OVM forumdag 25-04-15

Started by Troutbuster, January 21, 2015, 15:05:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rena

Ik ben nog steeds OVB, maar als ik kom naar het OVM, dan ben ik meer dan bereid om iemand te helpen.
Hoewel ik geen OVM crack ben, heb ik er redelijk veel gevist et vaak goed resultaat.

Gewoon gaan en er een leuke dag van maken...

... en vergeet niet dat iedereen beginner is geweest  :P

TL Peter

Troutbuster

Quote from: GJ on February 06, 2015, 06:47:14
Ik ben er definitief niet bij. Mijn ovb kan er af. Ik heb even wat twijfel gehad maar ik krijg in dit topic als beginnend vliegvisser door enkele berichten sterk het gevoel dat ik als nieuwkomer beter weg kan blijven...Veel plezier allemaal de 25ste.

Jammer en een onbegrijpelijke actie ::)

Maar ik respecteer ieders beslissing, en ik haal je van de lijst af.

Gr

Jan
"Petri Heil"


MarcelN

Quote from: GJ on February 06, 2015, 06:47:14
Ik ben er definitief niet bij. Mijn ovb kan er af. Ik heb even wat twijfel gehad maar ik krijg in dit topic als beginnend vliegvisser door enkele berichten sterk het gevoel dat ik als nieuwkomer beter weg kan blijven...Veel plezier allemaal de 25ste.
Da's wel heel raar geformuleerd, er zal wel wat anders zijn op die dag voor je, maar wij helpen je allemaal hoor!

FSCHAMP

GJ ook ik begrijp je reactie niet. 
Ik ben een ervaren vliegvisser, maar op het OVM ben ik een beginner net als jij.  Ik heb er tot op heden nog nooit gevist. Nu, ik weet meestal wel mijn vis te vangen, zelfs als ik er nog nooit gevist heb. 
Ook ik kan tips geven ivm vliegvissen op zo'n grote waters, alhoewel ik zoals ik al eerder aanhaalde een beginner ben op het OVM.

Trouwens zelfs als er geen tips gegeven worden, kan je op zo'n dag nog steeds veel leren door gewoon je ogen te gebruiken.  Ik heb vroeger voor ik gaan wedstrijdvissen ben in het vliegvissen, dikwijls gaan kijken naar deze wedstrijden en ik heb er ook controles gedaan en hierdoor heb ik zeer veel geleerd.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Joost S.

Heb nog even na gekeken, en snap het echt niet. Misschien wat bad air van een ander topic? De reacties tonen toch wel aan dat iedereen gewoon welkom is hoor.

Ga gewoon samen met mij op avontuur man GJ ! Wordt hartstikke tof man!

;-)

jo flyfishing

#130
OVM toch al even gaan verkennen vandaag.



En dit is de dader: haakje #6 totale lengte ong 3 cm.



j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Koen


FSCHAMP

 ::goodjob:: Jo, de nul is er af voor het OVM
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

jup. net op het moment dat ik dacht: ik ga toch eens in de polders kijken, beet diene bruine.
was toen 3 uur ah vissen, zonder iets te zien.
Ben dan maar gebleven.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Pfff net op tijd dan, er zijn beginners die vissen weken daar zonder wat te vangen en kappen er dan mee, dit motiveert!

Troutbuster

 ::agree::

Doorzetters, daar houden we van

Ervaren of onervaren, maakt niet uit, uren maken en succes volgt gegarandeerd eens!

Mooie vis Jo!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


jo flyfishing

Dat heb ik gehad  toen ik meer dan anderhalf jaar geleden begon.
Moet dan zo'n keer of 15 zijn gaan vissen op een reservoir van de club waar ik nu nog bij ben, over een maand of 5 gespreid, zonder iets te vangen  :-[ .
Best frustrerend.

Gelukkig is het nu een beetje beter. Met hier en daar de hulp van een paar goede geduldige zielen. ALs ze dit lezen, weten ze dat zij het zijn.  ::goodjob::

Jo.

Quote from: MarcelN on February 07, 2015, 23:41:27
Pfff net op tijd dan, er zijn beginners die vissen weken daar zonder wat te vangen en kappen er dan mee, dit motiveert!
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

JB

@Jo

Dat streamertje zag ik het goed booby eyes en looddraad?

De dan aan een Floating, Sink of Int. lijn.

Alvast bedankt  ;)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Hidde

Zie geen lood draad, zal wit garen zijn rond de fibers , lijkt
Op de fibers waar ik ook mijn zeebaars streamers mee bind.
En booby eyes idd, zal dus aan een zinklijn gevist worden denk ik..

