Vangsten in 2019

Started by visser, January 03, 2019, 17:12:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nootjez

Op het reservoir van Kluizen had ik van een andere vliegvisser gehoord dat hij op de Schelde, diep in Vlaanderen, een mooie winde had gevangen.
Dit bleek op een 500 meter van mijn huis te zijn :) na enkele keren het getijde te bekijken en vis te spotten ben ik het vandaag zelf gaan proberen.

Gevist van 15 uur tot 16u30. Na enkele aanbeten gemist te hebben op mijn winde setup ving ik tot mijn grote verbazing een Fint op een phaisant tail met oranje tungsten kop! Op deze vlieg ving ik nog 5 Finten, beresterk. Ik waande mij even op een forellenvijver met grote regenbogen.

Ik ben opgegroeid aan De Schelde en deze stond mij in mijn jeugd(herinneringen) steeds bekend als een visloze en vervuilde rivier. Dat ik er nu, al vliegvissend, zo plezier aan beleef is gewoon te gek! ;D ;D ;D
Morgen sta ik er weer!

Scaramouche

Dat is echt wel heel goed nieuws!  ::goodjob::
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

jo flyfishing

Leuk om te weten dat ze zo dichtbij zitten Tom.
Als je een verlegen zit om een visbuddy, hint hint.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Nootjez

#53
Stuur maar een PM :)

Menno_siemensma

Quote from: Nootjez on April 30, 2019, 20:40:20
Op het reservoir van Kluizen had ik van een andere vliegvisser gehoord dat hij op de Schelde, diep in Vlaanderen, een mooie winde had gevangen.
Dit bleek op een 500 meter van mijn huis te zijn :) na enkele keren het getijde te bekijken en vis te spotten ben ik het vandaag zelf gaan proberen.

Gevist van 15 uur tot 16u30. Na enkele aanbeten gemist te hebben op mijn winde setup ving ik tot mijn grote verbazing een Fint op een phaisant tail met oranje tungsten kop! Op deze vlieg ving ik nog 5 Finten, beresterk. Ik waande mij even op een forellenvijver met grote regenbogen.

Ik ben opgegroeid aan De Schelde en deze stond mij in mijn jeugd(herinneringen) steeds bekend als een visloze en vervuilde rivier. Dat ik er nu, al vliegvissend, zo plezier aan beleef is gewoon te gek! ;D ;D ;D
Morgen sta ik er weer!
Ze hebben volgens mij aardig gewerkt aan de kwaliteit van de waterwegen daar in zeeland, zit ook behoorlijk zeebaars. Maar ook goed om te zien dat de fint er ook al weer is, tegen de tijd dat ik een weekje eind mei in omgeving oostvoorne ben moeten er vast wel wat fintjes uitkomen :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

FSCHAMP

Wauw Tom, dit is inderdaad goed nieuws dat je zo dicht bij Finten kan vangen. Heb je daar een Belgische (Vlaams) staatsvergunning nodig om te vissen? Voorlopig heb ik er geen, maar deze is snel gehaald.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Nootjez

Inderdaad, de kleine staatsvergunning van 15 € is voldoende.
Er zijn al finten waargenomen tot in Wetteren, dus van daar tot in Antwerpen is het mogelijk.
Deze morgen wat fintvliegen gemaakt en ga het zo dadelijk nog eens proberen 😁

Nootjez

Vandaag 4 stuks gevangen, dit was de grootste!


OlafB

is het fint seizoen alweer begonnen of zie ik het verkeerd?:o nice

Menno_siemensma

Quote from: OlafB on May 01, 2019, 20:52:30
is het fint seizoen alweer begonnen of zie ik het verkeerd?:o nice
ze worden gevangen dus lijkt me vrij duidelijk :P maar is normaliter wel begonnen in mei.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Nootjez

Is wel ver in het Belgische binnenland. Geen idee hoe het nu zit aan zee :)

MarcelN

Quote from: Nootjez on May 01, 2019, 20:42:36
Vandaag 4 stuks gevangen, dit was de grootste!
We geloven je wel hoor, deze kun je afschrijven, finten kun je beter niet beetpakken, onthaken in het water en bij voorkeur weerhaakloos. :-\

Nootjez

#62
Toch zonde van die zuurpruimen altijd :(
Weerhaakloos, natte handen, 10 seconden uit het water.
Ik post al niks meer...


