OVM forumdag 25-04-15

Started by Troutbuster, January 21, 2015, 15:05:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcelN

Quote from: GJ on January 30, 2015, 13:53:02
Ben nieuw op het OVM, nieuw op groot water en een groentje wat vliegvissen betreft. Dus wie houdt er van een uitdaging :)
Tja dan spring je wel in het diepe hoor, maar dat deed ik ook 3 jaar geleden na ruim 35jaar niet meer gevist en gevliegvist te hebben, mijn re-intro was op het OVM met 2 mooie forellen en een paar eraf, ik was gelijk verkocht!
Ik zal het met Jan eens overleggen wie de cracks in de groep zijn, als er een hatch is van bibio's is werpkunst niet nodig, ze komen hem wel halen dan ;D aan de andere kant als het een leerdag moet worden voor je, vangen wij dus niets :-\ we moeten dus een middenweg vinden, komt vast goed ;)

Scaramouche

Is het eventueel nog een idee om Bas de Bruin te vragen of hij voor de OVM-groenen zou willen gidsen? Daar zal hij wel iets voor vragen denk ik maar als je dat over 5-6 man kunt uitsmeren valt het misschien wel mee. Dan heb je wel een local die je ook nog eens kan helpen bij je werptechniek.

(misschien ben ik nu aan het vloeken in de kerk, maar dat merk ik vanzelf dan wel )
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

jo flyfishing

Voor mezelf (ook nieuweling op OVM) is het meer een beetje de praktische kanten van de visserij aldaar.

Kan je zomaar overal tot aan de dammetjes geraken?
Kan je van dammetje naar dammetje of is het te diep tussen (geul?).
Zijn er kanten die meer of minder interessant zijn : er zijn blijkbaar nogal wat van die dammetjes verspreid over noordelijke, westelijke en zuidelijke oever? wat met dat 'eiland' in het zuidoostelijk gedeelte?
Is een waadstok aan te raden?
Wat zijn de 'do's and don'ts' van OVM? vb. vissen van de stijger aan de stormvogel?
Ongeschreven afspraken met duiikers/surfers?

j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

p.forel

Eiland  valt onder het natuurgebied dus verboden te waden /vissen .

MarcelN

Quote from: jo flyfishing on January 30, 2015, 20:21:23
Kan je zomaar overal tot aan de dammetjes geraken?
Kan je van dammetje naar dammetje of is het te diep tussen (geul?).
Zijn er kanten die meer of minder interessant zijn : er zijn blijkbaar nogal wat van die dammetjes verspreid over noordelijke, westelijke en zuidelijke oever? wat met dat 'eiland' in het zuidoostelijk gedeelte?
Is een waadstok aan te raden?
Wat zijn de 'do's and don'ts' van OVM? vb. vissen van de stijger aan de stormvogel?
Ongeschreven afspraken met duiikers/surfers?

Dat zijn goede vragen inderdaad, iemand vroeg mij dat vandaag nog, van dam naar dam is heel listig, vaak is een paal langs de dam een punt waar je erin in en uit kunt, hier zijn vaak extra stenen gestort.
Ik ken alleen de noord-west zijde op mijn duimpje en alle steigers zijn verboden om vanaf te vissen, alsook die bij de stormvogel.
Misschien dat Piet (forel) ook meegaat, die weet er beter de weg, soms te herkennen aan de rode pruik en rode feestneus :-X
En of Bas en evt Sepp erbij kunnen zijn, goed voorstel, maar ik heb die leerlingen van ze bezig gezien, die kunsten kun je volgens mij nooit in 1 dag :o petje af hoor, staat ook hier op de verlanglijst.

Scaramouche

Quote from: MarcelN on January 30, 2015, 22:00:29
En of Bas en evt Sepp erbij kunnen zijn, goed voorstel, maar ik heb die leerlingen van ze bezig gezien, die kunsten kun je volgens mij nooit in 1 dag :o petje af hoor, staat ook hier op de verlanglijst.

