Onderhoud vliegvislijn - Nano catch?

Started by eendagsvlieg, December 05, 2013, 10:03:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eendagsvlieg

Beste vliegvissers,

Graag jullie mening/ advies over het volgende.
Om de vliegvislijn goed drijvend te houden zijn er verschillende lijn vet middelen in de handel. Iets te veel en je lijn pakt te veel zand etc.
Er zijn tegenwoordig verschillende nano catch middelen beschikbaar die vliegen een zeer goed drijfvermogen geven.
In deze lijkt mij dat wellicht nano catch ook geschikt is (om een gedeelte) voor de vliegvislijn? Daarnaast lijkt het erop dat deze middelen ook langdurig werken.

Zijn er vliegvissers die hiermee ervaring hebben?

Gaarne jullie reactie,

Groet,
Eendagsvlieg

weerwolf

Ik zou er heel voorzichtig mee zijn of te wel niet zomaar gebruiken. Voordat je het weet zitten er stofjes in die je favoriete lijn om zeep helpen.
Ik gebruik zelf linedressing van Snowbee en Tiemco en hou het daar bij. Weet ik zeker dat ik lijnen goed houdt.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

BV

Volgens mij houden de echte juiste producten je lijn niet drijven , maar soepel zodat ze niet barsten waardoor ze zinken en glad om door de ogen te kunenn schieten.

SA linedressing  Rules , en een teveel aan dressing is er na een veeg met mijn zakdoek vanaf.

HappyFisherman

Als er al Nano voor moet staan vertrouw ik het al niet meer... Net zoals Roelof vertrouw ik ook op Tiemco, maar het valt me wel op dat behandelde lijnen relatief snel aan een nieuwe behandeling toe zijn.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

eendagsvlieg

Dank zover voor de reactie's,

Om de lijn soepel te houden gebruik ik Pledge en ik moet zeggen  dat dit heel goed werkt en de prijs zeer gunstig (als je die met andere middelen vergelijkt)
Ben niet bekend met de ingrediënten van de Nano achtige middelen maar wellicht is het zinvoller om in eerste instantie de leaderloop hier eens mee te behandelen.
Eens kijken wat het doet?


Groet,

Eendagsvlieg

BV

Bram,

Jeauto en je keel smeer je toch ook vaak...

En duur ?  Een potje van 9€ diek al 5 jaar mee

Autumnfly

@ eendagsvlieg
kijk hier eens http://www.asterics.nl/ die hebben heel veel op nano gebied
en dat spul blijkt nog goed te werken ook.

gr Kees

eendagsvlieg

@autumnfly,
Bedankt voor de tip we er nu zullen er snel genoeg achter komen

gr
Eendagsvlieg