Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Team

Gaan we met z,n drieen???? kan Hilco met twee Vianesen op pad
NUNC  AUT  NUNQUAM

JB

Van de week een ECHO GLASS #3 besteld  ;D (nou maar hopen dat die glimlach blijft)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Sieger

Mooi... daar ga je veel lol van hebben....  ::goodjob::


Sieger

Joost S.

Vol verwachting klopt mijn hart.... Zojuist een koker afgeleverd door de firma Arjan.

Helaas nu 5 dagen verplicht drinken....

Maar sluit niet uit dat ik tussen de polonaises ff een sneak and peak doe, ;-).

Heel het forum bedankt voor alle adviezen, heb nu alles wat ik nodig heb.  Geen snoek meer veilig hier.

aalbrecht

Quote from: Natte vlieg on February 28, 2014, 17:35:44
Vol verwachting klopt mijn hart.... Zojuist een koker afgeleverd door de firma Arjan.

Helaas nu 5 dagen verplicht drinken....

Maar sluit niet uit dat ik tussen de polonaises ff een sneak and peak doe, ;-).

Heel het forum bedankt voor alle adviezen, heb nu alles wat ik nodig heb.  Geen snoek meer veilig hier.
moet je allen nog even wachten snoeken mag even niet dus blijf maar in de roes van carnaval
vliegvissen is een passie

MarcelN

Quote from: aalbrecht on February 28, 2014, 20:00:18
moet je allen nog even wachten snoeken mag even niet dus blijf maar in de roes van carnaval
Volgens mij ben je in de war, het is tot 1 April, of was je van plan ze mee te nemen?

Gerrit72

Quote from: Natte vlieg on February 28, 2014, 17:35:44
Helaas nu 5 dagen verplicht drinken....

Vandaar natte vlieg  ;D

Veel plezier met je aankoop!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Arie de Vries

Kadootje van kinderen voor 60e verjaardag, boek Wondervliegen2 van Leon Janssen
Groet, Arie

Gerrit72



::wtf:: heb ik wat gemist? Nog van harte Arie!
En 60? Dat zou je niet zeggen  :)
Veel plezier met het boek!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Arie de Vries

#609
@Gerrit72 Kweet niet of je wat gemist heb, er werd niet veel ruchtbaarheid aan gegeven, maar bedankt en inderdaad, 60 alweer.
Maar wat een geweldig leerzaam boek
Groet, Arie

Rena

Een Ross Gunnison G2 reel voor op mijn nog te bestellen #5 glasshengel.
Ben er nog niet uit of het een Orvis of iets anders wordt...

Nu alleen nog wachten op het visseizoen  ::)

Heintje Davids

Mooie reeltjes Peter. Ik heb de mijne al zo'n 20 jaar, die dingen zijn onverwoestbaar met een geweldige slip maar inmiddels wat lastig om nog te vinden. Overigens Brinkhoff heeft de glashengels van Diamondback in de aanbieding. Misschien ook het overwegen waard.

Rena

Quote from: Heintje Davids on March 03, 2014, 12:59:29
Mooie reeltjes Peter. Ik heb de mijne al zo'n 20 jaar, die dingen zijn onverwoestbaar met een geweldige slip maar inmiddels wat lastig om nog te vinden. Overigens Brinkhoff heeft de glashengels van Diamondback in de aanbieding. Misschien ook het overwegen waard.

Ik ben erg gecharmeerd van de Ross reels.
Heb heel veel "zooi" verkocht en koop er nu wat andere zaken voor terug.
De Ross Gunnison heb ik gekozen voor zijn tijdloze uiterlijk, modern en klassiek tegelijkertijd.

De diamondback heb ik nog niet gezien, zal kijken of ik deze kan proefwerpen.
Heb ook een T&T heirloom te koop gezien hier in NO, gebouwd door greywolf, heeeeeeel erg mooi :)
Ben ook positief over de Orvis Superfine Glass.

Wat ik zoek is in ieder geval een #5 van ongeveer acht voet.