Nee, in 1 dag zeker niet. Maar dan heb je het waarschijnlijk over de EFFA instappers, die kunnen inderdaad wel wat. Maar ze begeleiden alle niveaus.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

#81
Dát zal het geweest zijn, zag er goed uit! ::agree::
Zeg het maar, ik kan wel een 'vissie' bij ze uitgooien, of iemand moet ze nóg beter kennen. Met Bas heb ik redelijk contact vwb vreemde snuiters daar en met Sepp vis ik regelmatig daar.
Zoiets moet je wel bijtijds vragen lijkt me, ik zal hun agenda eens doorspitten.... http://www.modernflycasting.nl
op hun blog staat nog een ovm filmpje, en nee Cornuco  ::) , die is niet door Steven Spielberg gemaakt.

Misschien ook handig om het OVM in kaart te gaan brengen vwb doorgangen en stekken en deze bij de Stormvogel uit te delen, zodat we alle kanten op kunnen en niet als 1 grote kliek de boel verstoren.

FSCHAMP

Quote from: jo flyfishing on January 30, 2015, 20:21:23
Voor mezelf (ook nieuweling op OVM) is het meer een beetje de praktische kanten van de visserij aldaar.

Kan je zomaar overal tot aan de dammetjes geraken?
Kan je van dammetje naar dammetje of is het te diep tussen (geul?).
Zijn er kanten die meer of minder interessant zijn : er zijn blijkbaar nogal wat van die dammetjes verspreid over noordelijke, westelijke en zuidelijke oever? wat met dat 'eiland' in het zuidoostelijk gedeelte?
Is een waadstok aan te raden?
Wat zijn de 'do's and don'ts' van OVM? vb. vissen van de stijger aan de stormvogel?
Ongeschreven afspraken met duiikers/surfers?

j.

Dit zijn ook de vragen, die ik heb.  Ik heb wel wat ervaring op grote plassen vanaf de oever of vanuit een boot of belly-boat.  Ik heb nl. in Kluizen (B), Bambois (B), Veerse Meer (NL), Bewl (GB), Hanningfield (GB), Grafham (GB), Rutland (GB), Loch Currane (IRL), Jasper lake (US) enz. gevist gehad en goed gevangen gehad.  Maar als je wat info kan bekomen zoals Jo dit aangeeft, dat is altijd welkom. Niemand toevallig een kaartje van het OVM met deze info op of waar kan je er makkelijk met een BB er in?

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing


::goodjob::

Quote from: MarcelN on January 30, 2015, 22:51:21
Misschien ook handig om het OVM in kaart te gaan brengen vwb doorgangen en stekken en deze bij de Stormvogel uit te delen, zodat we alle kanten op kunnen en niet als 1 grote kliek de boel verstoren.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

Oeps, die laatste regel had ik niet gezien Marcel  ::)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

De vraag is de deur uit naar de meester/wizzard of casting 8)

GJ

Quote from: MarcelN on January 30, 2015, 18:08:33
Tja dan spring je wel in het diepe hoor, maar dat deed ik ook 3 jaar geleden na ruim 35jaar niet meer gevist en gevliegvist te hebben, mijn re-intro was op het OVM met 2 mooie forellen en een paar eraf, ik was gelijk verkocht!
Ik zal het met Jan eens overleggen wie de cracks in de groep zijn, als er een hatch is van bibio's is werpkunst niet nodig, ze komen hem wel halen dan ;D aan de andere kant als het een leerdag moet worden voor je, vangen wij dus niets :-\ we moeten dus een middenweg vinden, komt vast goed ;)
Ik kan inmiddels wel iets natuurlijk :) als het in een klein watertje is dan red ik me wel! Het gaat mij er vooral om dat ik achter iemand aan kan hobbelen die zo nu en dan wat tips geeft. Ik kan me niet voorstellen dat je dan niets meer vangt...
Maar als er crack komt die de onervaren ovm vissers op weg helpt dan hou ik mij aanbevolen natuurlijk!

