GoPro 3+ black edition

Started by JB, December 22, 2013, 01:41:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JB

Ik ben op zoek naar een leuke actioncam. Ik hoorde over de GoPro 3+ Black Edition  leuke reacties maar na het zien van het filmpje van MarcelN ben ik toch aan het twijfelen. Wat mij opviel in het filmpje was dat de horizon een aardige kromming vertoont, is dit het gevolg van de 190o lens of is het dat dit soort actioncams niet geschikt zijn voor grotere afstanden. En zou de lens van de Silver Edition 170o hiervoor beter geschikt zijn.
Wat mij ook opviel was dat in het laatste gedeelte van het filmpje de horizon vrij recht leek.

Wie o wie helpt mij op weg?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

MarcelN

Hoi JB,
je kunt de GoPro volledig instellen via je smartphone, dus ook SuperView in 1080 mode uitschakelen, ik vind die SV mode ook minder mooi maar ben er nog maar net mee bezig.
Ik heb ook een Olympus TG-2, deze maakt ook prachtige opnames, misschien wel mooier, maar is natuurlijk wat groter en kan ook onder water.
Sepp Fuchs gebruikt de TG-2 ook, misschien staan ze ergens online....
Hier een filmpje van de TG-2 http://www.youtube.com/watch?v=br1tTvhM0Fg
Ik ga straks nog even met wat vrienden achter de snoek aan, ik zal die SV mode eens uitzetten.
Ik wil dit jaar wat meer leuke opnames gaan maken, mooie zou zijn de TG-2 op een statiefje en de GoPro aan je borst dmv tuigje en zo wat te mixen.

sjoerd


Tsja , Marcel mooie forellen maar als ik heel eerlijk mag zijn en je tegen wat opbouwende kritiek kunt. :) :) :)
Eigenlijk zie ik op het filmpje alleen maar veel van hetzelfde. Alleen maar spartelende maar wel hele mooie vissen !. Het is voor de kijker maar ook voor de maker leuker om het totaalbeeld te zien:
D.w.z. Een vliegvisser in beeld met een prachtige gebogen hengel met wilde sprongen van de gehaakte vis. De landing in beeld,even de trotse visser met vis en dan  het weer terugzetten.
Maar zoiets is uiteraard lastig als je alleen bent. Ideaal is een vismaatje die dan de camera kan hanteren.

Ik zie soms filmpjes voorbijkomen op het WWW, die ik gelijk weer wegklik omdat ze niet om aan te zien zijn. Dan beweegt de op hun hoofd bevestigde camera zo heftig dat je alleen maar schokkende beelden ziet. Of dat soort beelden nu zo nodig wereldkundig gemaakt moeten worden, daar kun je over van mening verschillen.
Ben benieuwd naar je komende filmpjes! ::goodjob::

Sjoerd

Heintje Davids

Je hebt ongetwijfeld gelijk Marten, maar blijkbaar is er toch een markt voor want er zijn tegenwoordig veel vissers die deze dingen, tot vermaak van vele anderen, gebruiken. Van mij persoonlijk hoeft het niet; ik spoel altijd snel door naar het einde, omdat minutenlang staren naar een hengeltop en vliegenlijn mij niet erg kan boeien en kijk alleen even of ik het wel of geen mooie vis vind. Maar Iedereen heeft wat mij betreft recht op zijn eigen plezier denk ik altijd maar.

MarcelN

Dat was ik ook van plan Sjoerd, de TG-2 op een statief in de binnenbak voor 'de visser' en de GoPro voor de view vanuit de visser, dit is heel eenvoudig te mengen/editten in je eentje.
Moet er natuurlijk niet net een vette bak om je statief heen rauzen ::grrr:: maar ook dat zal dan op beeld staan en vast wel hilarisch zijn ;D
Ik heb er zin in.
Ik ben nu even een filmpje (dagje snoeken) aan het uploaden zónder SuperView speciaal voor JB, maar ik zie nog steeds iets 'bolling' dan, wél is alles beter in proporties qua beeld, het is maar een test en binnen een uur op dat kanaal te zien, beetje zoeken he... ;)

Jan_Smeijers

Weet je wie echt serieuze leuke filmpjes kan maken, is onze Willem!

Volgens mij werkt ie helemaal niet met duur apparatuur, dan is kwestie van juist bewerken en timing weer een gunstige eigenschap.
Gr. Jan


MarcelN

#6
Zeker, maar reken dat die een berg accu's en GB's erdoor draait op zo'n dagje, je denkt toch niet dat je die aanbeet kunt timen ofwel?
Een gemiste tik en de volgende worp is wel te plannen, maar hij doet dat leuk ja, zeker ::goodjob::
Maar op het OVM heb ik ervaren, dat het wel makkelijk is te plannen met die cruisende bakken daar, eenmaal gespot is klaarzetten en aanwerpen 'peace of cake'!

Jan_Smeijers

Timen bedoel ik mee, juist werken met de camera, tuurlijk niet de aanbeten!  ::)

Hij heeft al zoveel films gemaakt, weet wat ie moet filmen en op welke manier.
Hij zet vaak een juist sfeertje neer, die jongen kan dat!
Gr. Jan


MarcelN

#8
Hebben jullie al gezoend? :P
Zonder gekheid, kijk eens naar de films van Lesly van http://www.hookedonslovenia.com da's gewoon een simpel broekie mét ambitie en dat doet hij erg leuk!

