Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

jo flyfishing

Ik  heb er 2 en ik ga er nog halen.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

maurice

Quote from: kiez on February 19, 2016, 10:12:43
Mooi spul hoe bevalt het?

Gr Andre

heel goed, ze bevallen heel goed.
geweldige rem zit er op.
heb er 1 gehad 8 jaar maar ben er onderdelen van kwijt.
heb nu een paar maand met anderen gebonden maar heb toch maar snel weer besteld.
3 kleuren mooi om de diktes van het draad uit elkaar te houden.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

kiez


Esoxlucius

Mijn nieuwe Epic 476 hengel kwam gisteren binnen uit Schotland, afgebouwd door Sandy Nelson.
Werpt heerlijk met de Barrio Smalstream erop, vijftien tot twintig meter werpen gaat is geen probleem.

Beertje

Hoe zijn die ogen bevestigd? Ik zie geen wikkelingen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

Ik zie zelfs helemaal geen foto's :o

Esoxlucius

De ogen zijn gewoon gewikkeld hoor maar met de juiste kleur zijde draad ziet het er uit als glas (ghost wrappings)

merijn1982

Tight lines!!

John

@Beertje/Jan,

Heb zoiets zelf ook uitgevoerd op een eigenbouw CTS Quartz #3
Ogen heb ik eerst gewikkeld met een silk draad en vervolgens de eerste laag gelakt met een met 2 componenten hars die ik verdund heb met gedenatureerde  alcohol.

Zie de onderstaande foto's.




Rena

Quote from: Esoxlucius on February 21, 2016, 11:52:22
Mijn nieuwe Epic 476 hengel kwam gisteren binnen uit Schotland, afgebouwd door Sandy Nelson.
Werpt heerlijk met de Barrio Smalstream erop, vijftien tot twintig meter werpen gaat is geen probleem.

Mooie hengel hoor, gefeliciteerd!
Ik heb de mijne gisteren afgemaakt, de laatste laag epoxy er op, geen ghostwraps op deze (wel op mijn #6).
Overigens ook een Epic 476, kan niet wachten om er mee te werpen.
Laat de zomer maar komen :)

TL Peter

FrancoisCKX

Even een vraag van een onnozele beginner, hoor. Wat is het voordeel van zo'n glashengel boven een carbon hengel?

HappyFisherman

Ik heb ook maar van die stonfo bobbins besteld, eens kijken of ik dat ook wat vind ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

John

@Francois

Glashengel t.o.v. Carbon heeft niets van doen met voordeel.

Meer met liefhebberij voor een iets "zachtere" actie m.b.t. werpen en buigen van de hengel.
Over het algemeen zijn glashengels ook iets zwaarder in gewicht. (Tenminste bij de CTS en EPIC  (ook CTS blanks ;))

Groet,

John

FrancoisCKX


Quote from: John on February 23, 2016, 18:52:34
Glashengel t.o.v. Carbon heeft niets van doen met voordeel. Meer met liefhebberij voor een iets "zachtere" actie m.b.t. werpen en buigen van de hengel. Over het algemeen zijn glashengels ook iets zwaarder in gewicht. (Tenminste bij de CTS en EPIC  (ook CTS blanks ;))

En het ziet er ook prachtig uit. Dank voor je toelichting.

gijsie20

Good job!
Ik moet de mijne morgen ook even op de post doen voor verlenging.

BV

Gijs en Maurice,

sturen jullie je oude vergunning dan terug naar daar?

Raymond

Ik heb zelf ook zo'n Barrio Small Stream vliegenlijn besteld (in klasse 2). Ben benieuwd hoe hij werpt, ik lees er in ieder geval goede berichten over... :D 
::wtf::

Gert

Quote from: BV on February 25, 2016, 11:00:27
Gijs en Maurice,

sturen jullie je oude vergunning dan terug naar daar?

Ik heb vorig jaar m'n vergunning verlengd. Moest de oude opsturen, en ik had er ook een pasfoto bij gedaan. Maar ik kreeg gewoon de oude weer terug, met een nieuwe datum. Wordt dus inderdaad echt verlengd. (Geen idee wat voor gedachten het meisje erbij had dat ik m'n pasfoto had meegestuurd ;)).

Groet,
Gert

merijn1982

Laat ff weten hoe die is raymond. Ik moet ook nog een keer een nieuwe lijn voor de #2
Tight lines!!

maurice

Quote from: BV on February 25, 2016, 11:00:27
Gijs en Maurice,

sturen jullie je oude vergunning dan terug naar daar?

Ja doe ik.
Stuur een mailtje dat ik het verstuurd heb en je krijgt netjes antwoord terug van ontvangen en retour gegaan.
Ik overstuur hem wel in bubbeltjes envelop met geld erbij.
Geld gaat in gewone witte envelop erbij in.
Dan is het niet zichtbaar of voelbaar.
Je kunt het geld ook overmaken, gewoon ff rekening nr vragen voor versturen.
Geld overmaken en spul op de post, mailtje dat je het hebt overgemaakt en je hebt het binnen 5 werkdagen terug.
Bij overmaken wel naam geboortedatum adres en angelschein vermelden.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Moeten idd fijne lijnen zijn Raymond.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

BV

tx man,

de mijne is ook vervallen, dus moet in aktie komen!

JB

Ben gek op boeken en dvd's, vandaag nieuw boek binnen

Dadelijk eens induiken na het eten  ;D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

JurjenF

Een Shakespeare sigma Fly #6 met een bijpassen reel van hetzelfde merk. Deze zijn bedoeld om later mee te nemen naar Zuid Afrika en daar te laten. Kan daar deze hengel niet vinden vandaar hier gekocht. Helaas te laat binnen om hem afgelopen december al in te pakken, maar kon daar toch nauwelijks vissen (zie antwoord bij mooie verslag van Sjoerd).
Moet alleen nog nieuwe lijn bij (zie mijn topic over 'nieuwe lijn').
Fishing is cheaper than therapy

wh82

#1324

Voor de minder grote plons bij het vissen met droog een Airflo Super Dri Elite DT4F: Double taper twee verschillende tapers.
Omdat ie natuurlijk op een reel moet een Airflo Sniper reel met gratis zink lijn (Airflo Velocity WF5S, wordt nog nagestuurd) er bij gekocht. Prima reel en qua prijs onverslaanbaar, zeker met die gratis lijn er bij. Extra spoeltje en 100yds backing.