Gouden kerststreamer

Started by Gerrit72, January 08, 2014, 19:43:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72


Dacht ik met die wedstrijd van Herman dat het de bedoeling was dat we met gouden streamers moesten gaan smijten  ;)
Met de kerst had ik uit balorigheid van kerstslinger een streamer geknoopt. Ik heb gesmokkeld met een beetje bucktail om hem voor wat meer body te geven en achter een kwispelend staartje. Voor en achter een 6.0 haak, met daartussen een (te lange) shank. Helaas kwam ik er niet aan toe om hem uit te laten. Vandaag kon ik wel even naar het water en heb ik een uurtje staan zwiepen met m'n zoontje, uiteraard met dit rare ding.



Direct na een landing van de streamer aan de overzijde van het water, zag ik een snoekje de streamer van onder aanvallen. Vol erop en direct hangen. Een mooi gezicht en grap geslaagd. Over het werpgemak (zeker met de wind die er stond) zal ik het maar niet hebben. Volgende keer gaat er gewoon weer een maatje kleiner op. Wel even lekker uitgewaaid en mijn zoontje weer enthousiast voor snoek kunnen maken.

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit59

Mooie streamer Gerrit!

Blijkt wel weer dat je van low budget materiaal een vangende streamer kunt maken. Als het maar blinkt is mijn ervaring. Ik gebruik ook wel kerstglitter van Deco.  Ben alleen bezorgd als de snoek over de gehele streamer schuift. Zeker ingeval van een kleine(re) snoek blijft er dan van de streamer niet zoveel meer over.
Tot op heden is dat echter meegevallen.
En ach.... een nieuwe maken kost ook niet veel!
Ik heb trouwens net als jij ook goede ervaringen met een van pruikenhaar (felrose) van Action gemaakte streamer. Beweegt echt sierlijk door het water.

Willem

Ik vind m leuk!  ::goodjob::

wouter veuger

Gaaf!, mooi hè die opportunistische snoekebeestjes ::agree::

merijn1982

Cool!! Geeft me wel  steeds meer te denken dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt wat er aan het eind van je staaldraadje hangt:-) geeft niet... ik maak ze wel in alle kleuren en smaken al is het maar omdat ik het zelf leuk vind!

Erg leuke streamer trouwens!!!
Tight lines!!

FSCHAMP

En zo werd een nieuwe pattern geboren. ;)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit72


Bedankt voor de leuke reacties!

Gerrit 59 bedoel je met de strips van deco deze Feeststreamer ?
Daar heb ik goede ervaringen mee. Ze wapperen erg mooi en een korte strip maakt dat de waaier snel samenvouwt, waardoor het lijkt op een in paniek wegzwemmend visje (terwijl de streamer maar 20 cm vooruit gaat). Voor mijn gevoel een echte trigger voor de snoek (of snoekmans dat ook zo ziet, zullen we waarschijnlijk nooit weten :-\). Het geeft mij in ieder geval vertrouwen en dat is ook niet onbelangrijk  :)

Voor mooi wapperen maak ik de strips zo lang mogelijk (die goudkleurige voor op de kerststreamer zijn ook van deco). Een sliert wil na een snoekaanval wel eens breken/doorsnijden. Toch gaan ze best lang mee en aangezien ze niets gekost hebben, bouw ik zo weer nieuwe :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.