Jan_Smeijers

Hahaha miss bij eerst volgende date ;) maar mag dat wel zulke jonge gasten die zo fanatiek met (vlieg)vissen bezig zijn, gewoon een jongen met een hoog ambitie gehalte  :)

Lesly Janssen, ja volg hem via FB. Heb er toevallig laatst aan gedacht (das geen gelul) om een visreis te gaan boeken, met hem als visgids.
Moet een goeie zijn, zag dat Arjan Maat er dit jaar ook mee gevist had in Slovenië.
Gr. Jan


MarcelN

Lesly is een topgozer, heeft begin mei 2013 lekker met z'n tentje in 'mijn' tuin geslapen aan de Soca, jammer dat het water nog wit was van de overstroming ervoor.
Écht een aanrader, ook de drank daar ;) Ik moet nog steeds een film afronden hier op de iMac, mooie beelden 8)
@JB filmpje staat op mijn kanaaltje ergens, iets beter vind ik...nu nog meer actie :D

Jan_Smeijers

Top!  8)

Zal hem eens wat meer vragen over het gidsen, moet toch wel een keer serieus knopen worden door gehakt aan deze kant  :D

Ben ik nu wel erg benieuwd naar dat filmpje Marcel
Gr. Jan


Gerrit72



Marcel, dat geklets over dure camera's gaat me boven m'n pet, maar leuk de vechtlust van de forel op Oostvoorne eens te zien  :). Driftige vechters, mooi hoor!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

JB

@ MarcelN & Cornico
Bedankt voor de info

@ MarcelN, waar vindt ik dat filmpje van de snoekdag?
@ Cornico, welke andere merken camera's


En aan alle anderen bedankt voor het vervuilen van deze topic, ik begon toch met een duidelijke vraag over een camera en niet wie er aantrekkelijke filmpjes plaatst!
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

sjoerd

Ach als je kennelijk niet eens met je naam op dit forum durft, moet je niet zo'n grote broek aantrekken JB.

Heel veel postings op dit maar ook andere fora, hebben de neiging, en daar is toch ook niks mis mee, dat ze wat toevoegen aan datgene wat er gevraagd werd.
Om die schrijvers dan maar te "bedanken" voor het vervuilen van het forum??? Erg kort door de bocht hoor.
Wees blij dat er gereageerd wordt op een nette manier en probeer daar weer wat van op te steken i.p.v. zo te reageren.

Zo zie ik het. :) :) :)

Sjoerd

Gert

Sja, 't blijft toch een vliegvisforum....
Als je alleen maar een antwoord verwacht over de camera zelf moet je misschien elders je licht op gaan steken.

Ennuh... geen dank  ;)

Groet,
Gert

Koen

Quote from: JB on December 23, 2013, 15:15:00
@ MarcelN & Cornico
Bedankt voor de info

@ MarcelN, waar vindt ik dat filmpje van de snoekdag?
@ Cornico, welke andere merken camera's


En aan alle anderen bedankt voor het vervuilen van deze topic, ik begon toch met een duidelijke vraag over een camera en niet wie er aantrekkelijke filmpjes plaatst!

ik heb ook nog wat filmpjes gemaakt met mijn gopro. Ook veel die hier niet op het forum staan. Kan ze wel een keertje meenemen naar de club iod, dan kun je ze bekijken :)

JB

Quote from: Jan_Smeijers on December 22, 2013, 18:39:35
Weet je wie echt serieuze leuke filmpjes kan maken, is onze Willem!

Volgens mij werkt ie helemaal niet met duur apparatuur, dan is kwestie van juist bewerken en timing weer een gunstige eigenschap.

Jan, klopt qua apparatuur alleen wat Willem gebruikt wordt niet meer gemaakt ( volgens Willems info)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

JB

Quote from: sjoerd on December 23, 2013, 16:11:35
Ach als je kennelijk niet eens met je naam op dit forum durft, speciaal voor jou John Breurmoet je niet zo'n grote broek aantrekken JB. die grote broek heb ik nodig anders kan ik mijn buikje niet kwijt

Heel veel postings op dit maar ook andere fora, hebben de neiging, en daar is toch ook niks mis mee, dat ze wat toevoegen aan datgene wat er gevraagd werd.
Om die schrijvers dan maar te "bedanken" voor het vervuilen van het forum??? volgens mij had ik het over topic, lijkt mij een groot verschilErg kort door de bocht hoor.
Wees blij dat er gereageerd wordt op een nette manier en probeer daar weer wat van op te steken i.p.v. zo te reageren.Natuurlijk ben ik blij dat er gereageerd wordt, maar dan zie ik liever dat er ook gericht gereageerd wordt op de vraag

Zo zie ik het. :) :) :)

Sjoerd

;)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

MarcelN

Quote from: Cornico on December 23, 2013, 19:10:12
http://bit.ly/1c2SXsz
Tja da's leuk met motorrijden, ik heb veel ge-wegraced, maar voor mooie beelden met definitie lijkt het mij niet alles, oja druk ff op 'show me the post' chippie ;)

JB

Quote from: Cornico on December 23, 2013, 19:10:12
http://bit.ly/1c2SXsz

::slaugh::  zover was ik ook al geweest, ook wel enkele sites bezocht maar die zeggen niet veel over de kwaliteit.
Als ik bv. de GoPro site bekijk zie ik filmpjes waarvan ik denk  ::top:: maar als je dan een filmpje ziet over onze favoriete bezigheid dan denk je toch  ::denken::  waar komt dat verschil vandaan vandaar mijn vraag naar gerichte merken. I.i.g bedankt  :)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)