Nu nog een #3 en een #5 lijn en dan ben ik compleet  :P :-X


Heintje Davids

Een #5, da's nou jammer. Volgens mij beginnen die Diamondbacks bij #4 en lichter. En om je een beetje te verlekkeren: http://www.seeleflyrods.com Alleen een beetje duur wel  :)

Rena

Quote from: Heintje Davids on March 03, 2014, 14:15:45
Een #5, da's nou jammer. Volgens mij beginnen die Diamondbacks bij #4 en lichter. En om je een beetje te verlekkeren: http://www.seeleflyrods.com Alleen een beetje duur wel  :)

Nu heb ik al een Larry Kenny in #3 8,1 voet en dan is een #5 een mooie aanvulling, ook nog een #4 kopen is mi zonde van het geld...  ::)
Er is te veel moois te koop in deze wereld....  :-\


TL Peter

Sieger

Quote from: Rena on March 03, 2014, 13:23:28
Ik ben erg gecharmeerd van de Ross reels.
Heb heel veel "zooi" verkocht en koop er nu wat andere zaken voor terug.
De Ross Gunnison heb ik gekozen voor zijn tijdloze uiterlijk, modern en klassiek tegelijkertijd.

De diamondback heb ik nog niet gezien, zal kijken of ik deze kan proefwerpen.
Heb ook een T&T heirloom te koop gezien hier in NO, gebouwd door greywolf, heeeeeeel erg mooi :)
Ben ook positief over de Orvis Superfine Glass.

Wat ik zoek is in ieder geval een #5 van ongeveer acht voet.

Nu nog een #3 en een #5 lijn en dan ben ik compleet  :P :-X


Heb geen aandelen, maar als je kunt zou ik zeker de Echo glass eens proberen. Die krijgen wereldwijd (zeer) goede recensies, zijn absoluut betaalbaar en bovendien in de gevraagde aftma te koop... #5 is 7'10" lang (238 cm...)



Sieger

Rena

O ja, die seele hengels zijn wel erg mooi, heb maar niet naar de prijs gekeken  ;D

Rena

@sieger :
Ik had er al naar gekeken, echter .. .ik heb al een 6,6 voet #5 en om dan ook een 7,1 voet te kopen ...  8)
Wil er wel graag eens mee werpen, altijd leuk om de verschillen te voelen.

Tl Peter

Sieger

#618
Quote from: Rena on March 03, 2014, 14:42:52
@sieger :
Ik had er al naar gekeken, echter .. .ik heb al een 6,6 voet #5 en om dan ook een 7,1 voet te kopen ...  8)
Wil er wel graag eens mee werpen, altijd leuk om de verschillen te voelen.

Tl Peter

Daarom had ik ook de lengte in cm erbij gezet... Het is geen 7,1 voet, maar 7 voet en 10 inch... dus 2 inch korter dan 8 voet....  ;)


Sieger

Rena

@Sieger

Dat verandert de zaak :)
Zal eens kijken of die echo hier te krijgen is in NO en even spieken op de website.
Over twee weken is er een beurs in Lillestrøm met jacht, vissen en outdoor als thema, ... misschien, misschien :)




JB

#622
Quote from: Heintje Davids on March 04, 2014, 12:44:00
Testje van Echo: http://www.fliegenfischer-forum.de/echoglas.html

Gelukkig was die van mij goedkoper dan de prijs in de " link"  :)

Ps. binnen een week is de betreffende winkelier erachter gekomen dat hij wat ver onder de gemiddelde prijs zat en heeft zijn prijs aangepast  >:(
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Arjan Maat

Quote from: JB on March 04, 2014, 16:16:45
Gelukkig was die van mij goedkoper dan de prijs in de " link"  :)

Ps. binnen een week is de betreffende winkelier erachter gekomen dat hij wat ver onder de gemiddelde prijs zat en heeft zijn prijs aangepast  >:(

Ook een leverancier is ook maar een mens en kan zich wel eens vergissen kwa prijs toch, (al die prijslijsten die er weer voorbijkomen) gelukkig heeft u uw voordeeltje te pakken  ;) Maar idd om hele hordes bestellingen te voorkomen heb ik de prijs maar aangepast, al is het nog niet op het nivo van die Duitse collega. Maar daarnaast ben ik ook wel heel erg geïnteresseerd in de eerste bevindingen met de Echo Glass?

TL Arjan Maat

JB

Quote from: Arjan Maat on March 05, 2014, 08:58:07
Maar daarnaast ben ik ook wel heel erg geïnteresseerd in de eerste bevindingen met de Echo Glass?

TL Arjan Maat

Deze week komen als het goed gaat de extra spoelen voor mijn reel binnen waar de lijnen voor de glass opgezet worden
(WF3 en een DT 3). Komend weekend wordt er dus mee gevist :)
Van de week wel met een oude wf3 geworpen op een grasveldje, en dat voelde  ;D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)