Scaramouche

Quote from: MarcelN on January 30, 2015, 23:23:07
De vraag is de deur uit naar de meester/wizzard of casting 8)

::goodjob::

In februari zie ik ze weer bij een werples in de Bernisse, als ze dan nog niets hebben laten horen vraag ik het ze nog wel even.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Scaramouche

En ik heb trouwens nog een extra aanmelding: Erwin, een vismaatje van me, wil ook komen en rijdt met me mee. En dan heeft hij geen keus en moet ook mee-barbecuen  ;D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Jan Damman

Jan,

Jetlag uitgeslapen en agenda nagekeken, OVB kan er bij mij doorgestreept worden.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Rena

Zwaar OVB maar ga proberen er bij te zijn (ook de BBQ dan), het is alweer veel te lang geleden dat ik in NL was.
E.e.a. is afhankelijk van de verkoop van mijn huis (buitenhuisje iemand ?!) en de baan die ik misschien wel/niet heb  :-\ in Trondheim.
Of ik met het vliegtuig of de auto (kajak mee) kom weet ik dus ook nog niet en waar ik zal/kan verblijven...

Zwaar OVB dus, maar probeer erbij te zijn.

Proost Peter

Team

Huisje verhuren  brengt geld op??
En als je met de kajak komt, dus niet vliegen en geen auto, spaar je geld uit, gewoon de kust volgen, en dan bij Zeeland naar binnen ;D
NUNC  AUT  NUNQUAM

GJ

Ik meld me nog niet af maar mijn definitief wil ik graag naar een OVB aanpassen. Ik laat binnen 14 dagen weten of het een definitief wordt.

p.forel

Team hoop dat je beter kan vissen dan TOM-TOM spelen.

OVM is echt gelegen in Zuid-Holland. 

Troutbuster

Broeders,

Ik denk dat ik het voorlopig zo allemaal in orde heb,

Erwin, ( maatje van Scaramouche) staat erbij, Jan Damman definitief, GJ weer onder OVB en Peter "Rena" staat erbij onder OVB

Peer, ik hoop dat je erbij kan zijn makker, maken we gelijk plannen voor een tripje naar de Wranghe!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Scaramouche

25 man als iedereen komt   :o

Moeten ze voor zo'n groep niet wat extra vissen uitzetten?  ;D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

p.forel

Op forum dag  mag je hopen op weinig goede berichten over OVM en niet al te best weer.

Anders kan het wel verdomt druk zijn die dag  .

Satch

#97
Ik schaar mij wat betreft OVM of ander groot meer vissen ook bij de 'groentjes'. Maar kan wel dusdanig vissen dat ik geen extra ballast ben of als een 'vogelverschrikker' sta te zwiepen ;)

Heb inmiddels al aardig wat info verzamelt (buitenom dit fantastische forum) wat ik uiteraard met julder wil delen.

kaartje


bindpatronen
http://vliegvissen.startpagina.nl/prikbord/8608091/8608095/re-bindpatroon-ovm-zager-#msg-8608095
http://globalflyfisher.com/video/ovm-nymph
http://www.hansteunisse.phpwebhosting.com/Pagina's/48%20Het%20stokje.htm

websites
http://www.ronaldditmer.nl/FF/Water/Frame_OVM.htm
http://www.vnv.nu/index1.php?id=6&cat=52809ea559f2b&prov_id=406c2aadde284&page_id=407e91f8bc812
http://www.qflyshop.com/vliegvisblog/ovm.html

Scaramouche

Goed plaatje en goede links.

Ik ben wel verbaasd dat die binnenbak helemaal links verboden is? Daar heb ik mooie vissen gevangen  :-[ en volgens mij is dat ook waar tijdens de bibiohatch het grote vreetfestijn plaatsvindt?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Joost S.

#99
Ik ben er ook zeker bij, inclusief bbq.

En ik ben ook zo groen als gras, maar ik wens geen handje.

Ik ga vollen bak in mijn eentje falen! Haha, ;-).

Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat iemand anders tijd verspeelt met mijn geklungel. Ik vermaak me wel hoor. Wil wel het een en ander weten mbt veiligheid, maar hoe ik een vis moet vangen en waar ze zitten? Dat wil ik liever zelf uit vogelen. Dat is voor mij al de helft van de voldoening van de uiteindelijke vangst.


Ik ben er dus bij! Heel veel zin in, eindelijk eens wat gezichten in het echt zien. En eens een "echte" forel scoren!


Heb dus de auto, woon in Breda. Mocht je mee willen rijden, dan lees ik het wel.