adresje voor hengelreparatie (nieuw oogje wikkelen) in het Noorden?

Started by André_84, September 08, 2015, 12:59:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

André_84

Hey lui,

Helaas is er tijdens mijn vakantie een oogje van mn vliegenhengel afgebroken. De hengel is het misschien nauwelijks waard (gekocht voor €50,- op marktplaats), aan de andere kant moet het niet zo'n grote ingreep zijn. Hebben jullie misschien tips voor goedkope adresjes in het noorden prov. Groningen)?

Toevallig ken ik wvr rods in Oostwold, hebben jullie nog andere opties? Desnoods doe ik zelf een poging...


Johan H

Als je het vakkundig , netjes en mooi gerepareerd wilt hebben, blijft alleen Willem uit Oostwold over

Johan H

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

henkverhaar

Persoonlijk zou mijn advies zijn: doe het zelf. Het is geen hogere wiskunde, en het komt altijd van pas als je het kunt. En als het de eerste keer er niet helemaal perfect uitziet: functioneel maakt dat hoegenaamd niets uit. Eén waarschuwing: als je bestaande wikkelingen moet verwijderen: doorsnijden, met een scheermesje, OP de oude ringvoet - nooit ergens zomaar op de blank. Je mocht eens uitschieten... En met dat scheermesje, liefst niet recht naar beneden snijden (dan kun je het na een snijbeweging weggooien) maar parallel aan de blank (op die ringvoet dus...) alle wikkelingen doorsnijden. Truukjes om ringen tijdelijk vast te zetten, wikkeldraad op te zetten en af te werken, en voor het maken van sierwikkelingen zijn relatief eenvoudig te vinden. Afwerken: het kan natuurlijk met de speciale hengel (wikkelingen) lak, maar een klassieke benadering met een paar (DUNNE) laagjes 'ouderwetse' vernis is ook helemaal niks mis mee (krijg je meteen die Bruce & Walker look...). De enige functie van de lak is het 'fixeren' en van weersinvloeden afsluiten van de wikkeling, die verder het eigenlijke werk doet.

Kruijff

Je hebt gelijk Henkverhaar. 'T is inderdaad geen hogere wiskunde. Gewoon zelf doen dus. Rolletje dun wikkelgaren aanschaffen en een potje lak. Wikkelingetjes goed tegen elkaar aanleggen en goed aflakken. Je zult versteld staan van de eenvoud!
Gr Ed

H. Middel


André_84

Willem ken ik en die is ongetwijfeld goed. Ik ga desondanks toch zelf maar een poging wagen. Ik heb de hengel op  marktplaats gekocht voor en schijntje, zelf doen vind ik toch meer passend. Heb eerder eens een hengel compleet gestript, met het doel deze weer opnieuw op te bouwen. Dit is er helaas nooit van gekomen (kale blank cadeau gedaan aan iemand met meer tijd), maar wel enigszins in het wikkelen e.d. verdiept. Nu nog even het juiste oogje ergens scoren. Het is het 2e oogje van onderen en gelukkig niet het startoog of het topoog. de hengel functioneert er wel om.

Arie de Vries

Kom je er niet uit dan zou ik Martin de Vries van Alfarodbuilding proberen
Groet, Arie