OVM forumdag 25-04-15

Started by Troutbuster, January 21, 2015, 15:05:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MarcelN

Die wind, wat zeiden ze nou vanmorgen voor zaterdag 6? Da's daar wel heftig, ik wilde net mijn 3'tje gaan proberen op die botten, kijken of dat wat meer sport geeft ::)

Joost S.

Kan er een reden zijn, wind, regen, weet ik veel. Dat ik mijn 8 nodig ga hebben?

Of kan ik die thuis laten?

Scaramouche

ik zou em meenemen, zonde als je er staat en je je lijn niet weg krijgt.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

FSCHAMP

Ik neem mijn #8/9 altijd mee als ik naar Europoort ga, het is altijd een voordeel als er wind staat en je hebt hem bij.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Joost S.

Ok, dankjewel, ;-).

Ik heb er bereveel zin in.

sjoerd

Het is een beetje afhankelijk van de windrichting kun je er juist voordeel van hebben.
De sessie met Marcel hadden we een straffe wind uit het W/ZW. Je kunt dan ver naar de dammen werpen. Of vanaf de dammen richting het wijd.
Afgelopen zaterdag was de wind N NO. Toen kon ik eigenlijk alleen goed vanaf de dammen naar de binnenbak werpen. Leverde toch 8 botten op.
Of je gaat naar de overzijde van het meer, heb je de wind weer mee.
Maak gebruik van de mogelijkheden, en niet van de onmogelijkheden! ::goodjob::

Sjoerd

Troutbuster

Misvatting!

zware lijn werpt per definitie niet beter met veel wind!

dikkere lijn pakt meer wind dan dunnere

Mijn ervaring!

beter leren werpen en hier in Zeeland altijd veel wind doorgaans, je moet wel dus!!

#5 werpt beter tegen wind dan #8, en "onder de wind door werpen" is gemeengoed, mits de ruimte achter je er is!!

nogmaals, mijn ervaring, een ieder denkt daar anders of zelfde over...

zaterdag zien we het, want wind zal lastig zijn

Gr

Jan
"Petri Heil"


MarcelN

Mee eens Jan, er is echt wel goed met de 6 te werken hoor, ik hou mijn hengel daar nooit verticaal en ook geen 15m in de lucht, da's vragen om problemen, en is je 6 wel een 6 ::) laag houden en snelheid erin brengen.
Wat Sjoerd zegt klopt ook, de dammen zijn ook zo gemaakt/gekronkeld, dat je er vrijwel altijd bij elke windrichting uit de voeten kunt en de vis is overal hoor, zoek en gij......

Herbe065

Net een huisje gereserveerd voor een nacht bij Beachcenter Oostvoorne. Vrijdagmiddag tussen 1300-1330 ben ik er al. 1,5 dag vissen. Heerlijk. Ik hou me aanbevolen voor vliegvisbroeders die er dan ook al zijn om evt bij aan te sluiten.  ;)

Nootjez

Wegens omstandigheden moet ik helaas afzeggen voor zaterdag:(

Veel plezier en vis gewenst en tot op een ander evenement!

grtz

Troutbuster

Jammer Tom

Broeders, lijst aangepast ennehh...... let op je inschrijvings nummer!!

Door afzeggingen veranderd deze steeds dus reken je vooraf niet rijk met een lucky number!! 8) 8)

as vrijdag definitief dus vanaf dan, onthoud zelf je inschrijf nummer!!!

Waarom??  vertel ik jullie zaterdagmiddag !! ;) ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Joost S.

Nummertje 13......   Hmmm......

Dat begint al goed haha ;-).

MarcelN

Vanmiddag even snel tussendoor wat verschillende stekken geprobeerd, overal botten :o de 1e worp was al weer raak, bij de masten en de 1e dam dijk richting Stormvogel zelfde verhaal :'(
In het hoekje tegen natuurgebied lag ik gelijk al achterover, gladde boel daar die keien >:( fijne stek hoor Hidde....

Ik tel die krengen niet meer, bij de Loswal waar ik begon(dam 3 palen) ook 1e worp bot, zoals gewoonlijk inmiddels. Zaten wel erg sterke bij, de buurman dacht dat het forel was ;D

markpiet

Nou dat klinkt goed. Zowel Bot als Forel heb ik beide nog niet op de vliegenlat mogen vangen. De laatste keer op het ovm (lees; de enige keer) had ik 2 keer een volger van beide. Maar zodra ze mij zagen keerden ze gelijk weg.
Ik neem zaterdag zowel mijn 5/6 als mijn 8/9 hengel mee. (en bellyboat en regenpak en enz. want zoals ik al had gelezen, beter "mee" als "om" verlegen)
Nu nog iemand die me begeleid met het optuigen en daarna de gewoon de cracks imiteren. Dat kan zaterdag niet meer mis gaan.
Ik heb al goed weer besteld en als niemand me voor was dan krijgen we dat natuurlijk.

