Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Rena

Ik hoor ook graag ervaringen met glas hengels en bijbehorende lijnen.
Gebruik je een lijn en wil je er ervaringen over delen,  geef dan aan welke fabrikant en type, met WF5F kun je zo weinig.
Door de verschillende taperingen kan het zijn dat een WF5F anders werpt als een WF5F  ::)

Wellicht een eigen draadje over glashengels en hun merites...

TL Peter

Rena

Heb een Barrio smallstream WF3F besteld voor mijn Larry Kenny 8'1" #3.
Deze lijn heb ik besteld om te testen, ben benieuwd.

Als het water weer vloeibaar is zal ik laten weten wat de ervaringen zijn met deze lijn :)

TL Peter

Heintje Davids

Vandaag binnen gekregen: een 2e hands Old Florida no 4
Er past een #8, #9 of #10 lijn op maar doordat het geen LA reel is blijft het formaat heel handzaam. En LA is leuk maar uiteindelijk maakt het met 200 yards backing er achter geen fluit uit.
Voor de prijs van een reeltje van Chinese makelij een reel met een kwaliteit die vergelijkbaar is met Abel. De reel is (denk ik) ook bijna een kopie van de veel duurdere Abels. Old Florida is de voorloper van het bedrijf dat tegenwoordig heel bekend is onder de naam Nautilus en wordt of werd gerund door de familie Mustad, inderdaad die van de wereldberoemde haken. Voorzien van een enorme kurken slipschijf waarmee een enorm goed instelbare en smeuïge slip wordt verkregen. Kreeg er ook nog een extra Teflon reserve slipschijf bij. En, net als de Blly Pates en Abels ook echt zoutwaterbestendig.









Deze mag, samen met z'n vriendjes, komende maand mee naar Denemarken en van de zomer naar Noorwegen.

FSCHAMP

En wat mag die prijs dan wel zijn Heintje?  Louter uit interesse, als je het niet wil zeggen ook goed.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Heintje Davids

Heb uiteindelijk €125 betaald Gino wat voor deze reel weinig is, en dubbel en dwars waard. Ben er dan ook heel blij mee.

Joost S.

Had na een advies eerst deze vliegvispet genomen.

http://www.jobirowinkel.nl/Harlekijn-super-hoed-rood/geel/groen

Maar die bevalt me toch niet helemaal. De vliegen blijven er ook in hangen soms.


Toch maar deze besteld.

http://www.fishingmegastore.com/simms-flexfit-twill-cap~17642.html

Helaas had ik de groene besteld, en heb de grijze ontvangen. Dat is een beetje jammer, maar deze voldoet ook wel hoor.




Hilco de Visser

Je hebt de grijze ontvangen om dressuur te voorkomen , die groene verjaagd vissen ;-)

HappyFisherman

Die groene is camouflage, die vindt je nooit weer als ie in de bosjes waait...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

@ Heintje : Dit is inderdaad niet al te veel geld voor een zeebestendige molen.  Ik heb recent 130 euro betaald (alles in, met taxes) voor een spoel van een Abel Big Game 2 reel (nieuw spoel met blanco garantiekaart, maar op Ebay verkocht, immers deze spoelen zijn wel niet meer te krijgen in de winkel).
Heb er nu een tweede besteld voor 100 dollar (dit is wel een tweede hands), die ik bij een vriend laat afleveren in de States omdat ik in 3 weken naar de States ga voor mijn werk.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Heintje Davids

Dit was eigenlijk ook zoiets Gino. Ik was op zoek naar een rode extra spoel voor een Abel Super 9 en liep hier tegenaan. Was hiermee uiteindelijk een heel stuk goedkoper uit.

Joost S.

40 honderste stroft fluor.

En twee titanium onderlijntjes......

Helaas, die waren uitverkocht. Maar zaten twee fluorcarbon leaders bij en een notitie dat de titanium onderlijntjes alsnog er aan komen, alleen wat later.

Nou, prima hoor.

Gert

Een Scierra CC4 waadpak.
M'n vorige waadpak heeft het helaas niet lang volgehouden door wat later bleek een fabrieksfout in m'n waadschoen. En met pogingen de sok van het pak te repareren is het hele pak uiteindelijk in de kliko beland :o

Jan Damman

Een Scierra CC6 waadpak.
Mijn andere pak begint wat minimale lekkage op de soknaden te vertonen, dat is in de zomer nog niet zo heel erg maar voor nu lijkt mij dat nu niet zo fijn.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

FSCHAMP

2 x 250 yards #30 lbs, een T-130 & T-200 Teeny lijnen.  Lijnen om vooral op de Waal te gebruiken om op brasem, winde & snoekbaars te vissen
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Jan_Smeijers

Waadstok van Guideline, lijkt me wel handig voor in de Soča  :D

Gr. Jan



Gerrit72


Dat is een beetje off-topic Hilco,
Een soa koop je niet, maar krijg je meestal gratis  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Jan_Smeijers

Quote from: Hilco de Visser on March 15, 2014, 16:37:59
Soa?

Wel overdraagbaar Hilco, door menigeen aangestoken tot obsessief gedragstoornis :)
Gr. Jan


Hilco de Visser

gewoon even goed schoonmaken als je hem er weer uithaalt en opbergt  ::goodjob::

Jan_Smeijers

Quote from: Hilco de Visser on March 15, 2014, 23:08:46
gewoon even goed schoonmaken als je hem er weer uithaalt en opbergt  ::goodjob::

Hahaha, having a dirty mind is joy forever
Gr. Jan


MarcelN

Mooie waadstok Jan, zoek ik ook nog, quanta en waar?
Ik liep vorig jaar de Idrijca in en moest halverwege de locals roepen om een stok te gooien, durfde niet meer voor of achteruit :-[

Jan_Smeijers

Quote from: MarcelN on March 16, 2014, 09:24:12
Mooie waadstok Jan, zoek ik ook nog, quanta en waar?
Ik liep vorig jaar de Idrijca in en moest halverwege de locals roepen om een stok te gooien, durfde niet meer voor of achteruit :-[

Gheghe, schijt je 10 kleuren..  ;D

http://www.peetershengelsport.nl/webshop/products.php?product=Guide-Line-Wading-staff
Gr. Jan


JB

Vandaag m'n ECHO GLASS #3 getest, ik zeg maar zo   ;D ;D ;D    ::jumpers::
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Arjan Maat

Ging die goed John?  ;)

Groeten Arjan

Rena

Bestelt in plaats van een Orvis Superfine Glass, een Epic #5 8' als bouwpakket.
De gekozen blank is "so blue"
Omdat het mijn eerste hengel is die ik ga bouwen, heb ik een kit bestelt, alles zit er in.

Zie je van de zomer iemand met een helder blauwe hengel zwiepen, dan heb je grote kans dat ik het ben  ;D

Als het bouwen van hengels me bevalt dan wordt de tweede een #6 in de kleur "salsa"... voor de zeeforel....

TL Peter