3 Emergers Tiemco 212Y #15

Started by Mike59, January 24, 2018, 19:13:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike59

Na het voorstellen hier ook eens een foto plaatsen.
Drie variaties emergers op dezelfde haak.

Mike


http://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?action=gallery;sa=view;pic=416









Team

Mooi Mike, het is de gewoonte Mike als je nieuw bent op het forum, dat je al de forum leden 3 van die vliegen opstuurt ;D
NUNC  AUT  NUNQUAM

Chaisedieu


Scaramouche

lekker ruige vliegen, die doen het altijd wel goed. Zijn dat cdc staartjes, en zo ja: hoe landen ze op het water? Ik heb de ervaring dat emergers dan nog wel eens plat op het water gaan liggen in plaats van mooi met het staartje onder het oppervlak dus ben wel benieuwd hoe deze het doen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Mike59

Quote from: Team on January 24, 2018, 20:28:19
Mooi Mike, het is de gewoonte Mike als je nieuw bent op het forum, dat je al de forum leden 3 van die vliegen opstuurt ;D

Zal eens in mijn agenda kijken of er nog gaatjes tussen zitten... :D

Mike59

Quote from: Scaramouche on January 25, 2018, 10:43:34
lekker ruige vliegen, die doen het altijd wel goed. Zijn dat cdc staartjes, en zo ja: hoe landen ze op het water? Ik heb de ervaring dat emergers dan nog wel eens plat op het water gaan liggen in plaats van mooi met het staartje onder het oppervlak dus ben wel benieuwd hoe deze het doen.

Wat de tails betreft heb je gelijk. Hangt een beetje van de haak en de vlieg af ( met parachute geen probleem )
Indien ik dit bemerk dan de tail gewoon even tussen duim en wijsvinger nemen en tabs een beetje bij knippen. Bij deze drie zal dat zeker het geval zijn daar het een klein haakje betreft en de thorax redelijk zwaar in verhouding is.

Mike


Joost S.

Quote from: Team on January 24, 2018, 20:28:19
Mooi Mike, het is de gewoonte Mike als je nieuw bent op het forum, dat je al de forum leden 3 van die vliegen opstuurt ;D

;D


peterf

Mike59 van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Mooie dag om te gaan binden.
Fijne dag gewenst.
Peterf

Mike59

 
Quote from: peterf on January 26, 2018, 12:45:44
Mike59 van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Mooie dag om te gaan binden.
Fijne dag gewenst.
Peterf
;) dankjewel

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Mike59

Quote from: FSCHAMP on January 27, 2018, 21:25:56
::goodjob:: Mike

Bedankt en nu zou ik graag weer wat vliegjes van jullie zien.
Weekend en enthousiast voor de vise!

Mike