Troutbuster

Mooie resultaten Tom!! ::goodjob::

En zuurpruimen?? ach, laat je niet uit het veld slaan makker, gewoon dit soort positieve berichten blijven posten joh!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


wh82

#64
Ik begrijp je reactie, kan me voorstellen dat je blij bent met Finten vlak bij huis. Heel leuk om op te vissen en al helemaal om te vangen, mooie vis ook.

Toch begrijp ik Marcel ook, hoe goed je het ook probeert, een Fint kun je nauwelijks fatsoenlijk beetpakken. Als je zo'n beest beetpakt vliegen de schubben in het rond en je hebt al flink mazzel als je een Fint uberhaupt goed vastgehouden krijgt, grip nul, scherpe onderkant en spartelt als een malle. Als je op de landtong rozenburg op een strekdam staat liggen er regelmatig dode finten in het water met duidelijke sporen van onvoorzichtige behandeling. Vind ik persoonlijk ook zonde.

Bone F

Het is inderdaad een ontzettend kwetsbare vis, de haak hoeft maar even verkeerd te zitten en je moet al vrezen voor zijn leven. Ik heb wel de ervaring dat als je hem noodgedwongen vast moet pakken, hem/haar dan met een worp(je) terug moet zetten en dan kennelijk van de schrik of iets eerder weer de diepte ingaat. Het kan veel erger m.n.sommige kunstaasvissers die vissen met een dreg en bij het onthaken een doekje gebruiken omdat ie scherp is en stinkt!
En Tom komop niet meteen je kop in de wind omdat iemand een kritische noot plaatst anders wordt het wel erg stil op dit forum 😦

Menno_siemensma

Quote from: wh82 on May 02, 2019, 09:29:30
Ik begrijp je reactie, kan me voorstellen dat je blij bent met Finten vlak bij huis. Heel leuk om op te vissen en al helemaal om te vangen, mooie vis ook.

Toch begrijp ik Marcel ook, hoe goed je het ook probeert, een Fint kun je nauwelijks fatsoenlijk beetpakken. Als je zo'n beest beetpakt vliegen de schubben in het rond en je hebt al flink mazzel als je een Fint uberhaupt goed vastgehouden krijgt, grip nul, scherpe onderkant en spartelt als een malle. Als je op de landtong rozenburg op een strekdam staat liggen er regelmatig dode finten in het water met duidelijke sporen van onvoorzichtige behandeling. Vind ik persoonlijk ook zonde.
Als je zorgt dat je voorzichtig doet en zo kort mogelijk en zo min mogelijk vasthoudt kan het wel, maar ze zijn idd kwetsbaar, beetje de zoutwater alver zou je kunnen stellen. Maar laten we ook niet overdrijven, ze kunnen prima geland worden en onthaakt worden met de hand, zolang je voorzichtig te werk gaat. Het beste is uiteraard wat Marcel ook aangeeft, zo min mogelijk aanraken, in het water onthaken en weerhaakloos/platgedrukte weerhaak vissen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

Marcel heeft inderdaad gelijk - zoals anderen ook al aangeven is een Fint erg kwetsbaar en moeilijk vast te houden. Maar het is denk ik de manier/de toon waarop hij reageerde dat het verkeerd viel?

Nootjez

Inderdaad, ik weet ook heus wel dat het kwetsbare vissen zijn en dat ze omzichtig moeten behandeld worden. Ik heb zelfs geen enkele vlieg met een weerhaak eraan.
Zand erover en terug on topic graag :)

Bone F

👍 kijk dat bedoel ik prima!

Joost S.

Vandaag met een nymphje op baars en voorn, en kreeg er een snoekje van 35 cm of zo op. Wat zijn die toch vaak prachtig van tekening en kleur. Helaas geen foto, want toen ik hem net onthaakte ging er een pieper af door een flinke karper.

Mooi visochtendje. :-).

Maar die kleine nymphjes, daar kan je echt alles mee vangen. Blijft me verbazen. Super leuk om te doen.

Menno_siemensma

Dagje op de baars, veel gevangen en veel klein spul maar er zaten ook een paar van beter formaat bij.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Menno_siemensma

Vist er trouwens niemand meer of wil men hier niks meer posten?  Voorlaatste post in dit topic was in juni...
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Ben Tabak

Lijkt erop dat de Facebook pagina's de macht overnemen??

Jan

Ach niet iedereen heeft de behoefte alles aan iedereen te laten zien. Normaal toch lijkt me voor echte vissers. ;D