Ook maar weer vaker die kant op,andere favoriete stek is nog dicht en gaat wellicht niet meer open ook dus focus zal op ovm gaan liggen..
Alleen wel wat minder naar loswal en wat op andere stekken proberen..

jo flyfishing

#139
Geen lood. Booby eyes wel een beetje gefixeerd met wat uv lijm, anders leek het me te fragiel.
Het geheel was reeds maar ter nauwernood zwevend. lood zou het doen zinken, en maken dat je groen mee opneemt van de bodem.

Aan het begin van het binnenstrippen van de streamer is dat zo geen probleem, na een meter of 10 wel, de lijn en leader zitten dan op de bodem, en de streamer gaat dan heel dicht bij of over de bodem.
Daar heb ik nu (bijna) geen last van gehad, integenstelling tot andere niet drijvende streamers die ik gebruikt heb.

Het geheel inderdaad aan een zinkende lijn (di3) gevist, gewoon een stuk fluorocarbon van 0,24 (denk ik) van ong 1,5 m lang.

De di3 heeft als voordeel dat als je direct begint te strippen aan een redelijke snelheid, je redelijk aan de oppervlakte kan blijven, en als je even wacht na het ingooien, en wat trager stript, je over de bodem gaat (als het niet te diep is toch, anders moet je wel heel lang wachten).

En voor je een intermediate beneden hebt, gaat er ook een pak tijd voorbij.

j.

Quote from: JB on February 08, 2015, 19:56:55
@Jo

Dat streamertje zag ik het goed booby eyes en looddraad?

De dan aan een Floating, Sink of Int. lijn.

Alvast bedankt  ;)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

JB

@Jo
Bedankt op de foto leek het net of er loodwikkelingen te zien waren op de haaksteel.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

markpiet

Ik ben erbij. mijn ovb kan omgezet naar definitief. Ik hoop dat ik de 25e mijn eerste ovm forel zal vangen. Zo niet dan zit er in ieder geval nog een heerlijke troost bbq. aan vast.
Ik zie jullie de 25e.
groeten van Mark
><((((0>

Troutbuster

Mark,  geregeld!!

Tot dan (of eerder!)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Joost S.

#143
Heb wat vragen, ter voorbereiding. Wellicht ook leuke info voor andere debutanten, ;-).

- welke vliegen mogen niet ontbreken in je doos voor deze dag?

- welke dikte van je tip en leader?

- met of zonder verklikker? Of verschilt dat per persoon of wissel je op de dag af en toe?

- ik heb een brodin cuttroad netje. Is dat groot genoeg voor op het OVM, of moet ik een groter net mee nemen?

- een waadpak nodig voor die dag?



- is er een waterkaart of andere info over dit meer te vinden waar je als vliegvisser wat mee kan? 

- is het duidelijk waar je wel en waar je niet mag vissen als daar voor het eerst komt. Of wordt dat misschien op de dag zelf aangegeven?


Tot zover even, bvd. Heb er al heel veel zin in eerlijk gezegd.

FSCHAMP

Joost,

ik denk dat je best het ganse topic nog eens doorgaat, want in deze topic zit een kaart en er worden verschillende vliegen aangegeven.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Joost S.

#145
Ooops, helemaal vergeten. Ik dacht al die waterkaart ergens gezien te hebben, maar kon hem niet meer vinden in andere topics, haha.

Staan inderdaad goede tips in dit topic zelf. Excuses voor het ongemak, ;-).


Alleen de maat van het net zou ik nog graag weten.

Koen

Ik word een OVB, als het weer mee zit sta in knie diep in de Kyll dat weekend. Mijn maatje heeft een verlof toestemming gekregen van moeders de vrouw en die krijgt ie maar 1 of 2 keer per jaar :P

Troutbuster

Broeders!!

Lijst bijgewerkt

Koen op OVB en Arie de Vries helaas moeten schrappen,Arie heeft per PM afgezegd

Hannus, je geste is welkom (zie PM)

Nog 6 weken te gaan!! ;) ::dance::

Gr

Jan
"Petri Heil"


Inderk

De OVB moet bij mij blijven staan.  :-\
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Satch

Beste allen,
ik rijd zaterdag morgen 25 april vanaf Den Haag (rond Kijkduin) richting Oostvoorne. Als er nog iemand wil meerijden? stuur dan even een pb :)
Tot in ieder geval over 1 maand!

Grt Johannes.