Vangsten van het seizoen 2017

Started by Menno_siemensma, January 04, 2017, 09:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Gerrit59


Menno_siemensma

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Menno_siemensma


Nog even anderhalf uur wezen vissen op de dikkertjes. Een van 70cm kunnen landen, veel kijkers of mishappende vis. Op de drijvende karpervlieg.  ;D 8)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

Mooie vis Menno, zo hoort een karper er wat mij betreft uit te zien (en dan is de afmeting minder belangrijk, maar een 70'er is helemaal top natuurlijk).

Justin Justinson

Prachtige karpers Menno!
Ik kreeg ze niet te pakken dit weekend, wel azende vis maar geen interesse in de carpbol...

Menno_siemensma

Quote from: Justin Justinson on May 15, 2017, 13:02:54
Prachtige karpers Menno!
Ik kreeg ze niet te pakken dit weekend, wel azende vis maar geen interesse in de carpbol...
Ze blijven lastig te vangen, ik heb ook tig vissen moeten aangooien voordat die zacht genoeg landde, voor de juiste karper, dichtbij genoeg dat die niet verjaagd wordt maar wel in de zwemrichting waar die op ging. Het vraagt vaak het uiterste van je precisie met werpen om ze te kunnen haken, soms zijn ze los en maakt het een stuk minder uit. Ik gebruik eigenlijk nooit een beetverklikker omdat ze hier erg vaak bevist worden, daarom veroorzaakt elke vorm van felle/fluor kleuren argwaan en gebruik ik soms gewoon een stukje riet als dobbertje :)

Gewoon blijven doorgaan, zorgen dat je worpen in ieder geval de vis niet verjaagd en dan lukt het op gegeven moment wel.
je kan ook een flinke nimf of damselvlieg proberen, natuurlijk gekleurde bollen werken soms ook wel eens beter (denk aan hondenbrokken bijv.) en mijn ervaring is dat een tergend langzaam zinkende vlieg veel vaker gepakt wordt dan een statisch in het water hangende vlieg.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

sjoerd



vanmiddag ook maar even achter de karpers aangegaan. Een kneiter van een goudkarper(circa 85 cm geschat) zwom naar de vlieg maar draaide op het laatste moment weg, grrr. Later deze schub nog kunnen verleiden, die in een groepje van drie de vlieg in 2e instantie pakte.
Op de terugweg nog enkele brasems mooi op zicht in werkelijk glashelder ondiep water met de squirmyworm kunnen verleiden. Maar de meerderheid van de brasems deden niks behalve paaigedrag vertonen.

midget

Na alle verhalen hier van karper op de vlieg, vorige week zelf ook maar even carpbollen binden. Op de terugweg van mijn werk wat karpers gespot, vanavond maar "even" proberen.
Hele avond keken ze er niet naar om, tot ik het laatste watertje aandeed op de terugweg. Groepje van 6 karpers wat rustig aan het zwemmen was, 5 meter ervoor aangegooid. Zag 1 karper gelijk reageren en ging er gelijk opaf. Na een korte vrij tamme dril kon ik hem landen. Was toch wel 1 van de grotere die er zwommen.

Volgende keer toch maar mijn karpernet meenemen denk ik.

Gr kevin

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Bert J.

Hele mooie karper Kevin!

Geen voorns te bekennen hier op de IJssel, wél mooie brasems. Grootste was 65 cm.









The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Menno_siemensma

Mooie vangsten weer mannen! ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

iMarco

#210
Quote from: Bert J. on May 16, 2017, 23:50:25
Hele mooie karper Kevin!

Geen voorns te bekennen hier op de IJssel, wél mooie brasems. Grootste was 65 cm.


Ter hoogte van welke plaats bij de ijssel tref je die brasems aan? Tussen de kribben? Hier bij Arnhem zoek ik me gek naar winde en brasem maar vrijwel geen activiteit. Vang je ze hoog in het water of met een diep duikende nimf? En hoe is het met de winde?



Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

Troutbuster

Mooie platten mannen  ::goodjob::

Van de week weer eens kijken hoe het bij ons op "the Flats van Tholen" gesteld staat met de Brasem en.... Winde...

Bericht volgt

Gr

Jan
"Petri Heil"


Bert J.

Quote from: iMarco on May 17, 2017, 12:44:39
Ter hoogte van welke plaats bij de ijssel tref je die brasems aan? Tussen de kribben? Hier bij Arnhem zoek ik me gek naar winde en brasem maar vrijwel geen activiteit. Vang je ze hoog in het water of met een diep duikende nimf? En hoe is het met de winde?




IJssel bij Zwolle. Ik vang ze op zo'n 2,5 meter diepte, tussen de kribben. Geen windes gezien.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Joost S.

#213
Ik was vanmiddag op jacht naar karper, hele kudde grote joekels gevonden, maar na drie uur proberen weer opgegeven. Slecht het derde karperjaar begonnen. Na al weer ruim 2 jaar blanken, zelfs niet een keer beet in al die uren. Tsja... 1 keer beet gehad, nog in het begin, schoot los. Alle karpers negeren mijn vlieg. Nog niet een keer gehad dat ze ook maar even kijken er naar. Mega! Frustrerend. Ik heb daardoor afgelopen jaar ook voornamelijk op voorn gevliegvist, en daar vang ik als een malle. Zowat alle soorten die je kan vangen.

Maar goed..... ik ga vannacht als het licht wordt weer proberen....

Toch wilde ik wat anders melden. Ik reed naar huis, en dan kom ik langs wat haventjes, ik ga altijd ff kijken. Gewoon even over dat water heen koekeloeren. Ik kom aan, en ik zie overal speldaas weg springen. En dan zie ik een enorme schim. En nog een, wat een bak!!!!  Vet! Roofbleien! De een nog groter dan de andere. Kon het niet laten en toch een paar keer mijn karperbolletje voor de neuzen gegooid. Maar niks...

Die reuzen van roofbleien, tegen de 80 en grotere denk ik. Die zwommen rondjes en gingen dan hard door een wolk speldaas heen. Weet nog niet hoe ik die moet gaan verleiden.

Ik wist dat ze ergens zaten, in de buurt, wel eens gevangen een kilometer of verder terug. Maar nooit meer gezien. Maar nu weet ik waar ze zitten! En heel veel ruimte om te gooien en de vis te landen. Zie dat helemaal voor me al. Even tijdens de gesloten tijd nog zoveel mogelijk karpers binnen halen haha, ;-). Maar dan ga ik op roofblei jacht!

Ps. Wish me luck voor over een uur of 5.....

iMarco

Quote from: Bert J. on May 17, 2017, 17:10:32
IJssel bij Zwolle. Ik vang ze op zo'n 2,5 meter diepte, tussen de kribben. Geen windes gezien.

Ok duidelijk. Ik zal ook eens wat dieper proberen te vissen...


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

iMarco

Quote from: Joost S. on May 18, 2017, 00:07:07

Die reuzen van roofbleien, tegen de 80 en grotere denk ik. Die zwommen rondjes en gingen dan hard door een wolk speldaas heen. Weet nog niet hoe ik die moet gaan verleiden.


Klinkt als een droom plek... Ik zie de foto's graag verschijnen [emoji6][emoji106]


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

Menno_siemensma

Quote from: Joost S. on May 18, 2017, 00:07:07
Ik was vanmiddag op jacht naar karper, hele kudde grote joekels gevonden, maar na drie uur proberen weer opgegeven. Slecht het derde karperjaar begonnen. Na al weer ruim 2 jaar blanken, zelfs niet een keer beet in al die uren. Tsja... 1 keer beet gehad, nog in het begin, schoot los. Alle karpers negeren mijn vlieg. Nog niet een keer gehad dat ze ook maar even kijken er naar. Mega! Frustrerend. Ik heb daardoor afgelopen jaar ook voornamelijk op voorn gevliegvist, en daar vang ik als een malle. Zowat alle soorten die je kan vangen.

