aceptabel of niet

Started by johannes, April 13, 2012, 15:48:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johannes

Aangezien ik al een dikke week thuis zit met rugproblemen ben ik maar aan het binden geslagen.

allemaal vliegen die als een dropper gevist gaan worden lekker serie's draaien.
nu dacht ik om er ook wat plaatjes van te gaan schieten.
veel lezen in oude tropics en internet hulp hoe een fatsoendelijk plaatjes te schieten is dit
na een dikke twee uur proberen het resultaat.



zo ging de plaat de pc in



ben ik er achter dat ik echt andere lampen nodig heb :)

en ga ook proberen om er wat dichter op te zitten met de camera

zijn er nog mensen die zin hebben om deze plaatjes af te kraken zodat ik weer verder kan met proberen :)

alvast bedankt

johannes 

Gerrit72


Johannes,

Ik vind zowel de vlieg als de foto strak (zeker acceptabel ;)). Mij hoor je dus niet zeiken :o!

Zit toevallig ook al een week met rugproblemen en ook ik dacht even te gaan binden.
Balen want door rugpijn, ook niet vissen helaas.
Ivm hoofdpijn en irritatie door de rug (en mijn knullige beginnersfouten) ben ik na 4 stuks gestopt.
Als ik het resultaat v/d mijne ga posten, gaat iedereen bij jou zeggen: topkwaliteit  ;)!

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Rossie69

1tje maar :)

Kom maar op met de volgende ;)


helaas voor je rug,beter voor je vliegendoos Johannes.


johannes

@klaas: moet zeker zo'n lamp hebben maar het was er nog niet van gekomen die link was 1 van de links die ik gebruikte.
isowaarde was omlaag geschroeft en de boel stond op statief en zelfontspanner.

@bert: oke doe maar rustig aan ben nog verder aan het proberen.

@gerrit: rugproblemen kende ik niet maar het gaat gelukkig weer de goede kant op helaas heeft het me wel de pasen verpest en daarmee ook de beste zeeforeltijd volop zagers en ik kan niet vissen.

@rossie: als je bedoeld dat er maar 1 plaatje van m'n bindseltjes is klopt wil eerst een aceptabele foto hebben en dan met die instellingen verder de rest op de plaat zetten.
heb niet stil gezeten hoor een kleine 150 droppervliegen en 50 streamertjes.
moets twee extra vliegendozen bestellen  ;D ;D


Rossie69

weet niet of ik nu iets dom vraag,maar zit er verschil in camera,s,want zie nu dat je het over f16 en f8 hebt Bert.
heeft dat mijn camera dat ook ???
fuji fine pix.

Rossie69

Fuji Finepix F40fd

ja oke klopt Bert kunnen we het niet mee vergelijken.
heb dat boekie al 2 keer door gekeken,maar snap dr geen ene moer van,wat een verhalen dat erin staan.



johannes

mail is verstuurt

de lens (kitlens 18-55) stond 16 cm van de vlieg af

johannes

als licht gebruik ik 2 buro led burolampjes vind inderdaat dat er te weinig licht is.
denk ook dat het licht te laag staat morgen eens wat hoger zetten.

de opstelling is fototentje camera net met de lens in het tentje lampen naast de camera aan weers kanten. vlieg laatste foto 13 cm van de lens en een wit karton achter in de fototent.



deze heb ik ook naar je gestuurt

morgen eens verder kijken

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

johannes

vanavond weer verder proberen

johannes

zo weer eens een tijdje aan het spelen de kamera
eerst maar eens de kamera direct aan de pc gehangen zodat ik niet steeds sd-kaartjes sta uit te wisselen  ;D
toch nog 2 ledspotjes gevonden met 5000 k licht dus krijg er iets beter licht op
ook een heel licht blauwe achtergrond gebruikt

hier de laatste plaat niet naar de schaduwtjes kijken he



nu eerst een biertje en dan weer verder

johannes

bert heb het orginal ook naar je gestuurt

HappyFisherman

Knal die spotjes er eens zo dicht mogelijk op zonder dat je ze op de foto ziet. Heb er verder geen ruk verstand van en Bert heeft me echt enorm geholpen met mijn foto's, maar ik verbaas me er elke keer weer over hoeveel licht je wel niet op je vliegje kunt schijnen, voordat je je foto kunt verneuken..
Vliegvissen is bevlogen vissen...

johannes

was al bezig met andere belichting dit was het laatste resultaat



dit is iets te donker maar daar word aan gewerkt

bert hoe heb je die lichtblauwe kleur er in gekregen?
of is dat hogeschool photoshop.

ga nu eerst een grijskaart bestellen  :)

johannes


johannes

ga er mee aan de slag

foto zet ik op de mail

johannes

kan nu een poosje niks moest de camera inleveren want de vrouw wou op pad het is eindelijk mooi weer had ook graag gewilt maar durf het nog niet met de rug.

ben effe op zoek geweest naar nikon capture nx als ik de gebruikshandleiding doorlees (niet alle 270 pagina's) dan lijkt het op photoshop maar meer toegspitst op nikon.

Quotenog even en je bent er  dan hoef je alleen nog te croppen

dat is het doel wel maar dan moet er nog veel gebeuren  :)


johannes

rug zat vast heb de hele pasen plat gelegen gaat de laatste dagen wat beter maar durf nog niet serieus te wandelen.
was open dag in de berghut aan de overkant en vrouwlief is er met de kinders heen.
had wel mee gewilt maar is net te gek denk ik.
ga eens kijken of ik nx kan vinden.

johannes

johannes



effe kijken of het goed is gegaan

kan alleen geen mogelijkheid vinden om tekst in een plaat te zetten zal vanavond eens verder zoeken.



johannes


@nermos

Ziet er goed uit.

Een goedkoop alternatief voor een ministudio zijn 2 bouwlampen (300 of 500W) links en rechts opgesteld.
Een witte lichtdoorlatende plastic bak (beetje als een diffusor werkend) met de opening naar voor  een wit vel papier aan de  achterkant van de doos en doorlopend naar de bodem.
De bodem een beetje van grond zetten op een paar blokjes of dergelijke en een blad papier eronder.

Dat zou zo ongeveer een ministudio kunnen zijn. Het enige probleem is een doos vinden waar je vice in kan natuurlijk.