En nu maar hopen dat de verassing voor het inschrijf nummer niet bedoeld is voor een fikse onderdompeling in het ovm.  :P
groeten van Mark
><((((0>

MarcelN

Quote from: Herbe065 on April 21, 2015, 09:45:00
Net een huisje gereserveerd voor een nacht bij Beachcenter Oostvoorne. Vrijdagmiddag tussen 1300-1330 ben ik er al. 1,5 dag vissen. Heerlijk. Ik hou me aanbevolen voor vliegvisbroeders die er dan ook al zijn om evt bij aan te sluiten.  ;)
Ik kan er vrijdag ook wel zijn voor wat liefhebbers, even wat botten voorproeven ;D ik ben er sowieso vrijwel de hele week wat uurtjes te vinden ;)
Na de forumdag ga ik wat anders doen, waarschijnlijk wel in de buurt, heb het er helemaal gehad met die platten.
Ik zag diverse sterntjes langs de dammen zweven op zoek naar grondels, maar als ze er eindelijk 1 zagen, doken ze ook nog eens mis, die zijn er dus eerdaags ook niet meer, alles gaat eraan :'( ijsvogels ook niet meer gespot.
Zijn die krengen er niet op een of andere manier levend eruit te krijgen, speciale netten ofzo, zet ze ergens anders uit.
Hoewel....blanken is er nu nooit meer bij :)

Hidde

Niet zeer gedaan marcel? Had zelf meer last van losliggende keien., gladde ben ik wel gewent uit de rivieren in zweden., maar idd ook bijna op mijn bakkes einde sessie, vermoeid enzo...

Ben benieuwd naar het weer dit weekend, in mijn geval vooral zondag.., de wind gaat het dan vooral bepalen..

Wat ga je hierna op pakken? Zeeforel of zeebaars? Of vette karper op zicht? Zou me ook nog wel grappig lijken... Al moet ik eerst zeebaars pakken dit jaar..

MarcelN

Nee geen pijn, ego een beetje.
Karpers vang ik vanuit de tuin, dus zeebaars, Rene maar eens opzoeken, die weet de weg en dan deel ik die niet..sorry :P

Hidde

Zoals de meeste mensen die zeebaars vissen... ::ban::


Maar heb zelf ook een kaart met spots,ergens...... Al staat daar ook niet alles op.
Vorig jaar einde seizoen ivm laat aanschaffen spullen 3 x op pad geweest , 3x blank. Gaat anders worden dit jaar! ::blabla::

Hidde

En wie weet vind mijn broer een gaatje om me mee op sleeptouw te nemen..,

Hidde

Mocht ik daarentegen zelf een fijne goede stek vinden ben je van harte welkom ;)

MarcelN

Dat wilde ik net zeggen ;) als een ander wat regelt kan en mag je dat niet 'verlinken', zie dat verhaal van Edwin van Dyckers, die nam wat gasten mee en vervolgens verdwijnen de vissen in de zak >:(
daar zou ik dus echt een bloedhekel aan hebben. ReneV heeft zo ook mooie verhalen, rare lui...ook hier dus :-X

Rena

Mannen, ik moet helaas verstek laten gaan.
De omstandigheden laten het helaas niet toe.

Ik wens iedereen een fijne dag :)

TL Peter

Joost S.

Jammer Rena, ik hoop dat het allemaal goed komt.


Aan de andere kant... Zo komt die eerste plaats wel heel makkelijk mijn kant op, ;-).

Koen

Ik ben er definitief niet bij. Ik sta dan in de Kyll :)

Troutbuster

Peter (Rena) en Koen,
Jammer makkers!!

Lijst weer aangepast en ik zeg het nog maar eens, onthoud je inschrijf nr.!

Momenteel nog 1 OVB en dat is Ron O.

Ron, weet je al iets???

Ik hoor het graag en alvast bedankt

de rest, tot zaterdag makkers, het slechte weer wat in eerste instantie werd verwacht, blijkt reuze mee te vallen!!!

We gaan tot op 'het bot"  ;D ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"