Maar goed..... ik ga vannacht als het licht wordt weer proberen....

Toch wilde ik wat anders melden. Ik reed naar huis, en dan kom ik langs wat haventjes, ik ga altijd ff kijken. Gewoon even over dat water heen koekeloeren. Ik kom aan, en ik zie overal speldaas weg springen. En dan zie ik een enorme schim. En nog een, wat een bak!!!!  Vet! Roofbleien! De een nog groter dan de andere. Kon het niet laten en toch een paar keer mijn karperbolletje voor de neuzen gegooid. Maar niks...

Die reuzen van roofbleien, tegen de 80 en grotere denk ik. Die zwommen rondjes en gingen dan hard door een wolk speldaas heen. Weet nog niet hoe ik die moet gaan verleiden.

Ik wist dat ze ergens zaten, in de buurt, wel eens gevangen een kilometer of verder terug. Maar nooit meer gezien. Maar nu weet ik waar ze zitten! En heel veel ruimte om te gooien en de vis te landen. Zie dat helemaal voor me al. Even tijdens de gesloten tijd nog zoveel mogelijk karpers binnen halen haha, ;-). Maar dan ga ik op roofblei jacht!

Ps. Wish me luck voor over een uur of 5.....
Karper blijft lastig, gisteren waren ze bij mij in paaistemming, een paar keken maar vonden de vlieg toch de moeite niet waard. wel mooi 5-6 karpers achter elkaar aan aan het jagen en door het riet heen te zien banjeren.
Slank streamertje, of popper evt, snel binnenvissen, stoppen als ze erop klappen maar missen. niet te dichtbij gooien. Ik weet alleen niet of de weersverandering roet in het eten gaat gooien.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Joost S.

#217
Poging verregend, haha! Maar ga gewoon door hoor. Ik ga ook proberen die roofbleien te filmen, maar geen idee of je dat goed kan zien op een video.

Mijn blei streamertjes liggen al wel klaar voor als het weer mag.

Had deze al eerder geshowed, maar het gaat om dit formaat roofbleien.



Die staart staat er dan wel niet helemaal op, maar oei..... wat een lap, ;-). Heel veel zin om zo iets aan mijn vlieghengel te krijgen.

Gert

Da's inderdaad een mooi formaat Joost!
Hier in de Amstel is het 's avonds, pas als het donker is, ook een gekkenhuis met vis die tekeer gaat in de oppervlakte. Weet nog niet zeker of het roofblei is, zie wel iets zilverkleurigs af en toe. Maar niet van die lappen.

Wat kan het eventueel nog meer zijn, wat blijkbaar pas actief wordt als het donker is? 

iMarco

Gisteren ook bij de ijssel wezen kijken maar het was heel stil aan de oppervlakte. Had ik misschien toch moeten wachten tot het donker was....


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

OlafB

Hier bij de IJssel bij zwolle is er wel veel activiteit aan de oppervlakte, vooral veel brasem en er zit denk ik af en toe ook wel een winde tussen. Vangen lukt me (nog) niet maar blijf het proberen, laatst wel 2 keer mis geslagen weer haha

Bert J.

Was jij degene die ik laatst aan de IJssel tegen kwam, Olaf?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

OlafB


Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Joost S.

Gert, kan ook gewoon roofblei zijn he. Ze zitten hier al van alle maten. Ik vind hem ook verdacht succesvol, ineens is ie er, en gaat als een speer. Gelukkig voor ons sportvissers vooralsnog, maar wat gaat dat doen met de snoek- en baarsstand?

En volgens richten die jonge roofbleitjes ook een slachting aan onder ander jongbroed, waar ze listig tussen in zwemmen en hun slag slaan.

Kan ook een snoekbaars zijn Gert denk ik.