in het heldere water. Gelukkig bleven er na 10 uur vissen dan eindelijk twee vissen plakken in korte tijd. Deze 80'er was de mooiste. Een beresterk op de #9! :)

Menno_siemensma


Mag weer een karpertje op de vlieg erbij schrijven :) De grote waren helaas te druk met de paai.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

Dinsdagavond weer met de sponsvlieg op karper wezen vissen - onder grote belangstelling wat soms voor een extra handicap zorgde.



Ik probeerde ze wel op enige afstand te houden want ten eerste wilde ik natuurlijk niet zo'n koe haken tijdens de achterwaartse worp, en ten tweede vind ik dat gelebber aan mijn zadel en handvatten niet zo fris. Echt leer, dus mogelijk herkenden ze daar een dierbare voorouder in. En bovendien had ik nog een extra hengeltje mee waar ze uiteraard ook niet overheen moesten banjeren.

Zo'n veerooster geeft dan wel uitkomst, maar helaas kon ik aan die kant geen azende karpers spotten, en aan de andere kant wel. Dus toch maar weer terug.





Ik had al een keer misgeslagen, en even later, terwijl ik de koeien toch weer op afstand probeerde te houden, zag ik in mijn ooghoek de beetverklikker weglopen, de lijn straktrekken en begon mijn hengel ook al richting water te bewegen. Dus deze keer had een karper zichzelf blijkbaar al gehaakt. Maar na een paar runs was deze toch weer losgeschoten.

Niet veel later was het weer raak, een mooie aanbeet en deze keer goed aangeslagen. Tijdens de daarop volgende dril kwamen de nieuwsgierige koeien uiteraard weer massaal om me heen staan, dus stond ik, zolang de vis toch nog niet binnen bereik van het net was, de toeschouwers al zwaaiend met datzelfde net op afstand te houden.

Uiteindelijk de karper geland, even een foto, en nog eentje in kikkerperspectief met het publiek op de achtergrond (beetje overbelicht op de voorgrond helaas), en toen weer snel terug het water in.





Blijft toch leuk, karper op de sponsvlieg!

Groet,
Gert







markpiet

Vanavond even met de droge vlieg op de ruisvoorn.
In mijn doosje zag ik ??n van de eerste vliegen zitten die ik gebonden heb. Een paraloop ooit gebonden onder begeleiding van Henk Huising en Bram Flierman op mijn eerste activiteit van het forum. De enige echte forum binddag.
Eigenlijk had ik deze vlieg nog niet eerder gebruikt. Ondanks dat hij niet zo netjes (maar dat mag natuurlijk als hij tot 1 van je eerste 10 vliegen behoord) gebonden was toch maar eens proberen.
Nou die deed het prima. Bleef drijven als een kurk en was goed zichtbaar.
In 2 uurtjes tijd een twintigtal ruisvoorns op de kant. Geen bakstenen helaas maar maten tussen de 10cm en 25 cm waarbij verdere worpen duidelijk de grotere exemplaren opleverde.
Die paraloop verdient wat mij betreft een tweede kans en daar ga ik er dus maar wat extra van produceren.
groeten van Mark
><((((0>

j.klopper

Quote from: Gert on June 16, 2017, 00:20:17


ten eerste wilde ik natuurlijk niet zo'n koe haken tijdens de achterwaartse worp,

Hoezo niet?Had je te kort backing of zo?

markpiet

groeten van Mark
><((((0>

goswit

Woensdag een uurtje gevist ,op de bekende vakantie plaats . Wat werdt   ik gedag gezegd door dat kleine grut . vandaag Zaterdagavond verplicht vissen ,mogt moeders niet lastig vallen, er stond al een bekend persoon te vissen  .  ben ca 1,5 uur bij hem gebleven en heb een hoop nieuwe belgiesewoorden geleerd.  Het hoogtepunt van de avond was dat wij 2 mooie maatse forellen voorbij zagen komen. Dat is alles , een zeer geslaagde avond . Ver!#$#^$%^&^&*( amen   :'( :'( ;D ;D
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

MichelG

Vanmiddag even lekker een paar uurtjes vrij kunnen maken om een lijntje te strekken. Ideale manier om lekker wadend van het zonnetje te genieten. Rondom de zandbanken kwamen er vaak grote scholen winde voorbij, waarvan ik er een stuk of twintig heb weten te vangen. Gemiddeld formaat was tegen de 25 centimeter, met enkele uitschieters rond de 40. Het merendeel hier van heb ik op zicht aan kunnen werpen met de droge vlieg, en enkele anderen met de nimf & een klein streamertje. Dit streamertje leverde ook nog een paar baarsjes, wat het al met al een lekker middagje maakte!


guidogast

::agree::

Menno_siemensma

Je vindt ze niet zo gemakkelijk maar ze zitten er nog steeds wel!
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Floor

Tja, het aloude 'gewoone' voorntje... prachtig!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Joost S.

Prachtig he? Vindt dat zo mooi he, met dat lichte spul op die grote ruisvoorns. En hier zitten er veel hoor. Sommige plaatsen alleen rond de 10 centimeter maar andere plekken alllemaal van die groten er tussen.

Zo relaxt vissen is dat.

Menno_siemensma

Ze zijn er wel maar meeste water in Groningen is hier koffie met melk kleur, dus als ze niet hoog zitten, zie je ze niet. Maar is zeker leuk, gretig en op de droge vlieg blijft toch wel mooiste. ;D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

Maandagavond weer even met de sponsvlieg aan de gang geweest.

67 cm dit keer, is allemaal een beetje dezelfde maat wat ik daar vang. Maar deze gaf zich wel heel erg snel gewonnen. Zwom eigenlijk meteen al naar me toe. Maar wel een mooie slanke "echte"? boerenkarper.



Nu is het even over wat mij betreft, eerst naar Oostenrijk.

gijsie20

Mooi Gert! Hoor graag je berichten over Oostenrijk! Ik moet nog een weekje wachten  :)

Sjaalaf

#273
Gisteravond in wijk aan zee even geprobeert met een streamer


wat een gevecht!

Van de week de forel ook op proberen te zoeken


Mike

#274
Geen idee wat een "eeb stresmer" is maar er van uit gaande dat ie met de vlieg gevangen is, Super vette zeebaars !!!
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER