Hengel voor snoek

Started by Kip, December 02, 2013, 16:53:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kip

Hallo forumleden

Ik ben compleet nieuw in de wereld van het vliegvissen. Ik ben een roofvisser in hart en nieren, maar deed dat eerst eigenlijk altijd met pluggen, jerkbaits en dood aas. Nu wil ik de overstap maken om met de streamer Esox Lucius te gaan belagen. Maar wie kan mij wat meer informatie geven over de hengel, rail, lijn ed. Ik heb al wel vernomen dat een #8 hengel een goede keus zou zijn voor snoek. Kan iemand mij helpen?

Groeten Jeroen

hendri

staat nu een compleet setje te koop hier op de site. :)

BV

Dag Jeroen,

Welkom hier!
Het is steeds interessant om je woon-regio aan te geven, misschien zijn er forumers die naast je wonen...
Want  hoewel een #8  een goede keuze is is het  voor sommige mensen nog beter om eens met een paar hengels te testen voor je iets koopt.
Er zijn zachte en strakke #8 hengels: en een hengel die je fijn vind om te werpen zal je vaker nemen...
Maar met eender welke  #8 kan je idd wel alle mogelijke streamers weg zetten.
Als je voor een lijn gaat zijn er specifieke lijnen voor snoek, maar de meeste 'standaard' vliegenlijnen kunnen in een 8 wel een steamer om zetten.

Dus ; je kan maanden zoeken naar de ideale aanvangsset om mee te beginnen , of je kan een budgetsetje kopen en beginnen vissen...
En na één of drie of tien jaar met dat setje  iets anders bij kopen waarvan je denkt dat het nog beter bij je ligt.

Dus de vraag is : ben je een fijnbesnaardewikkerenweger of een doener..




maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Kip

Badankt voor de reacties allemaal!

hendri, waar kan ik dat setje vinden?  :)