OVM forumdag 25-04-15

Started by Troutbuster, January 21, 2015, 15:05:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Lekker Johannes, het is bijna zover!!

ff geduld nog!!

Ik weet niet hoe het momenteel op t OVM is (Marcel???)

tot dan

Gr

Jan
"Petri Heil"


sjoerd

Quote from: Troutbuster on March 25, 2015, 17:23:07
Ik weet niet hoe het momenteel op t OVM is (Marcel???)

Gr
Jan

Jan, lees even het item: is er nog gevist vandaag dan weet je de laatste stand van zaken. :)

MarcelN

#152
Dat gaat helemaal goed komen Jan, lees maar....

Vanmiddag even ruim 3 uurtjes een zonnetje gepakt op het OVM mét resultaat ;)
Bows vs Bones 3-4
Eens kijken of er wat opnames geslaagd zijn, moest weer erg wennen aan de GoPro weer, hoorde de piepjes erg slecht door de wind met aanzetten :'(
lampjes e.d had ik uit gezet, dus kon ook niet checken of de opname liep, vooral van een 55'er lady Bow had het mooi geweest, die ging meermaals skyhigh :P
Alles op de intermediate lijn met 1,5m tip en wooly bugger in het zwart ;) filmpje volgt....prutswerk maar goed.

De dag begon eigenlijk al vreemd, wilde ReneV even spreken maar die moest ineens naar een familie feestje, dus even op de LosWal rondlopen kijken....
Stonden er 2 spinvissers, 1 op de dam links en de ander kwam van de dammen rechts en begon op de kade te werpen :o op mijn vraag of hij geld teveel had keek hij raar, ook viste hij met een kleine rapala plug mét dreg en weerhaken,
zijn maatje die erbij kwam deed het met een Mepps spinner met rode dreg incl. weerhaken van Gammelkotsoe, da's 3 dubbele meerwaarde bonusboete zei ik :) de BOA kon het water in als die kwam :o ze gingen gelukkig weg ::wtf::
Dus ik ben even kort begonnen met de intermediate lijn met wooly bugger in het zwart links van de LosWal, omdat daar vaak nog wat brownies rondhangen in het kommetje, helaas.....
Toen ik rechts van de LW het water in ging, zag ik na 20meter ofzo een vlek van een ruime 1m2 die naar de LW trok, bruintjes! 8) Een korte worp erover van de bugger deed ze niets al snelstrippend, meestal happen ze dan wel ???
Dus verder de dammen op naar achter, onderweg goed kijkend naar leven als aas, niets......
Aangekomen op de 2e dam wat worpen in de wazige binnenbak thv de 3 palen, ik had wind mee maar zag er doods uit, dus een backcast het meer in en boem de 1e mooie male Bow erop, die bonkte wat vreemd maar eenmaal onder de kant begon het gevecht. Daarna een bot erop en Franklin berichtje gestuurd dat het best goed was 8) Het meer was overigens veel helderder dan de binnenbak, maar goed......
Een verre worp wind mee de bak in, klapte er meteen een erg sterke forel op, deze wist wat vechten was vergeleken met het mannetje eerder, vele jumps en runs later kwam ze binnen pfff, viel best mee het formaat, maar wat zijn die meiden veel sterker zeg :D
Daarna weer 2 botten op, een harde aanbeet gemist, bot verspeelt, daarna weer een bot en de laatste was een uitzetter bowtje van afgelopen november, deze twee staan dus wel op film, de rest is allemaal weg :'(

Dus ik denk dat het wel goed komt voorlopig qua vangsten, het was geen graadje te warm voor mijn gevoel, heerlijk zo die 8-9graden, vergeet niet dat het vorig jaar om deze tijd al een aantal dagen 20graden was he.

Kortom, een erg drukke ruime 3 uurtjes, dan krijg je het niet koud hoor, heerlijk weer!


