Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rena

Ik heb de vergunning hier http://www.gran-canaria-beaches.com/gran-canaria-fishing-license.html besteld.
Ben er nog niet uit of die ook in de meren geldt, het is in ieder geval een vergunning voor het vissen aan de kust.
Mijn plan is om re proberen harder te vangen en verder alles wat ik te pakken kan krijgen ;)

Het schijnt, dat als je geen vergunning hebt, de straffen niet misselijk zijn.




HappyFisherman

Ik heb vorig jaar wel geprobeerd contact te krijgen met de uitbater van een binnenmeer, maar die reageerde niet op mail... Black bass leek mij wel heel gaaf!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

BlackBass zou ook in Italië kunnen Bram... Tuscia (net onder Rome) is heel goed te bereiken en ziet er mooi uit....

http://www.flyfishingtuscia.com/locandine_benvenuti/benv_NL.htm


Sieger

HappyFisherman

Geinig Sieger! Ga ik eens fijn bekijken :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Als je meer wilt weten, heb ik wel wat contacten voor je...  ;)


Sieger

Beertje

Voor die gene die het komende jaar met zomer vakantie naar Italie gaan, weet ik nog wel een paar leuke blackbass lokatie's.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

BV

Hey Sieger en Beertje,

Heb je ook wat info of ervaringen 250km  noordelijker, dus rechts van Firenze?
We gaan deze zomer twee weken vlak bij Pontasieve.

Ik ken   de gidsen   flyfishingitaly.com en  flyfishingtuscany.com (vrij pittig qua prijs )  en de club Londa al.

Alvast bedankt!


Rena

Scientific Anglers LA 2 456 met reserve spoel.

Heintje Davids

Een fly dryer van Stonfo voor mijn bug bond- en epoxyvliegen, die tevens gebruikt kan worden om wikkelingen van hengels te drogen. Had eerst meegeboden op een 2e hands op MP maar toen de prijs naar €25 ging ben ik afgehaakt omdat je zo'n ding voor die prijs in Engeland nieuw kunt bestellen. Ben helaas niet zo handig als de Hilco's op deze wereld'. Ik wil het de buurt hier niet aandoen dat ze zonder stroom komen te zitten omdat ik, met m'n 2 linker handen met elektriciteit heb zitten testikelen en heb 'm dus maar besteld bij Hans, van Muddler.nl

Sieger

Quote from: BV on December 28, 2013, 19:55:00
Hey Sieger en Beertje,

Heb je ook wat info of ervaringen 250km  noordelijker, dus rechts van Firenze?
We gaan deze zomer twee weken vlak bij Pontasieve.

Ik ken   de gidsen   flyfishingitaly.com en  flyfishingtuscany.com (vrij pittig qua prijs )  en de club Londa al.

Alvast bedankt!

Helaas niet Bart, maar Maurice misschien wel.... ?


Sieger

FSCHAMP

Ik heb net mijn nieuwe A&M # 3 " Czech Nymph " 4 in 1,A&M DC # 3/4 reel + extra spoel, 100 yards 20 Lbs backing en WF3F vliegenlijn binnen gekregen. Ziet er op het eerste zicht super uit. En u kunnen we binnenkort aan Czech en French Nymphing doen zoals de experts.

In het verleden deed ik dit met mijn 9Ft #5 FRM 905-4 of 9Ft #5 FRM 905-4 (Gatti) en CPS reel met olive kleurige Teeny Gary Lafontaine WF5 , maar op kleinere rivieren was dit niet zo subtiel.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hilco de Visser

mooi voor in de haven , kan je gewoon ingooien net als een vaste stok , tussen de bootjes door  ::goodjob::

Gerrit59

Een paar mooie kleuren van kanekalon hair.
Veel hair voor weinig.
Voor de binders van snoekstreamers onder u!

http://www.dreadlockshop.nl/kanekalon-vlechthaar.html

Sieger

Yep mooi spul Gerrit.... Spot goedkoop en net ff iets opener van de EP-achtigen...


Sieger

Gerrit59

Klopt Sieger,

EP is inderdaad mooi spul. Maar als je ziet wat je hier voor 3,95 krijgt.....
Toen het werd bezorgd dacht ik 'wat heb ik nu besteld'!

Sieger

Quote from: Gerrit59 on January 03, 2014, 18:43:29
Klopt Sieger,

EP is inderdaad mooi spul. Maar als je ziet wat je hier voor 3,95 krijgt.....
Toen het werd bezorgd dacht ik 'wat heb ik nu besteld'!

Haha... dat had ik ook... Bijna en verhuisdoos vol....  ;D


Sieger

Hilco de Visser

flink wat streamer ogen en een DT6#ST lijn

Sieger

Post zelf niet zo veel in deze rubriek (kan ik wel aan de gang blijven....  ::) ) , maar vandaag een z.g.a.n. Hardy JET Midge kunnen kopen....

Mooie glas hengel. 6'3" voet en aftma 3 1/2 .... Nu heb ik de hele serie compleet....  ::jumpers::


Sieger

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger



Sieger

Gert

Quote from: Hilco de Visser on January 03, 2014, 19:27:41
een DT6#ST lijn

Huh? Staat dat voor een double taper sinktip????? Moet niet gekker worden....
Leg uit Hilco, wat is dat voor iets?

Groet,
Gert

Heintje Davids

Quote from: Sieger on January 03, 2014, 20:58:54
Post zelf niet zo veel in deze rubriek (kan ik wel aan de gang blijven....  ::) ) , maar vandaag een z.g.a.n. Hardy JET Midge kunnen kopen....

Mooie glas hengel. 6'3" voet en aftma 3 1/2 .... Nu heb ik de hele serie compleet....  ::jumpers::
Heb je van Wijhe weer van z'n oude spul afgeholpen? Als je deze toen nieuw had gekocht was je minder kwijt geweest  :). Maar wel een mooi stokkie!

quaden

okuma reeltje 4/5 voor mijn aankomende #5 :P :P

Hilco de Visser

Quote from: Gert on January 03, 2014, 21:26:07
Huh? Staat dat voor een double taper sinktip????? Moet niet gekker worden....
Leg uit Hilco, wat is dat voor iets?

Groet,
Gert

precies wat je zegt   Double taper  6 met zinkende tip .............is dat zo vreemd dan?   ik had hem ook van Rio in #8

Gert

Quote from: Hilco de Visser on January 03, 2014, 21:42:44
precies wat je zegt   Double taper  6 met zinkende tip .............is dat zo vreemd dan?   ik had hem ook van Rio in #8
Ja, vind ik vreemd, en kende die dan ook niet....
Ook nog aan 2 kanten een sinktip? Lijkt me nogal vreemd als je je lijn er een flink eind uit gooit....