Seizoensafsluiter met een gouden randje

Started by wouter veuger, March 28, 2015, 16:09:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

Vandaag had ik met bart afgesproken om een laatste keer achter de snoeken aan te gaan,ondanks het herfstige weer hadden we er beide erg veel zin aan!

Half 10 stipt stond bart bij mij voor de deur en sprongen we op de fiets om op weg te gaan naar de stekken (die met de auto slecht bereikbaar zijn)

Eerste anderhalf uur was erg stroef,hard werken met die wind en geen actie te bekennen,toen maar even verder gegaan naar een stek waar ik gisterenmiddag een berg voorntjes had gevangen en enkele keren een snoek zag jagen.
Bij de eerste worp was mijn streamer nog niet geland of met een dikke kolk dook er een snoek op,helaas miste ik deze beet,en hij wou niet nog een keer bijten.

Een stukje verderop had bart tot 2 keer toe een klein snoekje mis zien duiken,maar bij de laatste worp op deze stek werd zijn streamer onderschept door iets wat groot aanvoelde,en goed z'n best deed om niet op de foto te hoeven,gelukkig kon ik deze onvervalste polderbak snel in de kieuw vatten,en toen ploepte de streamer er ook meteen uit!
Meetlint gaf 90 cm aan!,een dik vliegenlat pb voor bart,en met een grijns van oor tot oor werd dit moment vereeuwigd:


Wat een prachtvis,en hij was hem ook van harte gegund,want ondanks dat hij nog niet zolang met de vliegenlat vist,heeft hij er heel veel voor gedaan afgelopen periode,en ik was dan ook erg blij voor mijn maat!

Intussen was het begonnen te plensen,en waren we alweer een stukkie verder gegaan,bij een duikertje waar altijd een snoekje ligt,klapte er mooi in zicht een vis van een cm of 65 op mijn streamer,maar deze zat erg diep gehaakt,en hebben we snel weer laten zwemmen.
Een stukje verderop was bart weer de gelukkige en ving vrij vlot achter elkaar 2 snoekies van een cm of 50.

Al met al best weer wat actie zo,en we hadden niets te klagen, op een gegeven moment voelde ik in het midden van een brede vaart Een tik op m'n streamer en leek het wel of ik een tak uit de bagger trok,totdat deze tak ineens terug begon te trekken,en ik een flank van een hele beste snoek zag!

Weer een polderbak!, na een paar felle uitloop pogingen had ik ook deze in de kieuw vast,en het meetlint stopte nu bij 97 cm!,wederom een zeer mooie vis voor dit polderwater:


Meer dan tevreden visten we nog even verder,en kon ik nog een klein snoekje foppen,wat het totaal vandaag op 8 aanbeten en 6 vissen bracht,een absolute topafsluiting van het seizoen!

Bart,het was weer genieten geblazen!,en hoop maar dat we het volgende snoekseizoen nog weer wat mooie dagen mogen beleven samen!

Cheers mate! ::goodjob::

bartkoper85

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, wat een topdag was dit zeg! na al onze inzet ruimschoots beloond! ::agree::

sjoerd

 ::goodjob::  Wouter en Bart, maandag ga ik nog de laatste snoeksessie doen. de op  één na laatste dag dat het nog mag.

Sjoerd

Peter68


Peter68


Gerrit59

Mannen!

Da's geen straf om het seizoen zo af te sluiten met snoeken van zulke afmetingen.
Het regende hier om 09.30 uur al en er stond een straffe wind. Het lokte me niet aan. Eens kijken of ik volgende week op de valreep er nog een vrije dag aan kan wagen. Maar de berichten zo horende waag ik dat te betwijfelen....

Gerrit

jo flyfishing

Mooie afsluiter.
Windvoorspelling heeft me weerhouden van ook een poging te doen.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

bartkoper85

Was verre van ideaal vissen. Harde wind met regen in het gezicht  ::blabla:: maar als je dan met zulke aantallen en 2 90igers beloond wordt vergeet je alles! Pas toen de aanbeten wegbleven kregen we het koud en kwam de klad in het werpen. In overleg maar besloten dat het welletjes was ;D

wouter veuger

Bedankt heren!

@sjoerd: succes maandag!

@jo en Gerrit: ja zoals bart al zei was het erg onstuimig,maar niet geschoten is altijd mis toch...,in dit geval was het goed raak :)

Gert

Zeker een mooie afsluiter mannen!
Mij wilde het gisteren niet lukken om er eentje op de kant te krijgen. 1 snoek(je) hapte tot 5 keer toe naar m'n streamer vlak voor m'n voeten, maar bleef niet hangen. Ik heb het idee dat ie elke keer de streamer volgde en pas als ik 'm uit het water tilde, hij 'm toch eigenlijk wel wilde hebben. Maar ja, dan is het meestal lastig aanslaan.

Groet,
Gert

merijn1982

Tight lines!!

Roel


Gerrit72


Mooie avonturen Bart en Wouter

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Anthony