Troutbuster

Broeders!!

de 25e april komt met rasse schreden dichterbij!! ;D

Willen de OVB'ers nog eens kritisch naar hun agenda kijken en indien mogelijk hun status aanpassen??

Momenteel 16 definitieve deelnemers, en 10 OVB'ers

Alvast bedankt

Gr

Jan
"Petri Heil"


JOLP

Hallo Jan,

Je mag bij mij de DV eraf halen en de BQ erop houden


Groet John

Hein

Hallo Jan, wil je mij aub op de lijst zetten. Ook voor de bbq!
Groet Hein

Arno

Jan mijn OVB kan eraf en ik doe mee met de BBQ

ik heb er zin in.

Gr Arno

Bert J.

Nou, dan doe ik ook mee. Mét bbq!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

jur606

ik had mezelf al niet op de lijst gezet i.v.m. dat ik vrij zeker dan in/naar Denemarken ga en dit klopt ook.
S6 ik ga een week in het water lopen en zowel vliegvissen als spinvissen.
(mijn zoon heeft er nu al zin in na vorig jaar :P pap gaan we weer in zee staan en vissen nu 10 jaar)

S6 op het OVM de 25 ste


Troutbuster

Broeders,

Lijst bijgewerkt met aanpassingen en nieuwe aanmeldingen!

Wordt een mooi dagje!! ;D

Hopelijk werkt het weer een beetje mee!! ::bidden:: ::bidden::

Er staan nog een aantal "OVB'ers" in de lijst

Kijken jullie nog??

Laat maar horen, ennehh.... er kunnen nog makkelijk deelnemers bij hoor!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Marco B

#160
Heb besloten dit jaar voor het eerst in 8 jaar niet met m'n vismaatjes naar Denemarken te gaan en ben er dus bij. Graag inclusief ritueel vlees verbranden! Misschien ben ik iets later want 07.30 uur is voor mij wel erg vroeg :)
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

MarcelN

Ik ga morgen en mogelijk zaterdag ook nog even kijken daar, dus mocht er iemand mee willen 'proef'vissen...
Alle voortekenen zijn onverwacht gunstig, ondanks de 'warme' winter, is het nu nog steeds relatief koud dus alle kans dat het nog goed komt dit jaar!
Wat is goed? Nou als je de binnenbak inloopt en ineens spuit er een grote forel weg, met een dikke V-spoor achterlatend, dat betekend dat we op zicht kunnen gaan jagen, niets mooier dan dat ::agree::
Mocht je er daar 1 haken, dan schrik je je rot, het beest kan immers niet duiken, alleen maar volgas ervandoor 8) zorg dus a.u.b dat je spullen tiptop in orde zijn, dus minstens 20/100e nylon en/of liefst wat dikker FC ivm geen rek en mindere kracht.
Werp je een knoopje in je tippet, vervang het direct!

Uiteraard lezen jullie de bevindingen hier weer van mij ;) maar de vangsten worden nu al steeds beter.

Jan, ik denk dat er nog iemand meegaat, ene Louis ook lid hier, maar dat verteld hij vast zelf wel :-X

Troutbuster

Komt goed makkers!!!

Lijst weer bijgewerkt (bedankt voor de opmerkzaamheid Arno)

Momenteel 20 man definitief!!

Ik ga volgende week ff langs de stormvogel om de BBQ vast te leggen

Hannus!!!

Bedankt voor het sponsormateriaal makker!!!

Helemaal top!!

dus.... broeders!!

Er volgt een mooie afsluiting van de OVM dag!!! ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


FSCHAMP

Ik kijk er echt al naar uit  :), maar ik moet dringend beginnen met vliegen maken denk ik.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Troutbuster

Patronen legio Gino!!

Leef je uit zou ik zeggen!! ;D

Tot dan

Gr

Jan
"Petri Heil"


Herbe065

#165
Jullie mogen mij noteren als deelnemer inclusief BBQ! Definitief. Het wordt de allereerste keer OVM, dus hoop veel op te steken. Ik zal me vast gaan inlezen en gaan binden......

