Welkom dannyvdgriend

Started by Vliegvissers.nl Team, August 19, 2020, 20:36:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo dannyvdgriend welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


dannyvdgriend

Bij het inschrijven op het forum hoort natuurlijk ook een klein voorstelrondje.

Mijn naam is Danny van de Griend, 36 jaar, vader van 2 dochters en 1 zoon en getrouwd met Femke, woonachtig in Dirksland.

Jaren geleden ben ik gestopt met vissen omdat er andere interesses op mijn pad kwamen en de vismaat waarmee ik viste er mee stopte.

Toen ik onlangs mijn hengels op wilde bergen vroeg mijn oudste dochter (4 jaar) of dat dat mijn hengels waren en of ze een keertje mee mocht vissen. Zo gezegd zo gedaan. Aan de waterkant vissen op witvis begon het toch weer flink te kriebelen, zeker in gezelschap van mijn dochter was dit op en top genieten. Maar ik kon het ook niet laten om mijn roofvishengel uit de schuurt te halen en op jacht te gaan naar de baars en zeebaars. Heerlijk struinen door de polder, langs de havens en aan het strand.

Onlangs kwam ik aanraking met het vliegvissen, iets waarvan ik dacht dat in Nederland nauwelijks mogelijk was, maar onderzoek wees wat anders uit! Wat een prachtige manier van vissen!

Nu ben ik mezelf druk aan het verdiepen in de soorten hengels, reels, en ander materiaal.

Vandaar mijn inschrijving op het forum om wat wegwijs te worden, nieuwe mensen te ontmoeten en heerlijk buiten zijn.

Waar ik moet beginnen? Ik heb geen idee! Ik denk dat het wijs is om de polders, meertjes en rivieren af te vissen op de wat grotere baars.
Waarmee kan ik het best beginnen?

p.forel

meestal wordt aan geraden om met een aftma 5 hengel van 9 ft te beginnen dit is zo'n beetje de allround hengel

drijf lijn op de reel en leader er aan tip van meter of zo hier een nimph of droge vlieg aan en heerlijk struinen door de polders van dirksland
beetje oefenen op grasveldje  om te leren werpen kan nooit geen kwaad   

al is dat vreselijk saai   

henkverhaar

Quote from: dannyvdgriend on August 19, 2020, 20:48:36
Waar ik moet beginnen? Ik heb geen idee! Ik denk dat het wijs is om de polders, meertjes en rivieren af te vissen op de wat grotere baars.
Waarmee kan ik het best beginnen?

Ga langs bij een goeie hengelier en/of wordt lid van een vliegvisvereniging. Ik denk dat iets in Rotterdam voor jouw het dichtste bij is. Daar moet wat te vinden zijn ;-)

FSCHAMP

 ::welkom:: En veel leesplezier hier op het forum.

Als je op baars of witvis gaat vissen, is een aftma 5 lijn een goede keuze. De lengte van de hengel 8ft6 of 9ft. Hier kan je eventueel ook mee snoeken in de winter en het is ook een ideale hengel voor de wat grotere rivieren.  Net zoals Henk zou ik je ook aanraden om bij een vliegvisvereniging te gaan waar ze werplessen geven dan leer je het zo in enkele weken/maanden (het werpen althans).
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>