Gr, Marco

MarcelN

#166
Gezellig Marco ::goodjob::
Bind wat zwarte wooly buggers, beige en grijze zonker streamertjes en grijze garnaaltjes en natuurlijk zwarte bibio's, al hebben we meestal alles in ruime voorraad bij ons ;)
Tot dan 8)

Herbe065

Top! bedankt voor de tips alvast. Heb heel lang alleen meegelezen op het forum en ben pas lid geworden. Verheug me er erg op!

Troutbuster

Marco, welkom bij de club makker

Je staat er groen op! ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


MarcelN

Vandaag bijna de hele dag staan werken op het OVM voor maar 5 vissen, daarvan waren 4 geen uitzetters! :-X >:( en 1 regenboogje van vorig jaar :)
Duidelijk het gemis aan zon=minder activiteit, wel zag ik vele reigers al plaats nemen langs de rietkanten, mogelijk weten zij meer? Ik heb er geen grondels of stekelbaarzen gezien...nog.
Ook op de ondiepe 'flats' geen  spoor van vis...maar het wordt lente, het komt eraan, de temperatuur gaat omhoog zegt men ::)

MarcelN

Heren, ik kreeg vandaag nog de goede tip van ReneV, of jullie aub een lijnmand willen meenemen of maken/kopen alles kan, maar is erg belangrijk zodra er vanaf de dammen wordt gevist!!
Het hoeft niet die té dure groene van linekurv te zijn, de sponsors hebben ze vast ook(kan ze niet vinden) of anders de ikea ofzo, ik dacht ooit ergens een simpele maar effectieve oplossing gelezen te hebben.
http://www.dyckers.com/Flyfishing_Tools_and_more/Stripping_basket_with_belt
of een flexi-stripper http://www.poseidonflyfishing.nl/index_bestanden/Page1845.htm

Hidde

Snap die 4 geen uitzetters niet... Platvis?

A&M heeft wel een betaalbare stripmand. , idd wel fijn ja , toch zonde van je lijn en de vis als die er vandoor gaat en je lijn blijft achter een steen hangen..

Hoop mijn ovb te kunnen veranderen maar voorlopig nog geen baby hier....

jo flyfishing

#172
Ikea stuff, been there done that, bought the linekurv (ook te krijgen bij Arjan http://pro-flyshop.com/products/stripping-basket ) .

Ikea line basket is een lapmiddel. In  http://www.flyfishing.co.uk/saltwater-fly-fishing/33572-stripping-baskets-8.html zie hoe het eruit ziet.
Hier met wat meer toeters en bellen http://www.instructables.com/id/Fly-Fishing-Stripping-Basket-made-from-Repurposed-/?lang=pt&ALLSTEPS

Nadelen :
    door de rand helt de mand naar beneden af. Geen probleem als er niet te veel wind is.
    eigenlijk wat te klein en net te ondiep. Geen probleem als er niet te veel wind is.
Voordeel :
    Als je een oude riem recycleert en http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/60248418/?query=F%C3%96RSIKTIG koopt, heb je voor 2,99€ een stripmand.

Ik ga vandaag nog eens een kijkje nemen aan ovm en een lijntje gooien.


"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Marco B

Wat ook goed werkt zijn die niervormige plastic mandjes die gebruikt worden om waterplanten in de tuinvijver te houden. Door de vorm sluit het goed aan op je lichaam. Doordat er gaatjes in de bodem zitten kun je er ty-ribs doorheen doen en op de gewenste hoogte afknippen. Een paar sleuven in de bovenkant snijden waar je een riem door kunt halen en verstevigen met ductape en je bent klaar. Ooit eens eentje gekregen van een kennis en er ruim een jaar mee gedaan en daarna zelf gemaakt. Kosten: slecht een paar euro!
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Nootjez

schepnet tussen de waadriem steken en klaar, werkt prima voor mij :)